От германския автопроизводител „Фолксваген" обявиха, че 11 млн. автомобила по целия свят са замесени в скандала, който избухна заради открития от американските власти софтуер в коли на компанията, предназначен да прикрива по време на тестове от страна на регулаторите истинското количество на изхвърляните в атмосферата отработени газове.
"Фолксваген" са заделили 6,5 млрд. евро за покриване на разходите по скандала.
Шефът на "Фолксваген" за САЩ, Михаел Хорн, призна, че са „сгафили тотално" с използването на софтуера.
Акциите на „Фолксваген" се сринаха с близо 20% във вторник на борсата във Франкфурт, след като в понеделник акциите се обезцениха с 19 пункта.
Миналия петък Американската агенция за опазване на околната среда обяви, че дизеловите модели на "Фолксваген" отделят много по-голямо количество газове, отколкото тестовете са показвали и че софтуер в колите би могъл да заблуди регулаторите.
„Фолксваген" не толерира каквито и да е нарушения на законите", обявиха от компанията в последното си изявление.
Бизнес редакторът на БиБиСи съобщава, че високопоставени правителствени източници са заявили пред него, че транспортното министерство на Великобритания ще призове Европейската комисия да бъде „проактивна" в разследването на скандала с "Фолксваген".
Междувременно германският канцлер Ангела Меркел призова за „пълна прозрачност" от страна на "Фолксваген" в разясняването на случая.
„Транспортния министър (на Германия) е в близък контакт с компанията и се надявам фактите да излязат на светло колкото е възможно по-скоро", посочи Меркел.
По-рано френският финансов министър Мишел Сапен призова публично за разследване от страна на Брюксел.
US
на 27.09.2015 в 20:02:55 #9Всъщност ако има заговор - той най-вероятно е на стария глупак - Фердинанд Пиех - предишният шеф на Флксваген, който се скара с настоящият. Сега с тази смяна пак става негово куче директор - Мюлер от "Порше". Сега излезе новината, че "Бош" е доставила софтуера през 2007-ма на Фолксваген за вътрешни тестове и е предупредила, че използването е незаконно. Та е явно - Пиех е в основата на тези мизерии, не е Винтерхорн който обаче го отнесе.
US
на 27.09.2015 в 19:25:28 #8Големи глупости са се изписали от някои мразещи американците... и пак световни заговори им се привиждат. Професорът който е правил с групата си измерванията е правил и на БМВ (Х5 май - има статия в интернет). И е видял че 2-та VW отделят 30-40х пъти ПОВЕЧЕ !!!! (НЕ Е ПРОЦЕНТИ И НЕ Е 2-3 ПЪТИ) отколкото е написано. За разлика от тях дизеловото БМВ е било в рамките на допустимото по време на този преход - някъде от Калифорния до Орегон.
Striker
на 23.09.2015 в 15:01:46 #7ВАГен до каквото се докопат го осират - Порше, Ламбо, Бентли и какво ли още не. Честно казано глобата им си е заслужена. Заради всички марки, които окепазиха. Ако не е да ги купуват в Германия, не знам кой нормален човек ще си вземе Гоуфо.
cap
на 23.09.2015 в 13:16:59 #6и какво значи "много по-голямо количество газове" ? да не се окаже, че отделяното количество газове е в рамките на нормалното, но при премерване е занижено. Моята кола например дава 10%-20% от лимита вредни газове. Един огромен автомобил дето гори 25-30л/100км замърсява повече от кола която кара сыс 6-7л/100км, дори и вредните газове да са 2-3 пъти повече от премерените. ======================================= Правилно, така е - американските коли замърсяват много повече. Проблъмът, обаче, не е в това. Лошото е, че ФВ са прикрили истината. И то не пасивно - просто да излъжат, да замажат, да натамънят нещата, а активно - когато се тества, целенасочено да се променя режима на работа на двигателя. Това вече е измама, и то сериозна!
