Колегите са изключителни специалисти и са действали много професионално. Това заяви пред БНТ бившият шеф на "Авиоотряд 28" Пенчо Пенчев във връзка с инцидента със самолета "Фалкон", в който снощи пътува премиерът Бойко Борисов за Брюксел.

Припомняме, правителственият "Фалкон" с премиера Бойко Борисов на борда кацна от 5-ия път аварийно на летище София. При излитането единият колесник на машината не се прибрал. За да се изразходва част от горивото преди кацането самолетът кръжа около час над София.

Според Пенчев правителственият "Фалкон" е най-доброто в този клас самолети. По думите му, се е случило най-доброто от най-лошото. Бившият шеф на авиоотряда коментира, че е имало опция колесникът да засече и да не може нито да се отвори напълно, нито да се прибере. Той смята още, че е извършено нормално кацане и опасност не е имало.

Пенчо Пенчев обясни, че самолетът е поддържан съгласно всички норми. Имало договор за поддръжка с швейцарска лицензирана фирма. Преди четири месеца машината е минала и последния технически преглед. Този самолет е закупен през 2001 година. Единственото, което не е направено, е да се спази препоръката да стои в хангар, но това не било направено поради липса на пари.

От своя страна Цвятко Луканов, също бивш шеф на "Авиотряд 28", определи пред БиТиВи извънредното кацане като рутинен случай. Според него интересното в случая са единствено пасажерите на борда, тъй като проблеми от подобно естество се случват редовно.

Луканов обясни, че когато един самолет каца, той има максимално тегло за кацане. Именно заради това било напълно нормално при пълен резервоар машината да кръжи известно време, за да се изразходва гориво и да достигне нужното тегло.

От излитането на самолета до кацането му пълната отговорност за пътуването носи командирът на полета, който решава дали да кацне аварийно или не, независимо дали на борда се намира президент или премиер, уточни бившият шеф на "Авиоотряд 28". Според него един малък проблем с някои от компютрите може да доведе до такива случаи.

Луканов смята, че няма връзка между инцидента със самолета и оставката на последния директор на „Авиоотряд 28" Тодор Бояджиев.