С 5 % се очаква да бъдат вдигнати цените на билетите във влаковете от 1 август, заяви председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров в отговор на въпрос на Money.bg. Очаква се окончателното решение за това да бъде взето от Министерствата на финансите и транспорта.
Владимиров посочи, че причина за това увеличение е направеният обстоен анализ, който показва, че себестойността на услугата е нараснала.
Управителят на „БДЖ Пътнически превози" Георги Иванов обяви, че в момента крайно губещи са 19 линии. Те генерират годишна загуба от близо 25 милиона лева.
Иванов каза това в отговор на въпрос какви условия е поставила Световната банка, за да отпуне заема от 460 млн. лева. Около 60% от всички разходи, които се правят от БДЖ, отиват за перото локомотиви. В него влизат разходите за ремонт, поддръжка, експлоатация, гориво и разходите за труд.
Това е една тера инкогнита, в която ние трябва да влезем и да разберем какво се случва, заяви новият изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев.
В момента след инсталирането на GPS-и на 40 дизелови локомотива разходът на гориво е спаднал между 10-15% под разходната норма.
БДЖ е заделило средства да бъдат закупени още 100 GPS комплекта и за останалите дизелови локомотиви, които са в експлоатация, заяви Владимир Владимиров.
Той посочи куриозен случай, в който е трябвало да бъде доставен документ между 2 депа, намиращи се на разстояние от около 3 км. - тогава машинистът просто е запалил локомотива и е отишъл да „свърши" работата.
Окончателно закриване на губещи линии може да бъде взето от правителството след консултации с местните и областните управи, допълни Владимиров.
Юлиан-3
на 08.07.2011 в 08:01:48 #12да вдигат.....ихтиманските цигани пътуват до София винаги на една цена-левче за двама....
xax
на 08.07.2011 в 01:20:00 #11В Германия и Франция ако ICE или TGV закъснее повече от 1 час кондукторите ти раздават пликове с бланки с които можеш да поискаш възстановяване на сумата. Не знам дали и как точно става, но фактът, че я има тая услуга е красноречив. Но това е разбираемо, тъй като 400 км. с такъв влак са към 50-60 евро и се движат с 250-300 км/ч в равнинните райони, т.е. предполага се, че бързаш и закъснението е проблем. Ние още сме много далече от това, но трябва да се признае, че с модернизацията на някои линия и най-вече през новия период 2014-2010 ще се налеят доста пари в сектора. А това е МНОГО скъп превоз - тва не са магистралки.
Xa-x@v
на 07.07.2011 в 23:17:01 #10Ейййй до къде я докараха държавата.Милиардерите по Света си влагат парите в този транспорт само за българските малоумници този сектор е губещ За 20 години не намериха никакво време да модернизират БДЖ.На година да правиха по една крачка сега нямаше да сме вагони,които само животни може да караш в тях вече.Локомитивите са правени по времето на евтина нафта.Къде го има такова чудо,като нашето с един локомотив да се дърпа един вагон. Лобитата разсипаха и това и всичко.Нещастници
Persil
на 07.07.2011 в 18:00:53 #9Архангел | 07.07.2011 14:19 "Ми да си пътуват хората с маршрутки или кой как намери!" "Кой как намери" не може да бъде подход на държавна политика. Липсата на достъпен превоз, както и липсата на училище, медицинско обслужване и т.н. води до обезлюдяване, а какво значи това, всеки може да съобрази. Цените? Вдигнете ги, но преди това, моля ви, поне еднократно измийте всички вагони! И мислете как ще развивате жп транспорта.
x-man
на 07.07.2011 в 16:31:50 #8YordanY | 07.07.2011 13:50 - Използване на по-евтини източници на енергия, или независими, възобновяеми източници... ( примерно защо не се покрие целият влак със соларни панели ?! ) Защото възобновяемите източници не са по евтини, а много по скъпи, дори от най скъпия ТЕЦ. Колкото до покриването на влака със слънчеви панели........ по евтино ще е да се купят нови пътнически влакове, от което реално ще има много повече полза. А те ще са и по икономични, защото ще са по нови технологии. Обаче не Сименс Дезиро............ трябват ни Китайски влакове. А и още нещо....... трябва да спре безплатното превозване на братята роми, влаковете на къси растояния са пълни с тях.
Рошко
на 07.07.2011 в 16:01:52 #7Първо си оправете линиите и вагоните, тогава цените. Не може София - Бургас за 7 часа (ако имаш късмет, времето е хубаво и няма аварийки). При 400 км. разстояние, тази отсечка трябва да се взима за не повече от 3,5 ч. Тоест, влаковете да се движат със средно 140 км. Тогава и цените може да са европейски. Проблемът обаче, е че подобна схема би била рентабилна при платежоспособно население 10 млн. души с около 700 евро средна работна заплата... Така че ще си драпаме още с това БДЖ, докато не стане чудо.
Архангел
на 07.07.2011 в 15:29:52 #6Повишавайте! и то двойно и тройно! Навремето така се говореше и за билетите за театър: "Ако ги повишим на 3 лева билетите никой няма да дойде" А сега като са по 10-15 лева билетите и няма билети и само с връзки се уреждаш?! То вечно на българина му е скъпо, вечно ще има недоволни! Хора мили, не може хем евтино хем супер качествено, разберете! Не може кило салам да е 3 лева, а кило месо 7 и салама да е от месо Престанете с тея заблуди!
Архангел
на 07.07.2011 в 15:23:48 #5Той посочи куриозен случай, в който е трябвало да бъде доставен документ между 2 депа, намиращи се на разстояние от около 3 км. - тогава машинистът просто е запалил локомотива и е отишъл да „свърши" работата. ... Е много ясно! Няма да плаща такси от собствения си джоб я! Като му отделите пари за да му платите на човека за придвижването тогава имайте претенции
Архангел
на 07.07.2011 в 15:19:00 #4Управителят на „БДЖ Пътнически превози" Георги Иванов обяви, че в момента крайно губещи са 19 линии. Те генерират годишна загуба от близо 25 милиона лева. ... Ем що ги държите тогава? От доро сърце?! Ми да си пътуват хората с маршрутки или кой как намери! Не може до всяко село - влак!
griffin
на 07.07.2011 в 15:02:53 #3бдж е с много години назад от товарните само печалба може да има.
max_power
на 07.07.2011 в 14:30:50 #2Запалил бил локомотива за да свърши работата. Ами такова има, такова пали. Завиждат ли му? Какво?
Матю
на 07.07.2011 в 14:20:42 #1> причина за това увеличение е направеният обстоен анализ, > който показва, че себестойността на услугата е нараснала. Смешници.