Дестинация България има нужда от агресивна целева реклама. Това смятат от Национална асоциация „Българско Черноморие". От асоциацията са категорични, че за развитието на българския туризъм трябва да се обсъждат реалните проблеми като екорекета, липсата на реклама извън страната и липсата на връзка между хотелиери, туроператори и концесионери в страната. Именно върху това и трябвало да работи родното Министерство на туризма.

От асоциацията изтъкват, че нито един турист не се интересува каква е концесионната такса на плажовете или към кое министерство се разпределят. Това, от което единствено се вълнува и което трябва да се промени, е именно връзката между концесионери, туроператори и хотелиери, смятат още от Национална асоциация „Българско Черноморие".

Поводът за позицията им е пресконференция на министър Николина Ангелкова в Бургас преди два дни. Тогава тя признала, че изразходваните средства за реклама са завишени, без да обяви с колко или в сравнение с какво. Именно заради това от асоциацията призовават ресорната министърка да отговори ясно и точно с какъв бюджет разполага ведомството й и за какво се разходва. Те настояват да научат отговора на въпроса колко средства са инвестирани за реклама на български курорти в чужбина и какви са резултатите като новопривлечени туристи.

От асоциацията обвиняват министерството, че не е допринесло с нищо за решаването на многобройните и тежки проблеми в сектора.

В позицията до медиите се изтъква, че министър Ангелкова умело давала обещания за голяма реклама както в европейски страни, така и в Азербайджан, Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Китай, Индия и др. и още от ноември ще се започне рекламирането на страната ни като туристическа дестинация за следващата година.

Тя обаче не била склонна на компромиси и не искала да чуе гласа на бранша. Хотелиери, туроператори и концесионери на плажове няколко пъти давали конкретни идеи какво да се направи, за да се стимулира българският туризъм, но предложенията им били подминати с пренебрежително мълчание. Дори протестът срещу отлива на руски туристи и бездействието на институциите по проблема не стреснаха никого от така нареченото Министерство на туризма, недоволни са от Националната асоциация „Българско Черноморие".

Посочва се, че страната ни годишно пристигат между 400 000 и 500 000 туристи. Според представителите на асоциацията в системите на немските туроператори можело да се рекламира в печатни каталози, презентации пред райзенбюра, презентиране на филмови рекламни клипове по време на конференции, брандиране на лого на България на всички туристически изложения, провеждане на срещи с ключови туристически компании.

От националната асоциация са убедени, че ресорното министерство трябва да помогне за скъсяване на дистанцията между изискванията на туроператорите за дългосрочно развитие на туризма по Черноморието в България. За това щели да помогнат също улесняване на визови режими, подобряване на качеството на транспортните услуги, подобряване на инфраструктурната среда, както и летищни условия.