91% от консумираната у нас бира е произведена от компании, които са членове на Съюза на пивоварите в България, т.е. е родно производство. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбата на пиво в пластмасови бутилки.

През 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - това е близо 5% по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г.

Най-много бира се потребява, закупена през търговските вериги - 80%, като останалите 20% се пада на заведенията, или т.нар. студена консумация. Това е тенденция, която се набюдава от години.

През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%. Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво - 5%.

Общо за периода 2010-2014 г. инвестициите на членовете на Съюза на пивоварите в ДМА възлизат на 293 млн. лв., от които само през миналата година капиталовите вложения са 73 млн. лв, отчетоха още на пресконференция от организацията.

През 2014 г. има внос на 466 000 хектолитра бира, т.е. с 9 % повече от предходната година.

Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира е местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС.

През настоящата година продажбите на 6-те пивоварни кампании са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв. И през 2015 г. членовете на СПБ залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си.