Американски учени са създали програма, с която получават пълен контрол над... автомобили.
Разработката е на Стивън Севидж от Университета в Сан Диего и колегата му Йоши Коно от Вашингтонския университет и се нарича CarShark, съобщава kaldata.com. Двамата се възползвали от интегрираната система CAN, която се поставя задължително във всички нови американски автомобили и служи за по-лесна диагностика на отделните части, като държи връзка с тях.
Учените успели да „разгадаят" комуникацията между частите на колата и CAN и с включен към колата компютър започнали да изпращат произволна информация към различните системи. В резултат открили как да задействат клаксона, да включват и изключват двигателя, да заключват вратите и, което е най-лошо, да оставят колата без спирачки чрез блокиране на соленоидите на ABS-а.
Севидж и Коно обясниха, че целта им е да демонстрират колко лесно могат да бъдат поставени под контрол съвременните натъпкани с електроника автомобили. По думите им свързването на бордовия компютър с Интернет е огромна заплаха, защото буквално развързва ръцете на хакерите, които не се налага да имат физически контакт с возилото.
CarShark няма да достигне до ръцете на хакерите, но Севидж и Коно са на мнение, че е само въпрос на време злонамерените потребители да си намерят нови цели след компютрите и смартфоните - този път на четири колела.
peinter
на 03.02.2012 в 22:14:15 #18Добре
zord
на 10.05.2011 в 16:47:58 #17Да наистина много некомпетентен автор на статия по тема която едва ли може да осъзнае
uolo
на 10.05.2011 в 13:03:32 #16Принципно, датчиците предават информация на компютъра и той активира системите. Хакерите могат, да подадат "лъжлива" информация на компютъра и по този начин да задействат или деактивират, дадена функция
Ангел-Рс
на 16.03.2011 в 13:42:27 #15Да дойдат да ми хакнат мерцедеса 190Д от 1984г да видим как ше стане
Stefano
на 15.03.2011 в 17:29:54 #14Ако ти загаси мотора в движение какво става? Което е възможно и към настоящият момент дори с коли произведени около 2000г. чрез GPS-а! Така, че това е напълно реална опасност, но засега хакерите не са се заинетесоваали щото има далеч по елементарни начини да очистиш някого!
Stefano
на 15.03.2011 в 17:21:38 #13Гоши Съгласен съм с теб но представи си че собственика тръгне да кара и тогав в движение защитите не работят, какъв му е проблема на хакера да запрати човека срещу някои камион или в някое дере!
zmeq
на 14.03.2011 в 21:44:46 #12свързано С комуникацията *
zmeq
на 14.03.2011 в 21:43:57 #11Само лека корекция: " Той служи наистина за диагностика и за почти нищо друго." Служи да почти ВСИЧКО друго, което е свързано в комуникацията м/у отделните части на колата
goshi
на 11.03.2011 в 18:37:46 #10Забравих да спомена повече за запалването. Първо трябва да се даде на контакт от ключа, за да отиде ток изобщо до компютъра на автомобила. Моля "хакерите" да кажат как точно палят колата отдалече? Намирисва ми, че момчетата едно са направили и друго обявяват .. или се е получил развален телефон. Нещата които те пишат могат да се изпълнят с много допълнителен хардуер в автомобила - прикачане на електроника към жиците на всеки датчик, към запалването, към имобилайзера ... и то какво излиза, че дали автомобила е с някой друг диагностичен интерфейс или е жигула това пак върви ...
goshi
на 11.03.2011 в 18:31:39 #9Не издържах и се регистрирах! ГОСПОДИ БОЖЕ що за глупост? "Интерфейсът CAN" или както се казва CAN BUS го има много отдавна и много отдавна е разгадан. Той служи наистина за диагностика и за почти нищо друго. Общо взето праща информацията от датчиците към компютър или друг диагностициращ апарат. ИНФОРМАЦИЯ КЪМ ДАТЧИЦИ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПРАЩА. Още повече да се спрат спирачките ?! Това е тотално невъзможно, нито може да се запали двигателя. Соленоидите са свързани с управляващия блок на АБС-а, а той от своя страна може само да подава информация към CAN модула. Той не приема. Автомобилните производители никога не са предвиждали и развивали "опция" данни за някой датчик да се взимат от компютър а не от самия датчик! За хората, незапознати с това за което говоря ... статията звучи все едно аз да се опитвам да те убедя, че след като снощи съм изял 2 свински пържоли и днес съм ги пуснал в тоалетната ако някой вземе изходния продукт и си го натъпче отзад ще получи много хубав вкус на свинско в устата ...
slonikon
на 11.03.2011 в 12:15:41 #8бе не знам как ще оставят колата без спирачки, като прецакат АБС-а. освен ако производителите не са се съвсем видиотили, което ме съмнява...
Justice for ALL
на 11.03.2011 в 02:23:53 #7Интересното е, че ченгетата не са проявили желание за такава програма, за да може вместо да преследват някой идиот по магистралите, просто да му изключат двигателя и колата да си спре
Justice for ALL
на 11.03.2011 в 02:22:50 #6Моментално да хакнат мерцедеса на Доган и да му изключват двигатела всеки път като се опита да запали
cvetanoff
на 11.03.2011 в 01:06:38 #5Това е вашата защита cardumpbg.com
astral-projection
на 10.03.2011 в 23:17:31 #4малко е тъпо с експлойт за интегрирания браузър, да получиш root и да контролираш колата.... кой дявол ги кара да свързват интернет с контролната част за управлението на автомобила, като може двете системи да са независими ?
Почти маймун
на 10.03.2011 в 17:26:03 #3Бегом към пещерите! БЪРЗО!
boris
на 10.03.2011 в 16:10:31 #2Жигулата никой не мое да я хакне!
Минувач
на 10.03.2011 в 16:09:59 #1Друг път ще манипулират Москвичите!