ЕК ни спря важни инфраструктурни проекти. За това алармираха на брифинг в парламента Бойко Борисов, Томислав Дончев, Лиляна Павлова и Ивайло Московски.
Спрени са европарите за тунела под Шипка и за Западната дъга на Софийски околовръстен път. С писмо от 4 октомври, по думите на Томислав Дончев, ЕК уведомява Министерство на транспорта, че двете апликационни форми за двата проекта се отхвърлят.
Правителството не е изпълнило ангажимента си за осигуряване на средства за вече течащи изпълнения в ЖП сектора, посочи Дончев, изтъквайки, че това са мотивите на Брюксел да спре финансирането. Тази новина не може да бъде обект на политическо злорадство, посочи Томислав Дончев. Двата проекта са на стойност над 131 милиона евро. Ситуацията според Дончев е обтегната, защото двата проекта вече са в изпълнение. Депутатът предупреди, че ако не си коригираме грешките, ще трябва да ги строим с бюджетни средства.
Още по-сложна е ситуацията с тунела под Шипка според Дончев. Този проект е включен в предприсъединителния ни договор към ЕС с краен срок за изграждане 2014 година.
Това са първите отхвърлени апликационни форми, каза още Томислав Дончев и обясни, че досега се е налагало само да доизясняваме някои неща по апликационните форми за европроектите ни. Това некомпетентност ли е или нарочно саботиране на проектите, попита Томислав Дончев. Трябва да получим отговори бързо, настоя депутатът.
Той бе категоричен, че спешно трябва да се направи всичко възможно проектите да бъдат спасени.
Магистрала Тракия и АМ „Хемус" край гара Яна със закъснение са въведени в експлоатация, според Лиляна Павлова. Другите важни пътни трасета също бележат закъснение, по думите й.
Апелираме всички институции да се рестартират, има как да се спасят проектите, категоричен бе и Ивайло Московски.
Бойко Борисов пък припомни, че партията му е предупреждавала, че новото правителство ще ни спре еврофондовете. Това са първите лястовички, но не за радост, които ни показаха до къде ще ни доведат, посочи лидерът на ГЕРБ по повод нерадостната вест за спрените проекти. Той се притеснява, че кабинетът „Орешарски" ще се наложи да строи тези проекти с български средства и ще ни вкарат в процедура на свръхдефицит.
Той е недоволен, че ще загубим важни евро средства „заради едно цикламено костюмче, което иска да строи селски пътища", иронизирайки строителният министър Терзиева.
Борисов дори предложи своите експерти да помогнат на Пламен Орешарски да спаси парите за тези жизненоважни проекти на държавата. Спирането на проекти, според лидера на ГЕРБ, означават по-малко работни места. Борисов предупреди, че на неговото бъдещо управление ще му трябва поне година и половина, за да стартират отново тези спрени проекти.
Проблем относно проектите има, но той не е свързан със спиране на средствата от страна на ЕК, а за това, че Оперативна програма „Транспорт" вече е договорена в пълния си размер.
Това поясниха междувременно от Министерството на транспорта.
Дори ос 1, която е за железопътен транспорт вече е наддоговорена и в писмото на ЕК се казва, че двата пътни проекта няма да бъдат разглеждани, докато не бъде изгладен именно този въпрос.
Никъде в тези писма не се споменава, че се отказва европейска помощ за тях като експертите от ЕК заявяват, че проектите могат да бъдат отново внесени за разглеждане, след като въпросът с наддоговорените средства за жп проекти бъде решен, допълват от пресцентъра на МТИТС.
За въпросните ЖП проекти се търси финансиране от Европейската инвестиционна банка, съобщават от Министерството на транспорта. Тази стъпка е одобрена на Министерски съвет и в момента се чака зелена светлина от Министерството на финансите за достъп до необходимия ресурс за проектите в железопътния сектор.
Веднага след като бъде постигнато споразумение с ЕИБ по този казус проектите за Западната дъга и Обхода на Габрово ще бъдат отново изпратени до ЕК, посочват от МИТИС.
Има върнати апликационни форми, а не спрени средства по европроекти. Говорят се неща поради некомпетентност, които нямат общо с истината. Няма спряно еврофинансиране.
Това увери и депутатът от БСП Борислав Гуцанов, според коготоче няма никаква опасност недостигащи средства да бъдат взети от държавния бюджет. Решението на Министерски съвет е тези средства да бъдат заемни.
