Принципно, управляващите и опозицията се разбраха за създаване на анкетна комисия за проучване на причините за трагичния инцидент във влака София-Кардам на 28 февруари както и на нормативната уредба за безопасността на ЖП транспорта.

Въпреки това възникна спор за състава на комисията, което в крайна сметка доведе до поименно броене на депутатите за наличие на кворум.

То бе поискано от опозицията, за да се избегне гласуването на варианта за комисия на мнозинството.

Предложението на Коалиция за България е тя да се състои от 14 депутата, от които 4 от Коалиция за България, по двама от НДСВ и ДПС, по един от БНД, ОДС, ДСБ, БНТ, и Атака и един независим депутат.

Опозицията настоява комисията да бъде съставена на паритетен принцип, което обаче по думите на Радослав Илиевски, заместник председател на парламентарната транспортна комисия, би било нарушение на парламентаризма.

Предложението за съставяне на анкетната комисия още днес бе внесено в деловодството на парламента и веднага влезе в пленарна зала, което предизвика недоволството на десницата, която по-рано обяви готовност за алтернативно предложение.

Иван Иванов от ДСБ каза, че е важно решенията на тази комисия да бъдат вземани с консенсус и затова опозицията предлага управляващите и опозиционните партии да имат еднакъв брой представители в комисията - по 7.

Съгласие бе постигнато единствено по обхвата на дейността на комисията.
Тя ще проучи обстоятелствата, свързани с пожара и човешките жертви при инцидента, необходимите промени в нормативната уредба за безопасността на БДЖ, както и мерките за подобряване на ЖП инфраструктурата, организацията на работата и безопасността в БДЖ.