Ръководството на БДЖ има карт-бланш за реформите.
Това заяви шефът на Управителния съвет на БДЖ Холдинг Владимиров на кръгла маса, която срещна ръководството на БДЖ и представителите на спедиторския бизнес у нас.
Правителството е дало свобода на ръководството да предприеме всички необходими действия, без да се съобразяват за това с мнението на синдикатите.
Това предприятие е боклук, заяви от своя страна изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ" Йордан Недев по повод настоящата ситуация с националния жп превозвач.
За извършването на една проста операция БДЖ в момента е назначила пет човека, при положение, че тя може да бъде извършена и от един, заяви още Недев по време на кръглата маса.
Относно течащата реформа в жп превозвача Недев посочи, че в момента в „Товарни превози" работят 4 800 души като реално необходими за извършването на тази дейност са около 2 000.
Управителят на „БДЖ Товарни превози" Ивайло Иванов заяви, че през следващите месеци с работата си в компанията трябва да се разделят около 1 500 души. На 1 000 от тях ще бъде предложено да напуснат системата доброволно като това ще бъде придружено с предложения социален пакет от шест брутни работни заплати.
Относно започналото разследване от Европейската комисия за жизнеспособността на плана за преструктуриране на БДЖ председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров заяви, че ръководството на компанията ще направи всичко необходимо, за да убеди европейските партньори, че случващото се в момента по отношение на реформите в железницата ще доведе до желания резултат.
Той изтъкна, че исканата от ЕК продажба на „БДЖ Товарни превози" в момента среща трудности. От една страна дружеството в момента е на загуба, което означава, че то би могло да се продаде на значително по-ниска цена от тази, ако бъде печелившо. Друг проблем е, че момента няма реален интерес за покупката на дружеството.
Сериозни съмнения за бъдещата продажба на „БДЖ Товарни превози" изразиха представителите на спедиторските компании, участващи на кръглата маса. Те смятат, че е по-добре „БДЖ Товарни превози" да не бъде приватизирана.
„България ще стане куцият кон в Европейската транспортна система, ако нямаме работеща железница", заяви от своя страна Георги Минчев - председател на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика.
По думите на бившия изпълнителен директор на железницата Атанас Тонев, който в момента е председател на спедиторска фирма, в железниците трябва да работят толкова хора, за колкото има работа. Според него в момента няма достатъчно работа за всички, които са наети в компанията. В тази връзка той припомни, че когато е управлявал компанията в началото на 90-те години за период от 30 месеца са били освободени над 20 хиляди железничари, защото просто не е имало достатъчно работа за тях.
Отношение по темата изказа и Владимир Владимиров, който посочи, че има „карт бланш" от правителството да предприемат всички необходими действия без да се съобразяват за това с мнението на синдикатите.
dk
на 10.11.2011 в 16:20:01 #7Администрация ще съкращават ли? Сега на един работник трма търтеи, след рИформата по пет!
pa
на 09.11.2011 в 17:11:54 #6А къде е транспортния ни министър ,за да вземе участие в такова важно за страната събитие????? Къде? Ами в Азърбайджан ли беше в Киргистан ли беше ? Това иде да покаже колко зависи от някъкъв си транспортен министър,който всъщност е само марионетка.Марионеткакато всички други министри.Дянков усмихни се бе!!! Почукване по картуната на новоизбрания президент ,за да се уверим всички ,че там собственно мнение няма.
pa
на 09.11.2011 в 17:06:07 #5Тази песен вече сме я слушали.можеше да се направи много,ако държавата беше майка.Но тъй като държавата е мащеха,не само за БДЖ но и за много други такива,като Балкан.Кремиковци.ТЕЦ Марица ,Българска роза Казънлък,Завода за фуражни дрожди.Химическия завод в Димитровград,Завода за Пектин/единствен на Балканите/,БТК,Шивашката индустрия. завод Витоша,млекопреработвателния комбинат Сердика,Военната сила на страната ни танкове самолети полигони войници,Електродобива ,водоснябдяването,избщо няма нещо което да е от по голяма важност за съществуването на една държава и да не са го продали за жълти стотинки на чужденци,които нищо не направиха за подобряване на техника или нещо друго ,само събират парите и ги изнасят на вън.Смеят ни се съв задните си части.Такива извратени близачи на чужди задници ни управляваха преди повече от 20 години същите са и тези дето сега си ги избрахте.Никакъв Брюксел не ви е погнал за нищо. Въпросът е кой ще намери начин да измъкне БДЖ и апетитните имоти във всеки град в центъра,без пари.Ясно ли е? Никой от Европа не дава нищо без пари. И на нас няма да ни дадат. Тези пари от европейските фондове ще ни ги измъкнат стократно от задните части.
okokopko
на 09.11.2011 в 16:30:57 #4супер нескопосно връзване на БДЖ. понеже като мениджъри не могат да направят нищо - да направят услугат аконкурентна и атрактивна - съкращават, заради собствената си некадърност! При монопола, който има БДЖ би трябвало да е от най-печелившите компании, ама къде акъл за тая работа!?
ТеНеТеМе
на 09.11.2011 в 15:23:38 #3Мишуга, кво се правиш, че не знаеш в коя държава живееш?!? 100 години минаха от команизма, а всички държавни и огромно количество от частните фирми го карат по команистически още. И знаеш ли кой им плаща масрафа? Ти.
ТеНеТеМе
на 09.11.2011 в 15:18:57 #2Тоя шеф на БДЖ е пичага. Винаги като му гледам интервюта и се радвам, че има такива неебателни и директни млади мениджъри, а не команистически папардаци-утрепки. Ще свърши работа.
Abaris
на 09.11.2011 в 15:15:24 #1БДЖ ще бъде фалирано, за да бъде изкупено на безценица от някои хора, които вече са прозряли, че бъдещето е в интермодалния транспорт... Тиквата и Дянков просто изпълняват поръчка. Честито на всички работници в ЖП-то, гласували за ГЕРБ!