Комисията за защита на потребителите разкрива поетапно временни приемни в по-големите курорти на Българското черноморие за сезона Лято 2012.

Приемните във Варна, Бургас и Приморско вече работят, а до 10 юни ще започнат да функционират и тези в „Албена", „Златни пясъци", „Слънчев бряг" и Созопол, съобщават от Комисията за защита на потребителите.

Целта на временните приемни е да осигурят възможност на туристите да поставят своите въпроси или да потърсят съдействие от представител на КЗП близо до мястото, където почиват. Практиката показва, че по такъв начин много от възникващите проблеми се решават на място за часове.

През миналата година 285 потребители са посетили временните приемни на КЗП по Черноморието. Най-честите оплаквания на туристите са рекламации за нощувки в хотели, предоставяне на услуги в некатегоризирани туристически обекти или несъответствие на услугите с категорията на обекта.
Други сигнали са свързани с нерегламентирана туристическа дейност с микробуси, невъзможност да се използва свободната зона на плажове, липса на грамажи в менютата и заплащане за ползване на тоалетна в заведения. При извършените инспекции по сигналите за нарушения са съставени 51 акта.

През 2011 г. КЗП е извършила 8359 инспекции за спазване изискванията на Закона за туризма. Някои от констатираните нарушения са били необявени цени на нощувките и на другите предлагани услуги чрез ценоразпис на видно за потребителите място в хотели, предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект, липса на лист- и карт меню с цени и грамажи и непоставено на видно място удостоверение за категоризация.

Адресите на временните приемни за сезон Лято 2012 могат да се видят на сайта на КЗП.

Комисия от областна управа-Бургас ще проверява днес плажовете на Поморие и Несебър, съобщава БНР. Комисията ще проследи дали плажните ивици са готови за летния сезон, дали са изпълнени изискванията з почистването им, за необходимия брой спасители и наличието на медицински пункт. Ще се следи и дали се изпълнява схемата за чадъри и шезлонги, дали има достатъчно безплатни такива и дали са равнопоставени.

В Седмицата на водното спасяване Водно-спасителната служба на Българския червен кръст ще изнесе информация за готовността и състоянието на водните обекти в началото на сезона.