Министърът на земеделието Мирослав Найденов откри първия самостоятелен щанд на България на 48-то издание на международното селскостопанско изложение Салон на земеделието (Salon International de l'Agriculture 2011) в Париж.

Преди това, заедно с посланика ни в Париж Марин Райков, министър Найденов се поклони и постави цветя пред барелефа на Левски пред посолството ни във френската столица.

Откривайки щанда ни, министърът подчерта, че на него участват най-силните български фирми в областта на млеко и месопроизводството, на винарския бранш, пчеларството и козметиката от розово масло, представителни за своите сектори.

Според министър Найденов това е добро начало и шанс за повече контакти на българските производители за реализацията на продукцията им в по-голям мащаб.

Едно подобно участие ще донесе много по-голям дивидент от конвенционалната реклама, убеден е Найденов.

Той бе категоричен, че днес, когато всички говорят за криза в хранителния сектор и за скок на цените, ние трябва да присъстваме на подобни големи събития за земеделския сектор и хранителната индустрия.

На въпрос как оценява шанса ни да пробием с козметични продукти точно на френския пазар, министър Найденов отговори, че този шанс е също толкова висок, колкото и да пробием във Франция с виното и сирената си. „Ние обаче играем на техен терен в момента", уточни министърът, "а знаете, че българските отбори много често печелят като гости повече, отколкото като домакини".

По повод парада, организиран по време на изложението, в който дефилираха над 3500 елитни породи животни, министър Найденов заяви, че животновъдството в България е много далеч от това, което се вижда в Париж.

По думите му, двадесет години този сектор у нас е бил неглижиран от тези, които са измислили т. нар. „ликвидационни съвети".

Това, което ще правим оттук нататък  е, да подпомагаме този сектор, тъй като не можем да имаме прекрасни български сирена и колбаси, без български животни. Затова животновъдството е приоритет в аграрната ни политика, заяви категорично министърът.

На изложението се представиха с вина фирмите "Беса Вали", "Бългериан Херитидж" и "Стримон", със свои месни деликатеси - "Белла България" с марката си "Перелик", с млечни продукти - "Ел Би Булгарикум", "Пършевица" и "Маджаров". Козметичният бранш бе представен от Института по розата и етерично-маслените култури, "Зорница Къмпани" и "Био фреш".