Има крайно високи рискове за българските пилоти, ако София сключи с Полша договор за обслужване на изтребителите Миг-29.
Това обяви първият заместник-председател на комисията за промишлеността към Държавната дума на Русия Владимир Гутеньов, който е също първи вицепрезидент на "СоюзМаш", съобщава ТАСС.
"Очевидно е, че рисковете за българските пилоти, свързани с експлоатацията на МиГ-овете след ремонт на авиодвигателите от полски специалисти, които нямат лиценз, ще са пределно високи", изтъкна Гутеньов.
Според него "в готовността си да следва русофобски тенденции ръководството на България проявява безразличие към живота на собствените си военни".
"По-рано недоумение предизвика готовността на "младшите" и безправни партньори от евроатлантическия съюз да вземат решения, нанасящи вреда на собствените им икономики. Това се прояви ярко в отношенията с България по въпроса за строителството на "Южен поток" и АЕЦ "Белене", а също по отношение на търговско-икономическите ѝ ръзки с Русия", коментира още депутатът.
Ценовите параметри, предложени от полската и руската страни за ремонта на двигателите фактически са идентични - разликата е чисто символична. За указаната сума Русия е готова да гарантира на България два пъти по-голям ресурс, отколкото Полша
Гутеньов е уверен, че "такъв подход или авиокатастрофи, които може да последват от подобни необмислени политически решения, няма да нанесат вреда на деловата репутация на МиГ".
Руската страна вече предупреди, че ще откаже на България ремонт на МиГ-29, ако тя подпише договор с Полша. Генералният директор на РСК "МиГ" Сергей Коротков заяви, че за компанията няма да има друг изход, освен да се откаже от поддръжката на техническата експлоатация на самолетите МиГ-29 във ВВС на България.
В официално обръщение от РСК "МиГ" уточняват, че условията, предложени от РСК «МиГ» са много по-изгодни за България.
Директорът Сергей Коротков пояснява: "Ценовите параметри, предложени от полската и руската страни за ремонта на двигателите фактически са идентични - разликата е чисто символична. За указаната сума Русия е готова да гарантира на България два пъти по-голям ресурс, отколкото Полша".
В официалното писмо руският бизнесмен се позовава и на традициите на многовековна дружба между Русия и България и изразява надежда: "Да изградим взаимоизгодно сътрудничество, базиращо се на международното право. Освен това считаме, че е възможно да оспорим правомерността на подготвяното съглашение, впредвид очевидното нарушение на нашите права като създатели и производители на самолетите".
Сергей Коротков отново повтаря, че на Полша не е предоставян лиценз и актуална техническа документация за изпълнение на ремонтни работи на двигателите на самолетите МиГ. "В тази връзка, както вече казахме и преди, не ни е ясна позицията на нашите партньори в Полша, с които ни свързва дълга история на успешно сътрудничество", се казва в позицията от РСК, изпратена до News.bg.
M6
на 22.10.2015 в 01:17:31 #18А американците ще разрешат ли на някой самоволно, без лиценз да им ремонтира самолетите? Няма нужда от отговор. И как ще ремонтираш нещо, ако производителя не ти дава резервни части. Ще смениш двигателя ли! Полските алкохолици са се пооляли малко!
US
на 17.10.2015 в 00:13:30 #17Вместо да рИват - по-добре да си гледат собствената кочина московитите. Време е да не се месят в чужди работи. Беше им даден шанс няколко пъти да отремонтират МиГ-овете. Чак в САЩ се чу какви тежкари са. Взеха да обвързват ремонтите с други изисквания.... е няма нужда тогава.
