Peer-to-peer мрежите доста си патят в последните години, но сега Google и други се целят в другия начин потребителите да копират безплатно музикалните файлове - чрез програми, които ги конвертират от сайтове, които по принцип не предлагат опция за сваляне.

Притежателите на интелектуална собственост винаги са притискали Google да блокира сайтовете, които разпространяват нелегалното сваляне на музика, имайки предвид властта на компанията над огромната и всеобхватна търсачка. Разбира се, принципите на Google винаги са били, че най-голямата търсачка в света не бива да се поддава на цензура, особено като сметнем и факта, че сайтовете, предлагащи нелегална за сваляне информация имат и много легална такава, съобщава бългаският технологичен портал kaldata.com.

По средата на този вечен спор седи Youtube-MP3.org. Този сайт е прост инструмент за конвертиране на видеа от YouTube в MP3 файлове, като е нужно само копиране на URL на видеото. След това съдържанието може да се свали дори и в iTunes.

Макар и това да звучи доста като нелегално сваляне на музика, има една важна вратичка. Според основателя на YouTube-MP3, Филип Мантесанц, приложението не използва програмния интерфейс на YouTubе, което е едно от нещата, за които е обвинено в заведеното от Google дело срещу немския сайт.

В допълнение, законите в Германия позволяват свалянето на дигитално излъчени радио предавания, както и видеа от YouTube (като се предполага, разбира се, че този, който излъчва, има легалното право да разполага с материалите). Както бе казано преди няколко месеца в изявление срещу ACTA, това е като да съдите тийнейджър от 70-те, че записва на касета в касетофона си песен от радиото.

YouTube-MP3 започна петиция, с която да пребори Google и да се спаси от закриване.

Немкият сайт, обаче, не е единственият конвертор на YouTube видеа в мрежата. Въпреки това, както сайтът пише в свое изявление, макар и да звучи нелегално, технически, rip-ването на музика не е такова, тъй като файловете са за лична употреба, а не за продаване с комерсиална цел. Стига свалилите да не продават парчетата, няма проблем. А дори и да го правят, това вече не е проблем на сайта.

Проблемът, който видяхме при ACTA, е същият и сега - големите уеб компании са толкова нови и интернет пространството е подвластно на толкова различни (и нови) правила от физическото пространство, че правителствата и организациите не могат да настигнат развитието на дигиталните технологии с адекватни закони.