Има решение на МС, което е възложило на министъра на транспорта и министъра на финансите да сключат договори с Европейската инвестиционна банка за финансирането, което е трябвало да бъда направено преди две години, за да се завършат проектите по жп линиите и другите проекти, обясни той.
След като започне съфинансирането на жп транспорта ще бъдат отпуснати и необходимите средства за транспорта, свързан с автомобилите, подчерта Гуцанов.
Проектите са на обща стойност 2 мрлд. евро, като единият милиард вече е усвоен, а вторият също ще бъде усвоен, увери той.
Justice for ALL
на 09.10.2013 в 21:33:10 #34жунгръц, В Европейската Комисия има доста кадърни хора, които от много години специализират в тези инфраструктурни проекти. Освен това са и доста на брой хора. Когато се предаде едно предложение за проект, моментално го подхващат поне 12 души. Казвам ти го от опит, защото съм бил в Комисията и съм запознат от първа ръка как се действа там. В момента в който някой от тези 12 души намери дори най-малкия проблем с изискванията на процедурата, разглеждането спира, обсъжда се този проблем и се решава дали трябва да се продължи с проекта. Правят се нужните забележки и или се продължава за намирането на повече дефекти, или направо проектът се връща на съответното правителство. Познай какво се е случило с този проект описан в статията по-горе! Три дни са предостатъчно за калпав проект да бъде отхвърлен. Процедурите и изискванията са направени именно с цел да не се злоупотребява с парите от Структурните Фондове.
dddddd
на 09.10.2013 в 21:02:31 #33жунгръц | 09.10.2013 18:11 Точно като тебе и Сергей се правеше на неразбрал и недочул, докато накрая просто не му спряха всички фондове. Тогава виновен му беше Барозу.
teanna
на 09.10.2013 в 19:51:59 #32Март.2008 год. Лидерът на ДСБ Иван Костов коментира, че предприетите мерки от правителството на Станишев по спирането на средствата от европейските фондове са рутинни и обикновени. Костов отново попита премиера за оставките на министрите, като каза, че Станишев не смеел да ги смени, защото Чакъров и Кабил били покровителствани от Ахмед Доган, Мутафчиев и Гагузов - от президента, а финансовия министър Орешарски - от бизнесмена Васил Божков-Черепа. Иван Костов засегна и темата с вътрешния министър Румен Петков, който бил най-слабата фигура в правителството. Сергей Станишев каза, че е последователен в позициите си. "Политически чадър не може да има", каза премиерът в отговор на изказването на Костов. ****** Ако хора като Горуни,жужи и подобни с остър език и пилешки мозъци ,нямат спомен за спрените европейски средства и НЕНАКАЗАНИТЕ виновници за това, но ЕВРОПА помни и знае с кой си има работа!
жунгръц
на 09.10.2013 в 19:11:00 #31джиджи, би ли уточнил последно какъв е кейса!?!?! Последно, герб са направили супер якия проект, за който Орешарски не може да осигури съфинансиране, или БСП са скалъпили инвестиционен проект за 100 млн. лв, за 4 месеца и от ЕК са го преценили като негоден за 3 работни дни?
Despair
на 09.10.2013 в 18:38:08 #30Този с многото dddd, май, не е много в ред с ментето! Защо му обръщате внимание, коментирайки глупостите му, давайки му основание да мисли, че е нормален човек!
dddddd
на 09.10.2013 в 18:02:05 #29жунгръц | 09.10.2013 16:56 И ти какво разбра от този цитат? Че ГЕРБ е трябвало да сключи заем преди 2 години с ЕИБ за проект след 2 години за да не ви спрат сега апликацията? Много умно изказване, предполагам и този е от компетентността на най-компетентното правителство на Олигарски.
