Горната граница за чадър и шезлонг е 57 лева. Абсурдно е, защото това е повече от една нощувка. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред Нова телевизия.

"Желанието на министерството на туризма е да не се плаща за чадър и шезлонг на плажовете. Ако не предлагаме добра туристическа услуга, отливът на туристи ще бъде осезаем", изтъкна Ангелкова.

Според нея ведомството е предвидило различни варианти, включително да се плажува на минимална цена.

Всичко това зависи от категорията на плажовете - колкото по-висока е категорията, на трудно достъпни места, позволяващи плажуване, цената за чадър и шезлонг да бъдат на минимална цена, докато на плажовете в курортите, които се посещават от много хора, да няма цена „ползване на чадър и шезлонг". Предстои тези промени да бъдат обсъдени през септември", коментира още министърът.

Тя е за промяна, но прехвърлянето на плажовете от министерството на региоралното развитие и благоустройството към министерството на туризма, не трябва да стане механично.

„Искаме да променим самата концепция. В момента някои концесионери си плащат минималната глоба от 1000 лв. и отново продължават да работят по този начин. Увеличаването на глобите също може да бъде превенция. Но не може всички плажове да ги слагаме под общ знаменател", добави тя.

„Когато ние - държавата и туристическия бранш обединим усилията си, ситуацията ще стане доста по-различна. Диалогът е труден, но ние сме в непрекъснат контакт. Всяка една бъдеща стъпка обсъждаме с тях, така че да няма неприета наредба. За да имаме успех в сектора, трябва да вървим ръка за ръка", каза Ангелкова.

„Проблемите са ясни, но не можем да виним това министерство. Туризмът в момента е лодка, пълна с пробойни, в която всеки гребе в различна посока. Ние трябва да гребем в една посока", коментира от своя страна Радостин Дачев от клуба на хотелиерите в Слънчев бряг.

Дачев цитира данни за спад от 14% на нощувките по морето в сравнение с предходната година.

„Ако е криза, трябва ни кризисен щаб и кризисен бюджет", категоричен бе Дачев.

По повод намалелите нощувки министър Ангелкова коментира, че страната ни в момента договаря сезон 2016, за да може още от сега да станем предпочитана туристическа дестинация.

„Трябва общият имидж на предлаганата туристическа услуга да бъде добър. Най-добрата реклама е от уста на уста", добави министър Ангелкова.