България е приключила успешно кампанията по събиране на подписи в подкрепа на идеята за създаване на нова Европейска директива за медиите, съобщиха от сдружението MoveBG, стратегически партньор на инициативата за България.

„Това е голямо постижение за България, защото показва на Европа готовността на обществото да се опълчи срещу тегнещите от години задкулисни уговорки между силните на деня", заяви Лоренцо Марсили, съосновател на Европейската инициатива за медиен плурализъм.

До този момент кампанията е приключила успешно в България и в Италия, високи резултати отбелязват Англия и Унгария. Заради кратките срокове обаче, не всички европейски държави успяха да съберат необходимите 1 000 000 подписа.

Въпреки това, макар и не директно, идеите на инициативата ще бъдат представени пред европейския парламент от отделни евродепутати. До този момент готовност за това са заявили близо 60 евродепутата, сред които и Мартин Шулц.

В подкрепа на инициативата се присъединиха и над 100 европейски организации, представители на научните среди, гражданското общество и медиите.

Основателят на MoveBG Саша Безуханова заяви: „В MoveBG работихме с широк кръг експерти, професионални организации и медии за създаване на солидната основа за осмисляне на проблемите и сьгласуване на мерки за подобряване на медийната среда в България, върху която се разгърна кампанията за включване на гражданите в подкрепа за инициативата. Горди и щастливи сме, че успяхме! Че България първа събра необходимите гласове и показа облика на новото ни гражданско общество".