След ремонта на Руски паметник трамваите ще губят по 1419 часа на година. Всяко преминаване в двете посоки означава поне 30 секунди повече за трамваите - това показва сравнението между настоящото и предишното състояние на обществения градски транспорт.
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт разпространи видеоклип именно с това сравнение. 30 секунди на пръв поглед изглежда пренебрежимо малко време, но когато то се пресметне на дневна, респективно годишна база с всички трамваи, които преминават, сметката показва 1419 часа или близо 59 изгубени дни за една година.
От гражданската инициатива се съмняват, че ремонтът е направи трамваите по-неконкурентни спрямо леките автомобили, но тъй като общината залага колите да се придвижват по-бързо през кръстовището, това за пореден път означава, че се насърчава индивидуалният автомобилен транспорт - коментира Георги Статков от инициативата.
Гражданите многократно са предупреждавали, че проектът е недомислен и че се изпълнява като наследен от преди 89-та година и тогавашното разбиране за транспорта. Радиусите на кривите, които трамвая преминава са много по-малки отколкото преди ремонта и това няма как да не се отрази на скоростите. (преди над 90 метра, сега 30-40). Освен това са необходими допълнителни смазочни уреди (лубрикатори) на релсите, което означава и допълнителен разход за експлоатация.
antirefer
на 06.10.2015 в 12:25:46 #1Няма причина трамваите да се движат по-бавно - кривите са с достатъчно голям радиус. Също така се разреши конфликта между трамваите и останалото движение в кръговото като сега единствената конфликтна точка е пресичането на Скобелев посока НДК съответно в пик трамваите спестяват няколко минути за преодоляване на конфликта. Измисленото гражданско сдружение пише пълни глупости.