трактор
на 22.09.2015 в 23:12:19 #5ъ-ъ | 22.09.2015 17:27 Моята кола например дава 10%-20% от лимита вредни газове. Един огромен автомобил дето гори 25-30л/100км замърсява повече от кола която кара сыс 6-7л/100км, дори и вредните газове да са 2-3 пъти повече от премерените. отделен е въпросът, че в немско се кара по магистралите с 200-220км/час и тогава изгореното гориво на 100км е повече. =============================== ебаси глупостите, дето си ги навързал кат черва на простор, ти обаче си непукист и си ги толерираш, нали. Сега, гледах едни специалисти (не по българската телевизия естествено) дето разясняваха за тези тестове, всички модерни автомобили имат един сервизен куплунг, който позволява да се извлекат данни от автомоила като обороти, състояние на датчиците и др. Това е задължителна система за всеки автомобил и се нарича On-board diagnostics а системата за комуникация - OBD-II. Софтуерът на фолксваген разпознава когато има включено устройство в този куплунг и автоматично превключва двигателя на икономичен режим с намалена мощност, което съответно намалява емисиите на СО2. Та тези специалисти измериха емисиите с независимо от OBD-II тестово устройство и установиха 4 пъти над иначе измереното чрез стандартен стенд. Тъй като данъка на автомобила на запад се плаща според тези емисии всички совственици на тази марка може да се окажат излъгани, тъй като ще минат в 2 данъчни категории отгоре. Сега друг е въпроса че когато двигателя работи на място ненатоварен има по-голяма горивна ефективност отколкото в движение, когато малка част от горивото недоизгаря и се изхвърля под формата на вредни газове. Сигурен съм че в близките месеци ще изгорят и други марки по тая схема, но явно фолксваген представлява голяма заплаха та затова го отелясват първи.
Кинтаро
на 22.09.2015 в 20:02:04 #4хамериканците продължават да серат всичко добро по-света, само защото те са некадърни да направят нещо хубаво за хората. Дори с този измислен скандал хамериканските консерви никога няма да се доближат до Фаувето по качество, икономичност и цена. Като са толкова природосъобразни хамериканците защо тогава не подписаха протокола в Киото преди години, боклуци лицемерни?!
dimitars
на 22.09.2015 в 19:38:29 #3Дреме ми за изгорелите газове на VW. Моят Голф 3 е над 20 годишен /21/ и до сега не ме е оставял на пътя. Карам го от 9 години. Стига са се упражнявали някакви любители на френски, италиански и корейски автомобили. VW не е кола, това е религия!
ъ-ъ
на 22.09.2015 в 18:27:33 #2дизеловите модели на "Фолксваген" отделят много по-голямо количество газове, отколкото тестовете са показвали и че софтуер в колите би могъл да заблуди регулаторите. ============= и какво значи "много по-голямо количество газове" ? да не се окаже, че отделяното количество газове е в рамките на нормалното, но при премерване е занижено. Моята кола например дава 10%-20% от лимита вредни газове. Един огромен автомобил дето гори 25-30л/100км замърсява повече от кола която кара сыс 6-7л/100км, дори и вредните газове да са 2-3 пъти повече от премерените. отделен е въпросът, че в немско се кара по магистралите с 200-220км/час и тогава изгореното гориво на 100км е повече. Сега ще паднат акциите масово ще почнат да се продават и много скоро масово ще почнат да се купуват, защото ще са на изгодни цени. след има нема няколко месеца акциите пак ще се качат.
Розета
на 22.09.2015 в 18:25:05 #1Годишната печалба е тази глоба. Много важно. Скандала е в резултат на промишлния шпионаж от страна на сащ години наред подслушване и т.н. сащ знаят всички мръсотии на германия за това меркел слуша като куче и никой не може да си обясни защо. Е вече знаете защо. Компромати колкото искате. Фв го отнесе лекичко. Това беше предупреждение само. Германия може да е икономичеси питбул ама на каишка. Когато реши стопанина може да го убие