Космическата мисия „Кеплер" на НАСА е открила планета като Земята. Това обявиха на пресконференция учени от НАСА. Изследователите от НАСА я определят като по-голям, по-стар братовчед на Земята.

Кеплер 452b e открита в орбита на обитаема зона около подобна на Слънцето звезда или зона, в която течащи води могат да се обединят по повърхността на орбита около планетата, съобщават от НАСА.

Научният свят бе развълнуван в очакване за пресконференцията на НАСА, на която бяха обявени нови открития, направени от космическата мисия Кеплер, който търси обитаеми планети в Млечния път.

Космическият кораб „Кеплер" търси признаци от нови светове извън Слънчевата система от май 2009 г. и досега е открил над 4000 планети в така наречената „Зона на Златокоска" - нито твърде горещо, нито твърде студено, за да се поддържа живот.

Очакваше се учените да обявят, че са открили повече потенциални светове като Земята и дори близнак, чиято орбита е звезда, която е много подобна на нашето Слънце.

Откритията дават нова надежда, че извън Слънчевата система съществуват извънземни цивилизации.

По-рано тази седмица проф. Стивън Хокинг и астронавтът Роял Лорд Мартин Рийс обявиха, че са се включили в проект за 100 млн. долара, за да търсят признаци на извънземния интелект в Млечния път.

Сега има ясни доказателства за голям брой близко разположени планети, но много са необитаеми газови гиганти или скалисти подобни на Земята планети, които са твърде близо до техните звезди, за да може да се поддържа живот.

Тъй като течащата вода е от решаващо значение за живота на Земята, много учени смятат, че търсенето на извънземен живот трябва да се съсредоточи върху планети, където се появява вода в течно състояние.

Повече от 3800 вероятни планети са били засечени от „Кеплер", но това е първата, която толкова много прилича на Земята.

Въпреки това ще бъде невъзможно да се посети планетата, за да се види дали има живот. Не само защото е на 2,939 трилиона мили разстояние, но светлината, която се вижда е на 500-годишна възраст.