ДАНС и МВР ще разследват едната авария по електроразпределителната мрежа, която остави една част от Черноморието без ток часове наред в края на миналата седмица.
Министър Трайчо Трайков бе категоричен за причината: „Там е почти сигурно, че аварията е заради злонамерена намеса - опит за кражбаили каквото и да е било друго". Трайков каза, че очаква ДАНС и полицията да се произнесат.
Причината за другата голяма авария е износен проводник или фабричен дефект, съобщи още министърът по време на откриването на информационен форум по Оперативна програма „Конкурентоспособност".
Още от министър Трайчо Трайков от днес.
Той поясни, че аварията „Галатея" е възникнала вследствие на скъсване на нишките от стоманената сърцевина на проводника на мястото, където те се съединяват. Отгоре съоръжението се е държало накрая - само на алуминиевите нишки, които са се обтегнали и са станали като иглички, добави Трайков.
По думите на министъра този проводник е доста стар - можело е да изкара повече, можело е и да изкара по-малко. „В случая е изкарал толкова", каза Трайков.
Според него очевидно е, че там, където са най-стари съоръженията, трябва да се сменят приоритетно.
По негова оценка НЕК, която е собственик на мрежата, реагира изключително адекватно и аварийните екипи успяват да отстранят повредата за по-малко от 48 часа при изключително сложни условия.
„В една нива, която беше станала на блато и техниката нямаше как да стигне дотам, колегите се справиха", изтъкна министър Трайков. Според него това са форсмажорни обстоятелства.
Тепърва ще се установи колко са били пълни хотелите по Черноморието - по размера на курортната такса, платена към момента. