Автобусните превозвачи заявиха, че до 31 май правителството трябва да ги компенсира за направените от тях намаления в цените на билетите за различни групи хора.
А именно за студенти, ученици военноинвалиди, служители на МВР и на Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията, ДАНС, прокуратура, ДАИ и др.
Около 61 лв. трябва да е цената на билета до морето при сегашните цени на горивата и използването на капацитета на всеки един автобус.
В момента тя е 25-30 лв. и поради това секторът не инвестира в нови машини, а само покрива разходите за гориво и администрация.
Първоначално протестите ще бъдат символични, като по-късно може да прераснат и в ефективни.
Това заяви председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Георги Тричков.
По думите му за една година секторът заради, намаленото потребление, високите цени на петрола и други фактори, се е свил с повече от 1/3.
Средно един автобус е зает от 17 пътници по време на курса си.
Около 7 от тях ползват пълно или частично намаление за услугата, която получават.
Тричков се позова на европейските директиви, че Министерството на финансите е длъжно да компенсира всички превозвачи, които работят съгласно постановление на Министерски съвет 66 от 1991 г.
Вътрешно-общинските превози, по които превозвачите правят отстъпки на споменатите по-горе групи не са компенсирани от общините, стана ясно още.
Ивайло Константинов, член на НСАП, заяви, че предлага на МФ част от полученото от държавата ДДС от автобусните превозвачи, да им бъде върнато като компенсации.
Автобусните превозвачи се оплакаха, че в момента работят в условия на крайна неконкурентност с БДЖ, които предлагат услуги под себестойността им.
Невъзможността за достъп до европейски програми като Конкурентоспособност и др. бе сред изтъкнатите проблеми сред превозвачите.
По данни за 2009 г. изминатото разстояние от автобусните превозвачи в България (без международните и специализираните превози) е 1.3 млрд. километра, които би трябвало да генерират оборот от 2 млрд. лв.
В НАП обаче са декларирани едва 900 млн. лв.
В тази връзка от сдружението призоваха, колегите им от сивия сектор да излезе на светло, защото така се губят годишно по 200-250 млн. лв. от невнесени данъци.
x-man
на 20.04.2011 в 11:00:14 #42@mrKrastev Освен това трябва да ги ЧИСТЯТ, не може да е толкова пълно с прах.
x-man
на 20.04.2011 в 10:58:21 #41@mrKrastev Миналата година и автобуса беше отвратителен........ имам чувството че беше пред разпадане, вътре имаше 3 пръста прах. Преди 10 години съм се возил на по нови автобуси. Да сигурно има и по добри, но този беше много зле, трябва да въведат задължително някакви по строги изисквания, за комфорта.
mrasnika
на 20.04.2011 в 09:20:10 #40Гледай ги ти уродите и те субсидии искат, ами що не вземе някой да ме субсидира и мен бе гадини мръсни. Значи дайте сега да храним превозвачите?! Нали икономиката е ПАЗАРНА. Да слагат 60-70 лв за билетче пък да видим дали ще имат клиенти. Или слагат 61 лв за билета или си прибират скапаните автобуси и отиват на село да копат нивата, боклуци нещастни.
mrKrastev
на 20.04.2011 в 07:15:09 #3961 лева за билет всеки нормален човек ще вземе още 3-ма и ще стигне с кола
mrKrastev
на 20.04.2011 в 07:14:00 #38x-man | 20.04.2011 01:40 от колко време не си ходил до морето?
x-man
на 20.04.2011 в 02:40:12 #37Автобусите им са пълни трошки........ през комунизма чавдарките бяха по добри. Пълни смешници са тия превозвачи, ако влаковете не приличаха на кенефи (което вероятно е нарочно направено) всеки нормален човек би се возил с влак. Имам чувството че се намирам в някаква изостанала Африканска държава......... 2011-а година сме вече, не е ли време автобусния парк да се обнови ?!
x-man
на 20.04.2011 в 02:37:53 #36Ами да го направят.......... кой ги спира ?! Защо държавата ги спира, ако искат 100лв. да го направят, като фалират вероятно повече ще спечелят .
