Силният вятър е съборил един от ръкавите, през които пътниците минават, за да се качат на борда на самолета, предаде бТВ.
Минути преди да падне ръкавът към 18 часа, от него се е отделил самолет, който е натоварил пътници. За щастие, при инцидента машината е била на достатъчно разстояние, за да няма пострадали.
От летището са направили пълна проверка на останалите ръкави. Тепърва комисия ще проверява каква е причината за инцидента.
Силен вятър духаше вчера в цялата страна, като в някои райони той достигна до скорост 40 метра в секунда. Много населени места останаха без ток.
dk
на 11.04.2011 в 07:14:12 #10Глупецът който обвинява българските подизпълнители! Какви кражби, каква некадърност? Говориш наизуст! Заради простотии на Щрабаг, преди още да се прави летището, във Виена си даде оставката кмета! Щрабаг е по-скоро проектантска фирма, защото приготвя документациета и наема фирми подизпълнители. Работи основно с турски фирми. Те пък вземат подизпълнители спред договорите си - често в договори за големи обекти, едно от условията е да се наемат и местни работници. Наемат ги, но провеждат абсолютен контрол. Всички го правят, не само турците. Тоест, всичко трябва да отговаря на проекта по размери и качество. Често се случва къртене, разбиване и преправяне до постигане на заложените параметри. А турците докарват даже и пироните си от Турция за обектите в България! При едно голямо земетресение терминала няма да се срине, защото има много яка арматура, но ще изпада всичката декорация, окачени тавани, гипсокартон. Най гадното е, че доста сериозните като размер тръби на климатизацията и противопожарната система са окачени по таваните, а турските дюбели не са особено качествени и тъй като плочите са с много арматура, не винаги са поставени както трябва, тоест не държат нищо. С една дума, ще изпопадат тръбите - има такива даже с диаметър 420 мм. Дано не съм прав и още по-вече дано не се случва!
countach
на 10.04.2011 в 21:20:59 #9sVirkata | 10.04.2011 11:03 не само, че си грозен, но си и тъп... кофти комбинация, батка.
лично мое мнение
на 10.04.2011 в 11:23:41 #8Добре, Щрабак, ама КАК строят чуждите фирми по принцип?!? - наемайки БЪЛГАРСКИ фирми за ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ ! Т.е. бг-работници, бг-строителни инженери, бг-материали, бг-КРАЖБИ == бг-ИЗПЪЛНЕНИЕ !!!
Минувач
на 10.04.2011 в 10:12:50 #7Съвсем скоро ще заведем съдебно дело срещу строителната компания “Щрабаг”, обяви пред “Труд” транспортният министър Александър Цветков. Австрийската фирма изгради новия терминал на столичната аерогара, но още по време на градежа бе обвинявана за калпаво свършена работа. Първо падна окаченият таван в терминала на заминаващите, сега проблемът е за козирката на модерната сграда. Още миналия декември при буря се откърти парче ламарина от 20 квадратни метра, като по чудо нямаше жертви и пострадали. Тогава от аерогарата увериха, че козирката ще бъде поправена до Коледа, но сега - 9 месеца по-късно, опасният участък си остава същият. Изолирана е по-голямата част от централния вход на летището. Според “Щрабаг” козирката на сградата представлява “декоративна облицовка”, за която гаранционният срок е 1 година и вече е изтекъл. “Разпоредил съм на летище София до дни да изберат фирма и да извършат ремонта. След това ще заведем дело срещу “Щрабаг” както за направените разходи, така и за неустойки заради причинените неудобства и понесените щети за близо година”, категоричен е министър Цветков. На строителната компания ще бъдат начислени и средства за подмяна на цялата козирка на аерогарата, която според доклад на работна група е калпаво построена. Няма да допусна това състояние на аерогарата да остане в този си вид за неопределено време, обяви министърът. в.Т. 10.04.2011
Минувач
на 10.04.2011 в 10:10:21 #6Сградата, построена от австрийската компания Щрабаг...
JedyMaster
на 10.04.2011 в 09:59:10 #5Една част от покрива се прави близо година. Сега този ръкав, ще го сполети същата съдба. Но за разлика от покрива, тук ръкава ще губи пари, защото авиокомпаниите плащат за това. Да се дава на концесия летището!
лично мое мнение
на 10.04.2011 в 09:57:54 #4Минувач, не прави грешката да вярваш на глупости - в БГ адски рядко наистина е имало западни фирми !!! Всичко е било по мафиотски нагласено - ВСИЧКО !!! Всеки българин може да си регистрира фирма в Австрия - това автоматично е австрийска фирма с 0% австрийско участие. Сега си представи, че фирмата е регистрирана от българин с австрийски паспорт, получен след 5 години престой в Австрия - фирмата е австрийска със 100% австрийско участие ... само дето пак е на БГ-мафията...
Минувач
на 10.04.2011 в 09:48:59 #3Майсторите не бяха ли австрийци?
sg
на 10.04.2011 в 07:23:15 #2когато ръкавът е скачен със самолета, е направо невероятно вятър да го бутне. освен ако вятърът е толкова силен, че да помести летищната сграда, ръкава и самолета заедно. което само на тъпак - кочински "дзурлалис" може да дойде на "ум"
dia123
на 10.04.2011 в 00:06:59 #1A Варненските рокери откриха сезона