За половин година пивоварите у нас са продали 2 536 122 хектолитра бира, които се равняват на повече от 515 млн. половинлитрови бутилки.

Повечето българи предпочитат да пият бира в домовете си, отколкото да излязат на бирария, пише Money.bg.

Около 65% от продажбите на бира се реализират в т.нар. топъл пазар, или магазинната мрежа за търговия на дребно в страната, а останалите около 28-30% в студения пазар, т.е. заведенията.

Именно в заведенията е отчетено намаление в продажбите на бира, което е резултат от кризата у нас, заявиха производители на пресконференцията по повод на професионалния си празник.

Само за 2008 година пивоварите са платили 84 милиона лв. за акцизи, 188 милиона лева за данъци и 100 милиона за осигуровки на работниците в бранша.

Това се налага и поради факта, че България е сред избраните страни, в които са стъпили едни от най-големите концерни в производството на бира. Внимателно се следи какво се случва в бранша и се оказва съдействие това да бъде „чиста" индустрия от гледна точка на плащането на данъци, акцизи и осигуровки, коментираха експерти.

В момента около 45 хиляди души са заети в производството и разпространението на бира у нас, като от тях над 2 400 души са в директното производство, 3 900 в търговията и 29 хиляди души в другите свързващи отрасли.

До момента няма съкратени или изпратени в принудителен отпуск работници.

Независимо, че чуждите марки създават сериозна конкуренция в бранша, от Съюза на пивоварите се обединиха около становището, че конкурентната средата е благоприятна, а бизнесът почтен.