Влаковият инцидент на гара Калояновец не бил причинен нито от стари стрелки на линията, нито от липса на съответствие между сигнализацията по трасето на локомотива. Това мнение изразиха пред Дарик от специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт, в отговор на твърдения за причините за инцидента от страна на синдикални организации.

Припомняме, преди дни синдикати категорично заявиха, че причината за произшествието е в инфраструктурата. Според тях вина имат стари стрелки за смяна на коловоза, които не са подменени при ремонта на трасето. Влакът София-Варна излезе от релсите при гара Калояновец край Стара Загора на 12 юли. При инцидента загина машинистът - 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив, а 12 от  пътниците бяха ранените, двама от тях по-тежко.

При инцидента дерайлираха локомотивът и 4 пътнически вагона. Локомотивът се е завъртял и е ударил третия вагон. Засегнати бяха четири от общо шестте вагона на влаковата композиция.

Около 150-160 пътници бяха евакуирани в района на гара Калояновец. Сред тях бе и група деца от „Аспарухово", които се връщали от почивка след бедствието там.

Ръководителят на специализираното звено Бойчо Скробански обаче определи тези твърдения като абсолютно неверни. Той уточни, че следствените действия са на етап изготвяне на експертизи и още е рано да се каже със сигурност какво е предизвикало дерайлирането на влака.

По думите на експерта това е железен път с дължина приблизително 21 км. Освен междугарието Михайлово и гара Калояновец, той включва коловозите в гарите и стрелките на съответните коловози. Това е част от коридор номер 8. „В ОП „Транспорт", в която са заложени толкова милиони евра, ще ни остави някой ние да вкарваме стари материали, това е абсурд", обясни Скробански.

Той отхвърли хипотезата за липса на съответствие между сигнализацията на линията и автоматичната локомотивна сигнализация, защото са от двама различни производители.
„В железопътната инфраструктура във Франция работят над 100 оператора и всичките са с различни фирми. Какво значи това, че трябва да спрем железниците, за това че не са сходими. Затова има директива за оперативна съвместимост, която не допуска съоръжения, които не са съвместими и не гарантират нивото на безопасност, което трябва да го има всяко едно съоръжение и всеки подвижен състав", каза Скробански.

В момента се изготвят експертизи на локомотива, вагоните, осигурителната инсталация, скоростомерната лента и автоматичната локомотивна сигнализация. Те обаче са в начален етап, тъй като работата е започнала едва в началото на тази седмица.  Все още не е ясно кога ще е готово окончателното становище за причините за инцидента.