turkcev
на 20.04.2011 в 02:23:41 #35а може ли да ми направят един саксофон и да им платя 61 лева ,да е*а и бракмите им да е*а с 4авдари ни возят и 15 годи6ни стари автобуси натъпкани като овце дай и да се надупим тогава и да ни на*бат
Kanu
на 20.04.2011 в 02:21:23 #34Това все повече прилча на картел и ако е така, то правата ни са нарушени според европекското законодателство, честито!!! Два месеца по-рано Уиз Еър спряха полетите си София-Варна на цената на автбусен билет, като билетите за тези рейсове бяха резервирани с месеци предварително. Според мен не може да има закриване на толкова рентабилна линия, ако няма намесена политика. Все пак да не забравяме, Уиз увеличи полетите си от Варна до Лондон и от София! Това тяхно дейстие още веднъж показва, че бизнесът им в България се развива и близко и средносрочните им перспективи на пазара са добри (да не забравяме, че купиха нов самолет да обслужва 1 от линиите, т.е. трябва да има възвръщаемост във времето). Идеята е че едните печелят от Бг терора на който сме подложени и заради който бягаме да берем ягоди в Англия, а другите си присвояват целият сегмент на вътрешните линии (вкл. онези, бягащи от морето към летището), като така за всички има двойна печалба, а за потребителите- двойна тояга. Никой не е казал, че чужда компания Не може да участва в картено споразумение, за това си има специалисти, коите се занимават САМО над това. Затова като първия МакДоналдс излезе хората обезумяха, затова всичко ново буди интерес, защото има хора да се занимават с това! Ако има някой, който може да каже нещо по темата, би ми било мног интересно!
Panther
на 19.04.2011 в 23:45:43 #33Който е гъзар да пътува с тея хиени. Аз си хващам влакчето, пускам си лаптопа, гледам 3 филма на спокойствие и пристигам за 1 час повече, ама пък 2 пъти по-евтино. Ако искат и 160лв да направят билета за рейса - баш ме брига ....
bIuе fan
на 19.04.2011 в 22:19:00 #32Смърт за превозвачите
Vadrigar
на 19.04.2011 в 21:41:50 #31тея нямат наяждане... аз за 61лв. ще отида и се върна до морето и то на бензин!
Funi
на 19.04.2011 в 20:54:15 #30Само БДЖ!
PlamKo
на 19.04.2011 в 20:39:32 #29Направете го 161лв. тапанари такива, тамън ще си открия фирма и ще ви видя сметката с по 50лв/човек.
TAKSIJIATA
на 19.04.2011 в 20:22:47 #28АЗ АКО КАЧИМ 4 ДУШИ ПО 60 ЛВ СА 240ЛВ. АКО И НА ВРЪЩАНЕ ИМАМ ТАКЪВ КУРС 240 ЛВ ТОВА СА СИ 480 ЛЕВА ЗА ЕДИН ДЕН ДА ГО ЕВА. ТОВА СА НАД 10 БОНА НА МЕСЕЦ ОБОРОТ. НАД 120 БОНА НА ГОДИНА НЯМА ДА КАЖА КАКВА МИ Е НОРМАТА НА П(И)ЧАЛБА НО ЩЕ СЪМ ДОВОЛЕН САМО С ТАКСИТА ДО МОРЕТО ДА ВИ ЕВА ! ЯСНО ЛИ Е БЕ ? ДА ВИ ЕВА !
PIKITO
на 19.04.2011 в 19:21:51 #2761 лв. искат да е автобусният билет до морето Прочетох и не можах да разбера,от коя точка до морето става въпрос!От Видин ли?Перник,София-абе вия малумнили сте ве как сте изписали толкова нещо без да споменете най важното!
Анекдот
на 19.04.2011 в 19:20:45 #26От град Бурса до Анталя е 600 км и струва само 45ТЛ (около 42 Лв) в автобуса се предлага безплатно кафе, вода, 2 пати закуска и сладолед. има интернет, ТВ и видео плайер на всqка седалка. таkа 4е направетеси сметка колко трqбва да е в Бг (да добqва 4е моторина в TR е 2 пати по скуп от БГ
Bulgarian
на 19.04.2011 в 18:18:45 #25На времето за толкова пари с колата отивах до там
uncle_scrooge
на 19.04.2011 в 17:15:01 #24Да ги направят 100 лв , тогава никой като не пътува с тях ще каталясат
yaaa
на 19.04.2011 в 16:22:31 #23Билет отиване и връщане с БДЖ до морето и обратно струва колкото билет отиване с автобус. След като години наред пътувах с автобус, от две години пътувам с влак, излиза ми два пъти по-евтино.