За първи път от четири години насам игрите са на път да отстъпя първото си място в класацията за най-популярни мобилни приложения. Според проучвания на мобилния пазар, сега собствениците на мобилни устройства с интернет отделят еднакво време за игри и за социални мрежи, съобщава kaldata.com.

Проучването, проведено от фирма на име Flurry, показва, че през първото тримесечие на годината средностатистическият мобилен потребител е прекарвал около 24 минути дневно играейки игри и проверявайки профилите си в социалните мрежи. През същия период миналата година, времето, отделено за игра беше 25 минути спрямо едва 15 минути престой в сайтове като Facebook и Twitter.

Въпреки че игрите и социалните мрежи в момента се радват на еднаква популярност сред собствениците на мобилни устройства, анализаторите посочват друг фактор, който показва, че първите по-скоро отстъпват на вторите. От Flurry са изчислили какво време прекарват потребителите във всяко едно отделно приложение и са достигнали до извода, че докато цялостното използване на телефони и таблети се е увеличило, времето, което потребителите отделят за игри, е намаляло.

През периода януари - март потребителите са отделили 31% от използването на мобилното си устройство на игри - с 6% по-малко от същия период през 2011 година. За сметка на това, времето посветено на социални мрежи е нараснало от 22% миналата година до 37% през тази.