Варненският районен съд осъди „Германос" да заплати 449 лв. на свой клиент.

На тази стойност, по договор от 22.04.2007 г. клиентът е закупил мобилен телефон "LG KG 800" с едногодишна гаранция от дружеството.

Само за 2 месеца след покупката мобилният апарат е бил ремонтиран два пъти, като гаранционните рекламации са отразени в сервизни протоколи.

Около 9 месеца след покупката при пореден проблем с дисплея, потребителят отново е направил рекламация на стоката в един от магазините на веригата "Германос".

След преглед в сервиз на потребителя е отказан ремонт на телефона, с аргумент, че повредата е настъпила вследствие намокряне на апарата, поради което и гаранцията е отпаднала.

Съдът, кредитирайки заключението на вещо лице е приел, че причината за несъответствието на закупената стока с договора за продажба не е в поведението на потребителя.

Районният съд осъди още дружество "Германос Телеком България" да заплати на потребителя сумата от 150 лв., представляваща претърпени вреди за периода от м. януари до м. май 2008г. чрез заплащането на наем за ползване на друг мобилен телефонен апарат.

За сметка на дружеството са и направените по делото разноски от 144 лв.