жунгръц
на 09.10.2013 в 18:00:18 #28дунди, основната причина за резултатите на изборите от 2009 беше, че банкянския орангутан лижеше задника на човека от аватара ти, а бареков неговия подскачащите вувузелници, които не правят разлика между министерски съвет и конституционен съд и тогава си бяха константа
жунгръц
на 09.10.2013 в 17:57:52 #27джиджи според теб Калина Илиева дали за 4 г. успя да научи разликата между земеделски производител и басейнова дирекция? Поне това
жунгръц
на 09.10.2013 в 17:56:20 #26Джиджи, цитирай наред като си започнал ============================= Има решение на МС, което е възложило на министъра на транспорта и министъра на финансите да сключат договори с Европейската инвестиционна банка за финансирането, което е трябвало да бъда направено преди две години, за да се завършат проектите по жп линиите и другите проекти, обясни той. ============================= Защо ли ЕИБ не е сключила договори с герберастията още преди 2 г? то е ясно, че БСП ще ги оправи тия батаци, ама кога ще се научите и вие да договаряте и усвоявате европари
трън
на 09.10.2013 в 17:30:18 #25Ма и лошият Дянков с лошата финансова дисциплина... А яжте сега заеми
dddddd
на 09.10.2013 в 17:30:14 #24Проектите са на обща стойност 2 мрлд. евро, като единият милиард вече е усвоен, а вторият също ще бъде усвоен, увери той. 1 милиард вече е усвоен, социалистите обещават да бъде усвоен и другия, но нещо им спират финансирането. Каква изненада, май им е за първи път.
dddddd
на 09.10.2013 в 17:28:56 #23жунгръц | 09.10.2013 16:26 Прочети пак статията. Въпреки че нюза е спестил това онова пак е достатъчно ясно за да спреш да бъркаш компютри с компоти. Всъщност няма смисъл, продължавай да си драскаш.
трън
на 09.10.2013 в 17:27:35 #22Пръци, що не щеш да кажеш основната причина Бойко да ви бие 2009 - та като тупан, а именно спрените европари поради грандиозните злоупотреби на господарите ти
жунгръц
на 09.10.2013 в 17:27:11 #21ех джиджи, помниш ли кви апликации редеше тая китна гербава невеста? http://www.youtube.com/watch?v=PmAL-LyynTE
жунгръц
на 09.10.2013 в 17:26:21 #20кво съфинансиране няма бе кратун, няма финансиране!! ненаситния банкянски кратун като чул отворена схема и давай да подаваме апликации кво като парите са предвидени за всичко на всичко 2 проекта и значи от всичко казано дотук излиза, че хем европа никога не е отпускала пари за проектите, които са предвидили рапоните, хем все пак европа е оценила апликациите за има нема седмица като некачествени
dddddd
на 09.10.2013 в 17:02:07 #19Жунгръц държал да му се обясни. Ами дръж. Самото министерство посочва къде се е омазало, че няма съфинансиране, жунгръц пак обяснява, че не могло да се оцени за 1 седмица. Ами не може, Жунгръц, ама това какво общо има, калинчо?
жунгръц
на 09.10.2013 в 16:57:35 #18дори не знаеш по какво направление се отпускат парите за грандиозните проекти, нали? подозирам, че и томислав не знае то затова и тия гръмки новини се съобщават на разни брифинги пред медиите, та да няма кой да отговори директно на нападките то и сашо диков разбира от апликационна форма, колкото и джиджи и държа да ми обясниш, как проект за 100 млн. се оценява за 5 дни, два от които неработни знаеш ли прединвестиционно проучване от 1500 стр., че е детска игра да го изръшкаш?
dddddd
на 09.10.2013 в 16:48:27 #17жунгръц | 09.10.2013 15:42 Да ти преведа, да ти дам още информация, а не искаш ли да ти напиша и апликационната форма? Обади се на некомпетентната ти министърка и й кажи да се обади на Томислав Дончев да й обясни подробностите. Разбира се, да помоли учтиво, а не като текезесарка.
жунгръц
на 09.10.2013 в 16:42:23 #16Отказът е от 4 октомври на апликации, изпратени няколко дни преди това - на 26 и на 30.09. ================================== джиджи, ти сериозно ли твърдиш, че проект за над 100 млн. се оценява за една седмица? И можеш ли да ми преведеш какво означава отказ заради неграмотна апликация, без осигурено съфинансиране? дай някаква по-конкретна информация, щото боботенето на томиславчо обикновено не дава много
mrasnika
на 09.10.2013 в 16:33:46 #15То няма вече държава те пак с тия магистрали се зачекнаха? Нали парите за магистрали бяха до 2013 г и след това край? Нещо такова си спомням....... Хората няма какво да ядат, ама в главата на ГлавЪта само магистрали му се въртят, да има къде да кара голямата джипара и бронирания Мерджан.