Екипажът на разбилия се самолет на полския президент Качински няколко пъти не е изпълни указанията на ръководителя полетите на летище „Смоленск".
Това е заявил, цитиран от „Новости", зам.началникът на Главния щаб на руските ВВС ген.-лейтенант Александр Алешин.
На разстояние 1,5 км. ръководството на полетите е установило, че екипажът е увеличил вертикалната скорост на снижаване и започнал да се снижава по-ниско от определения профил за снижаване.
Веднага е издадено нареждане екипажът да върне самолета в хоризонтален полет и когато това не било изпълнено, ръководителят на полетите е наредил отиване към резервното летище. Независимо от това екипажът продължил снижаване, което завършва трагично, коментира Алешин.
По думите му предварително се е знаело за сложната метеообстановка в района на телището, както и това, че около 10 часа се очаква мъгла.
На разстояние 50 километра екипажът на президентския самолет бил уведомен за това, че времето е под метеоминимума на летището и било предложено да се отиде към резервно летище.
Екипажът обаче взел решение да започне заход към кацане на Смоленск.
Алешин отбелязва още, че полският самолет е изпълнил щатно захода към кацане до височина 100 метра.
Заключението на руските ВВС е потвърдено от руската прокуратура.
Трезвият глас
на 12.04.2010 в 14:09:23 #28Ще се опитам да цитирам вчерашната емисия от новините на ZDF: "Президентският самолет е бил напълно изправен. Последно преди 2 години е бил основен преглед. Причината за катастрофата е неспазване на разпореждане на ръководителя на полетите на Смоленската аерогара. Екипажът е бил предупреден, че има силна мъгла и видимостта е под 400 м (ако е под 1000 м, не се разрешава приземяване). Вероятно пилотът е бил заставен да кацне в тази "убийстевена" обстановка от някой, който се е намирал в самолета - президент и висши военни). Изхождайки от подобен случай през 2008 г, когато Качински по време на войната в Грузия заповядал на пилота да кацне в района на бойниоте действия. Летецът се възпротивил, заради което бил жестоко нахокан и уволнен от президента Качински." Так че Втора немска телевизия е на мнение, че най-вероятно Качински е виновен за последвалата катастрофа. А що се кaсае, че Смоленското летище не е разполагало с навигация за мъгла, то и София до скоро нямаше такава. Така че не търсете вината в периферията, а заемете логичната и отговаряща на истината позиция, бг-журналисти!!!
STILISIMO
на 11.04.2010 в 15:19:10 #27US Съжалявам, но до преди 2-3 дни всичко си беше наред, а сега като напиша коментар и го публикувам не си визуализира все едно коментара изчезва. После разбрах, че това е само в Хром браузъра и само в този сайт. Извинявам се не е нарочно.
US
на 11.04.2010 в 13:54:46 #26STILISIMO | 11.04.2010 05:50 Три пъти го написа и все с една и съща грешка... Къде е "Норге"? И се казва "работя" в първо лице... Все пак всички могат да четат, няма нужда да повтаряш по три пъти, че става спамене.
STILISIMO
на 11.04.2010 в 06:50:14 #25Работа в Норге и знам що за хора са поляците, защото има доста от тях там. Само ще кажа че истината за мен беше ясна още от начало. Това е самолет и то президентски, пилотите са правили 4 пъти опити, а на мръсната полска свиня му е кипнало и е наредила да приземят самолета там, заради друго а защото от омраза към руснаците че вижте ни, ние ще кацнем където си искаме няма вие да ни казвате къде. Един случай в гордостта и омразата на една президентска свиня погуби 86 други живота. УБИЕЦ!!!!!!
STILISIMO
на 11.04.2010 в 06:49:35 #24Работа в Норге и знам що за хора са поляците, защото има доста от тях там. Само ще кажа че истината за мен беше ясна още от начало. Това е самолет и то президентски, пилотите са правили 4 пъти опити, а на мръсната полска свиня му е кипнало и е наредила да приземят самолета там, заради друго а защото от омраза към руснаците че вижте ни, ние ще кацнем където си искаме няма вие да ни казвате къде. Един случай в гордостта и омразата на една президентска свиня погуби 86 други живота. УБИЕЦ!!!!!!
STILISIMO
на 11.04.2010 в 06:48:24 #23Работа в Норге и знам що за хора са поляците, защото има доста от тях там. Само ще кажа че истината за мен беше ясна още от начало. Това е самолет и то президентски, пилотите са правили 4 пъти опити, а на мръсната полска свиня му е кипнало и е наредила да приземят самолета там, заради друго а защото от омраза към руснаците че вижте ни, ние ще кацнем където си искаме няма вие да ни казвате къде. Един случай в гордостта и омразата на една президентска свиня погуби 86 други живота. УБИЕЦ!!!!!!
