София се кани да реши проблема с рекламите с нови критерии, съобщава БНР.

Освен че ще премахне всички незаконни билбордове, с влизане в сила на наредбата за външна реклама, столицата ще печели и четири пъти повече приходи. Прогнозите са близо 5.34 млн. лв. при сегашните около 1.5 млн. лв.

Вече са изработени критериите за конкурса за избор на рекламни агенции, които ще наемат общо 1234 рекламни площи, разделени в два лота по десет пакета - за големи рекламни елементи до 12 кв. м и за малки - до 4 кв. м.

Агенциите ще инвестират в рекламни съоръжения, а срокът за наема на площите е 5 г. Участниците трябва да имат поне 3 млн. лв. печалба общо за последните 3 г.
Те могат да кандидатстват за най-много три пакета с рекламни съоръжения.
Кандидатите ще се класират на базата на получените точки по различни критерии.