thedreamer
на 16.10.2015 в 23:19:39 #16Според статията в уикипедия (а и според други източници) за полските ВВС - те разполагат с 48 изтребителя Ф-16 - (Block 52+) и 32 Миг-29. Едва ли ще имат проблем с ремонта на двигателите на старите Миг-29. http://www.f-16.net/f-16_users_article15.html https://en.wikipedia.org/wiki/Polish_Air_Force - таблицата в средната част на статията под заглавието - Aircraft inventory
Anthony
на 16.10.2015 в 23:11:46 #15"В официално обръщение от РСК "МиГ" уточняват, че условията, предложени от РСК «МиГ» са много по-изгодни за България." Сега поляците ще им ударят една боя на Миг-овете и колкото изкрат. Полша да не би да произвежда самолети Миг че да могат да ни произведат двигатели? За какъв "ремонт на двигатели" сатва въпрос и как така това не е уточнено и става зад гърба на производителя. Тия Миг-ове после никога няма да полетят но какво от това? Министъра ще си е тръгнал с няколко милиона. Ама нали за пред простите бантустанци всичко минава.
Mery
на 16.10.2015 в 22:10:46 #14Та точно в нета бе глупак можеш да сравниш такктико техническите характеристики на самолетите на Мартин Локхид и корпорация МИГ,да не говорим,че от миг-а сапо добри и френския Мираж и австрийскя Грипен за еврофайтера да не говорим.Та от Миг са по добри някои китаивки изтребители,японски също!!!Не е до пилотите въпросът е в качеството и едно малко дете дасе качи в американски изтребител ще свали риския.И не съмти кифла!!!
C#
на 16.10.2015 в 21:48:43 #13Съгласно допитване, проведено от британския вестник Daily Express, 71% от британците подкрепят действията на Руската федерация в Сирия. Според изследването, независимо от растящото напрежение между Русия и военната коалиция начело със САЩ по въпросите за противодействие на ислямистите в Сирия, 71% от жителите на Великобритания са отговорили положително на въпроса дали подкрепят военната операция на руската авиация против джихадистите от "Ислямска държава". В допитването за общественото мнение са взели участие над 27 хиляди британски граждани. http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=5050386
Mery
на 16.10.2015 в 21:30:30 #12Трезвият глас Точно за Ф-104 не съм чувала,но за ф-14 и ф -16 знам много добре.Доста по-добри са във във въздушния бой.За справка Сърбия и Ирак......но комент колкото миг-а бяха вдигнати толкова бяха свалени.За бомбандировачите ф-118 не говоря това е друга тема!!!
Е_С_ССР
на 16.10.2015 в 21:07:49 #11Въпросът с бойните самолети е на гол тумбак чифте изтребители. Нови изтребители не може да си позволим да купим освен ако не вземем заем. Стари изтребители до колко могат да гарантират, че няма нужда да се ремонтират след 3 години ползване никой не може да ни гарантира. МиГовете са остарели и технически амортизирани, колкото и да се ремонтират говорим за самолети строени 1983г. Второ те не са съвместими с НАТОвски стандарти. Така че въпросът за самолетите няма win-win ситуация
Draganov
на 16.10.2015 в 21:04:45 #10Поляците сами си ремонтират Миговете. Колко от тях са паднали след ремонта? Еми николко...
TheSaint
на 16.10.2015 в 19:50:31 #9Нюзааааааааааааааа...и запомнете "впредвид" няма такава дума.. ламери!!!
Дуде
на 16.10.2015 в 19:18:22 #8Добре де, като имаме само два самолета за какво се вдига толкова шум кой ще ги ремонтира?
dddddd
на 16.10.2015 в 18:57:37 #7Anticumunist | 16.10.2015 17:54 Това какво общо има с ангажимента на московците да поддържат самолетите, за което им се и плаща? Или не можеш да разбереш въпроса?
dddddd
на 16.10.2015 в 18:50:56 #6Anticumunist | 16.10.2015 17:46 С руските ремонти и поддръжка защо имаме само два самолета? А?
dddddd
на 16.10.2015 в 18:44:18 #5От московските ремонти - затова нямаме самолети. Лъжи и кражби. По-далеч от съветската кочина и скоро ще имаме и модерна авиация.
