Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Хаус Маркет България" АД (ИКЕА)  с 347 505 лв. (0,5% от приходите на дружеството за 2013 г.) за заблуждаваща реклама.

Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребител, според който ИКЕА въвежда в заблуждение чрез рекламни билбордове на „етажерка BILLY", разположени на територията на магазина

КЗК е установила, че в рамките на два месеца през лятото на тази година дружеството рекламира както чрез билбордове, така и чрез продуктов каталог, „етажерка BILLY" на цена от 79 лв. В този период стоката не е налична в мрежата на търговеца на тази цена, като вместо нея се предлага друга етажерка с идентично наименование, изключително сходни характеристики и на по-висока стойност - 100 лв.

По този начин се рекламира продукт с по-ниска цена от действителната, което заблуждава потребителите, стимулирайки ги да насочат вниманието си  и да закупят продукт, който е на цена, по-висока от указаната в рекламните билбордове и каталог.

Подобно поведение е в явно противоречие с добросъвестната търговска практика и е от естество да увреди конкурентната среда, посочват от КЗК.