Правителството и ръководството на БДЖ задкулисно работят за фалита на железниците и разпродаването им на безценица, посочват от ВМРО.

От движението са категорични, че товарните превози на БДЖ могат да бъдат един от най-печелившите за компанията и за държавата отрасли - вместо да се продават за цена, приблизително равна на годишната им печалба, както се кани правителството.

От партията на Красимир Каракачанов предлагат няколко конкретни мерки за оздравяването на железницата, съобразени и с общата политика на ЕС за ускорено развитие на релсовия транспорт като най-евтин, ефективен и екологичен.

Първата мярка е незабавно разследване на дейността на всички ръководители на БДЖ през последните 10 години. Онези от тях, които са допуснали разграбването и безстопанствеността в този жизненоважен сектор на българската икономика, трябва да понесат своята съдебна отговорност, заявяват от ВМРО.

В позицията на партията се посочва още, че правителството дължи на обществото и незабавен отговор как и от кого са били похарчени близо 1,2 млрд. заеми, които са отпуснали на ръководството на БДЖ от българския държавен бюджет, от Европейската комисия и от Световната банка.

Според ВМРО няма как да се изгубят следите на милиарди заеми и е необходимо разследване има ли банкови депозити на БДЖ, в кои банки и на каква стойност са.

Успоредно с разследването на безотговорното управление на железницата от партията предлагат няколко спешни стъпки, които ще изведат от кризата жп сектора и ще върнат железничарите на работа:

1. Холдинговата структура на БДЖ е в ущърб на редовите железничари и трябва да бъде премахната, а администрацията й - съкратена.

2. Всякакви опити за раздържавяване на части от БДЖ трябва да бъдат прекратени.

3. Трябва да се въведе регламент и развитие на т.нар. Ro-La превози - транспортиране на тежкотоварни камиони чрез железниците. Превозването на тирове на жп платформи (т.нар. Ро-Ла превози) е модерна технология, която широко се използва в Западна Европа, защото значително намалява вредното въздействие върху околната среда на тежкотоварния транспорт.

ВМРО припомнят, че многократно са призовавали тировете да бъдат транспортирани с влакове през България, защото е по-евтино, по-чисто, по-сигурно и по-изгодно. По думите им в момента тежкотоварните превози са причина за множество катастрофи по нашите пътища, както и за разрушаването на асфалтовата настилка по магистралите ни под натиска на хилядите тонове товари.