Транспортният министър Московски заяви, че има доклад от криминална полиция, която е установила липсата на близо 1000 вагони.
На въпрос на money.bg Московски коментира, че изчезването на вагони бил процес, който е продължил назад във времето близо 7 години. Той се надява това нещо да не е станало по негово време.

На този етап не се предвиждат персонални промени във връзка с този случай, посочи министърът, който рано тази сутрин проведе среща с представителите на синдикатите, след което всички отидоха при премиера Борисов в МС.

Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров, който също е на провеждащата се среща в Министерски съвет, заяви, че липсващите вагони са 609 като всичките от тях са били оперативни.

Стана ясно, също така, че минималната загуба от изчезналите вагони е между 5 и 10 милиона лева.

Финансовото министър Симеон Дянков разказа, че при скорошното си посещение в Сърбия, когато е бил посрещнат от сръбския си колега на границата, са му били показани близо 300 български товарни вагона, които седят там, като някои от тях седят там още от времето на югоембаргото.

Стана ясно още, че две трети от обема на колективния трудов договор е преминат при преговорите между синдикатите и ръководството на БДЖ.

Московски посочи, че има и точки, по които има разминавания и се надява в най-скоро време разногласията да бъдат отстранени. Той изтъкна, че се работи по нов бизнес план, който разбира се предвижда и оптимизация на персонала.

Пред money.bg Розен Зарков от КT „Подкрепа" обаче заяви, че казаните думи от министъра на транспорта относно преговорите за колективния трудов договор са силно преувеличени. По думите му по основни точки все още няма постигнат напредък. Той изрази обаче оптимизъм за тяхното скорошно приключване, но добави, че тяхната стачна готовност все още остава.

Относно закриването на линии финансовият министър Симеон Дянков заяви на влизане в Министерски съвет, че такова закриване не се предвижда.
Освен това вицепремиерът и финансов министър зави, че настоящето ръководство на Холдинга е най-доброто, което е имала компанията до този момент и на напълно вярва в него.

След срещата Дянков обяви, че заемът от Световната банка може да бъде финализиран в началото на следващата година, ако международната финансова институция бъде убедена в това, че през 2012 година БДЖ няма да е на загуба.

Дянков посочи още, че предвиденият инвестиционен заем за НКЖИ няма да може да бъде отпуснат, докато не бъде подписано и споразумението за БДЖ.
Това на практика означава, че железопътният инфраструктурен оператор няма да може да закупи планираната техника за ремонт и рехабилитация на жп трасетата.

След срещата при Борисов стана ясно също така, че до средата на ноември ще се работи по въпроса за броя на влаковете по различните линии. Ивайло Московски посочи, че в работните групи ще има и представители на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", които да изразят експертното си мнение относно това къде може и къде не влаковите превози може да бъдат заменени с автомобилни такива.

Московски подчерта още, че няма да бъде оставено нито едно населено място без транспортна услуга.

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев обаче железопътният превозвач няма да се превърне в автобусна компания, тъй като има достатъчно много частни такива.

По-рано Недев е заявил, че има голяма вероятност 25 от новите мотриси „Дезиро" да бъдат върнати, защото БДЖ не погасява заема за тяхното закупуване.

Това бе коментирано и по време на парламентарния контрол, като ексминистърът на транспорта Петър Мутафчиев уточни, че БДЖ от миналата година са спрели плащането на лизинга за мотрисите.