До февруари България ще може да започне да погасява заема за германските мотриси, съобщи в Брюксел министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНР.
Той обясни, че дотогава на кредиторите ще бъдат предложени поне два варианта за погасяване на задълженията. При първия ще очакваме резултата от бърза стартирана процедура по приватизация на БДЖ "Товарни превози". Вторият вариант е очакваме да подпишем заемното споразумение със Световна банка, заяви Московски.
Бих искал да успокоя кредиторите, да им дам гаранция, че всички тези непопулярни, болезнени мерки, които провеждаме в момента, са с цел оздравяване на компанията и довеждането й до състояние, в което да може да започне да си изплаща задълженията, увери той.
Според него съкращаването на служителите в железниците е неприятно и те не са виновни за тежкото състояние на БДЖ. Упрекът ми обаче е към синдикатите, които много добре знаят, че има реален риск от фалит, допълни той.
Министър Московски е в Антверпен, където участва в дискусии с Европейската комисия за финансирането на бъдещи инфраструктурни проекти.
Утре той заминава за Берлин, където ще преговаря на политическо ниво за отсрочка от няколко месеца, в която да не се пристъпва към изземане на активите.
zmja
на 30.11.2011 в 13:25:50 #8GlobulFan ,ей червен смешник, всеки в БДЖ краде и никой не мисли за фирмата.Като почнаха да ги спират рев и стачки. ЗАКРИВАЙ и продавай в чаДа видя как ще краде . Ше го влача зад влака вързан контролата ако работи за себе си а аз съм собственик на фирмата.
panopsihikum
на 29.11.2011 в 21:40:27 #7Проведен е международен търг за реконструкция и електрификация на ЖП линия Димитровград – Свиленград, който е спечелен от фирма Терна АД, чиято финансова оферта е едва петата подред в класирането, съобщиха от СДС, предаде репортер на БГНЕС. Обществената поръчка е финансирана 80% от кохезионния фонд и 20% от националния бюджет. За изпълнението на проекта са кандидатствали 10 фирми. С решение от 2.09. 2011 г. търгът е спечелен от фирма, чиято финансова оферта е едва петата подред в класирането. Разликата с първата фирма е 40 милиона лева. "Когато става въпрос за оферта от 95 милиона лева, а в крайна сметка печели фирма със 136 милиона лева без ДДС, разликата от 40 милиона е доста притеснителна", каза Борис Марков, който беше председател на предизбория щаб на СДС.
halo
на 29.11.2011 в 20:57:09 #6Начукайте коментарите си в "в там, дето слънце не огрява" на Бунев !
bloodone
на 29.11.2011 в 20:21:29 #5Както ти казах - ако на теб ти се живее в 14-ти век и си търсиш извинения за това- живей си! Пожелавам ти поне да си щастлив. А относно "Великия запад" - ами вземи погледни по-обективно - погледни Германия например, която благодарение на своята индустриализация "изхранва" половин ЕС. След това погледни и някоя африканска държава от централната част, където няма индустрия. Кой от 2-та варианта е по-добър?
GlobulFan
на 29.11.2011 в 19:49:30 #4bloodone | 29.11.2011 19:13, прав си! Живем в 14 век, поробени сме от полищейщината на ББ и некадърността на Мянков!!! Преди бяхме под турско робство, сега сме под робството на милиционера Бойко Борисов! А на запад нали знаеш какво се получава - пада Италианското правителство, пада Испанското правителство, Белгийското правителство е в криза !!! Ако на това му казваш Великия запад, явно живееш в голяма заблуда!
bloodone
на 29.11.2011 в 19:13:43 #3GlobulFan | 29.11.2011 18:57, Преди доста години имало много хора като теб - били против индустриализацията и използването на машини не заради друго, но защото някои хора нямало какво да работят друго. На запад обаче наделял разума и индустриализацията. Децата на тези работници видели че няма да могат да работят същата нископлатена работа като родителите си и образованието добило смисъл. Живей си ти в 14-ти век щом желаеш - аз не искам!
GlobulFan
на 29.11.2011 в 18:57:04 #2Престани да пишеш глупости ве изрод! Ето затова ни е такава държавата, защото никога не сме били единни. Българинът е такъв - може аз да съм зле, но важното е комшията ми да е още по-зле! Не си мисли, че утре няма ти да си в такова положение !!!
pusi
на 29.11.2011 в 18:36:24 #1Закривай БДЖ,това е решението,съкращавай всички клатикурници от тази компания и създайте нова с работещи хора.