Българинът Огнян Божилов е класиран на финала на петия конкурс за дизайн на Peugeot, предаде speed-press.bg 

От участвалите в конкурса над 2500 проекта от 95 страни сега са избрани 29 проекта, които участват във втория етап от конкурса, сред тях е и разработката на Огнян.

Темата на тазгодишния конкурс на Peugeot, поставена пред дизайнерите е "Автомобил Peugeot за мегаполисите на бъдещето".
Концептуалният модел трябва да носи ценностите на ХХІ век и стилистиката на Peugeot.

Определени са 4 основни критерия: опазване на околната среда, социална хармония, интерактивна мобилност и икономическа ефективност.
Конкурсът беше лансиран на автосалона в Пекин на 20 април 2008.

Сега конкурсът навлезе във втория си етап. Журито на конкурса е избрало 29 проекта, които са публикувани в сайта на компанията.
В този втори етап, между 15 август и 15 септември, всеки желаещ може да гласува за своя фаворит.
Всеки има право на 1 вот, а 20 от гласувалите ще спечелят игрални конзоли Xbox 360.

Според гласуването по интернет ще бъдат избрани 10 финалисти, които на 16 септември ще бъдат публикувани отново на сайта на компанията.
Оттам нататък журито отново ще оценява проектите и на 2 октомври генералният директор на Peugeot Жан-Филип Колен ще обяви победителя и класирането от конкурса и ще връчи наградата La Griffe.

Прототипът на победителя в дизайнерския конкурс ще бъде изработен в реални размери и ще бъде показан на автосалона в Шанхай през април 2009 г.

Проектът на българина Огнян Божилов е наречен Peugeot Stylight, като името е комбинация от думите style и light.
Огнян е разработвал концепцията около месец на една от последните версии на 3D Studio Max, използвайки полигонно моделиране.
Наблюдавайки тенденцията за намаляване броя на пътниците в градските автомобили, дизайнерът е решил да намали броя на местата в купето до 3, вместо обичайните 5.

Двигателят е разположен централно зад пътническия салон и задвижването е на задните колела с цел да се опрости и олекоти конструкцията.
Задвижването е хибридно, по вече разработения модел на Peugeot с малък 1,6-литров HDI дизелов двигател и електромотор.
Важно нововъведение за активна безопасност са стоповете, проектирани така, че да светят по-силно и с повече светлини при по-рязко спиране.

Той се е опитал да съчетае остри ръбове, придаващи агресивност на модела, с плавен и стилен профил.
Капковидната форма на покрива е не само търсен визуален ефект, но и добро решение спрямо аеродинамиката.

В процеса на работа българинът е започнал да забелязва прилики с някои морски хищници (акули), която се е опитал да доразвие с добавяне на различни детайли - страничната греда, свързваща предницата и задния мост, и подобните на хриле въздухозаборници в задния край на покрива.
Проекта на Огнян Божилов можете да разгледате тук

Всеки може да гласува за проекта на нашия дизайнер