Kotka
на 11.04.2010 в 05:47:52 #22dddddd и ти си патологичен случай като Качински. Требе да въведат в медицината диагнозата СеДераСки Синдром. Такива хора се затривате сами.
dddddd
на 11.04.2010 в 05:14:06 #21Kotka | 11.04.2010 03:57 Ти да не си черната кутия за да знаеш какво са говорили от самолета?! Какво означава мъгла, самолети кацат при мъгла, питай на летище София, а кацат от първия път! Не пробват 4 пъти.
Kotka
на 11.04.2010 в 04:57:35 #20"dddddd ..................... Говориш глупости и се опитваш да манипулираш. Руснаците публикува от самото начало сателитна снимка на цялато област. Самолета е бил предупреден на 50 км от мястото за мъглата. Мъгла е имало около 10 часа в района на катастрофата. Има записи от разговорите с диспечерите и предупрежденията и поляците го потвърждават. Черните кутии само ще потвърдят, че пилотите са изпълнили нареждането на президента да се преземят. Друг в въпроса, че в този случай ще се оправдаят с пилотите, защото няма да смеят да обвинят за трагедия и жертвите дръпнатия полски президент. Не и на този етап.
dddddd
на 11.04.2010 в 04:51:41 #19На разстояние 1,5 км. ръководството на полетите е установило, че екипажът е увеличил вертикалната скорост на снижаване и започнал да се снижава по-ниско от определения профил за снижаване. Веднага е издадено нареждане екипажът да върне самолета в хоризонтален полет и когато това не било изпълнено, ръководителят на полетите е наредил отиване към резервното летище. Независимо от това екипажът продължил снижаване, което завършва трагично, коментира Алешин. Това какво общо има с ЧЕТИРИ пъти заход?!!!!! А съветската прокуратура вече е готова и всичко е ясно, преди още да се види черната кутия. Мръсна съветска мафия!
bynikola
на 11.04.2010 в 03:26:52 #18В СЕЩ /Съединени Еврейски Щати/ Поляк е обидна думал
chjornajat kot
на 11.04.2010 в 03:10:13 #17http://www.gazeta.ru/2002/02/12/vsekatastrof.shtml
chjornajat kot
на 11.04.2010 в 03:02:50 #16Дебелоглавите и тъпи поляци са искали да се покажат пред руснаците, че са много умни !!! И са си го намерили !!!
BG_Sofia
на 11.04.2010 в 02:29:34 #15Tomo Чул те господ....
BG_Sofia
на 11.04.2010 в 00:32:37 #14...Гледам, нема нищо..... ослушвам се... пак нищо! а бе пак гледам, гледам.... Нищо! Ослушвам се... ослушвам се... Нищо! Нищичко.... Викам си... ТУКА ИМА НЕЩО! --------------------------------------------------------- Виждам, че тук във форума има много които трябва да отидат на специализиран лекар! Да им предпише нещо.... Освен ако са ходили вече и им е предписано... форумна терапия!/чесане на езика/ Тогава може! Може пък и да им помогне..... --------------------------------------------------------- А за загиналите... лека им пръст! Така казват хората и аз като тях. Жалко, това показва колко сме преходни на този свят!
posredstven
на 10.04.2010 в 23:49:04 #13Интересно ми е дали ще се оповести когато се разбере че не пилотска грешка е това ,а заповед към пилотите. Дали няма нареждащия това да се окаже убиец на всички хора в самолета. Дали ще го кажат ? Струва ми се че някой в самолета не е искал да каца на друго място освен на това. Ще чакаме и ще видим дали истината ще излезе на бял свят.
dexter_morgan
на 10.04.2010 в 23:02:13 #12евалата за това че не скачат да харчат парите на данакоплатеца, ама както се вижда, по някога това излиза през носа. няма да е лошо и ние да си смениме наща бракма. проблема е че не може да се намери евтин еквивалент на 154-ката. Ширококорпусните презокеански самолети струват прекалено много, а пари за малък 737 които да лети само из европа не си заслужава.
nqkoi_drug_
на 10.04.2010 в 22:52:16 #11"Poland has long discussed replacing the planes that carry the country’s leaders but said they lacked the funds. The presidential Tu-154 had been overhauled in December in Russia, officials said." http://www.japantoday.com/category/world/view/no-survivors-in-crash-of-polish-presidents-plane
dexter_morgan
на 10.04.2010 в 22:08:34 #10power, и аз се сетих за ПРО-то първо, но нека не прибързваме, грешки стават. 2-ро, точно този самолет не се модернизира от много години насам щото е спрян от производство. нови чаркове се слагат но не и нови модели на тиа чаркове. няма как да стане. като цяло аз 154-ката я харесвам като самолет но това е се едно да сравняваш на баща ти ладата със някой нов модел кола с навигации, еарбеци от сички страни, абс и т.н. не става
dexter_morgan
на 10.04.2010 в 21:58:46 #9аз не мога да разбера защо в 2то десетилетие на 21 век, хора летят на технология от средата на 20век и то руска. се едно някои да ползва в днешно време "Правец 8"