Към ноември 2009 г. интернет потребителите в България са достигнали 3,45 милиона, което представлява около 46% от населението на страната.

За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна около 60%, за големите градове над 50%.

За сравнение през декември 2008 г. интернет потребителите в България са били 2,78 милиона, като само за една година са се увеличили с 24%.

Това показват обобщените данни от пръоучване на интернет пазар, осъществено от Webit METRIX Conference, е-Академия, като са ползвани и данните на Synovate, Gemius и Nielsen.

Във връзка с ръстовете по отделните сектори според проучването стойностите за среднодневни браузъри за „Новини и информация" сочат ръст от над 35% на база ноември 2008 г. спрямо ноември 2009 г.

„За сравнително кратко време интернет потребителите в България се увеличиха драстично. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%, коментира Пламен Русев, председател на е-Академия и основател на интерактивната агенция design.bg.

По думите му, предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда. Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции.

По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама, пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа, посочва още Пламен Русев.