Трезвият глас
на 16.10.2015 в 18:18:04 #4Мери, да си чувал за "Witwenmacher"? F 104 Старфайтър - изложен е в музея на авиацията в Берлин-Гатов (Militer-Historisches Museum der Bundeswehr in Berlin-Gatow) Въпросният душегубец е погубил над сто заподногермански летци и посетителите минавайки покрай него, го заплюват възмутено ....
Трезвият глас
на 16.10.2015 в 18:12:21 #3F-104 получил печальную известность благодаря высокому уровню аварийности и даже получил печальное прозвище «Widowmaker» («Вдоводел») и «Flying Coffin» («летающий гроб») из-за большого количества катастроф[3]. Самую плохую репутацию «Старфайтер» приобрёл в ВВС ФРГ: всего на вооружение западногерманских военно-воздушных сил поступило 916 самолётов (треть всех построенных), из которых примерно 292 (то есть ~ 30 %) были потеряны в лётных происшествиях; погибло 116 пилотов[4][5]. В худший период показатель аварийности составлял 139 лётных происшествий на 100 000 часов[6]. Наибольшее число происшествий пришлось на первые годы эксплуатации, в дальнейшем принятые руководством ВВС меры привели к снижению их числа в конце 1960-х годов, но и в 1970-е ежегодно разбивалось около десятка самолётов. Тема катастроф «Старфайтеров» имела большой резонанс в немецких средствах массовой информации и вышла на политический уровень (ходила даже шутка о том, как заполучить «Старфайтер»: достаточно купить ферму и ждать, когда он на неё упадёт[4]). На самом деле уровень аварийности немецких машин, хотя и очень высокий, не был каким-то исключительным. Следует отметить, что ВВС ФРГ потеряли в лётных происшествиях 36 % своих F-84F «Тандерстрик»[6], однако этот факт остался сравнительно малоизвестным. Кроме того, итоговая статистика аварийности F-104 за всё время службы в ВВС ФРГ оказалась не такой уж плохой — один потерянный самолёт на 6630 часов налёта[7]. Для сравнения можно указать, что у советского аналога F-104, истребителя МиГ-21, аварийность на раннем этапе эксплуатации в ВВС СССР была выше (одна потеря на 4650 часов налёта в 1965 году[8]). Абсолютная цифра разбившихся самолётов была действительно рекордной, но по уровню относительной аварийности первое место занимали ВВС Канады, лишившиеся примерно 46 % своего парка F-104 (впрочем, следует учитывать, что канадские «Старфайтеры» налетали в два-три раза больше часов, чем немецкие)[9]. Примечательно, что ВВС Испании, эксплуатировавшие около 20 F-104 в течение семи лет с налётом около 17 000 часов, совершая полеты в прекрасных погодных условиях, не потеряли ни единой машины (не считая потерянного в 1965 году в США самолета, использовавшегося в качестве учебного для обучения испанских летчиков)[10][11]. ВВС Норвегии за два десятилетия эксплуатации «Старфайтеров» потеряли всего 13,6 % от общего числа полученных машин[12].[13] В катастрофах «Старфайтеров» погибли: в июле 1958 — ас Корейской войны Айвен Кинчелоу (Iven Carl Kincheloe, Jr.), в декабре 1967 — первый чернокожий астронавт Роберт Лоуренс (Robert Henry Lawrence, Jr.). Жертвой «Старфайтера» едва не стал известный лётчик-испытатель Чак Йегер. В столкновении с F-104 был потерян один из двух экспериментальных «трёхмаховых» бомбардировщиков XB-70 «Валькирия».
Питащ
на 16.10.2015 в 17:50:27 #2Не, педали писали под мен - важното е Русия да го духа и да квичи като заклано прасе. И като Русия, така и вие квичете жално.
Mery
на 16.10.2015 в 17:50:25 #1Добре де,що не ги хвърлят за скраб тия боклуци!?!?И да вземат наистина качествени-американски или европеиски изтребители?!?!В никакъв случеи не бива да се копуват или ремонтират руски боклуци та били те и най нови.Всички знаят качеството на руските стоки!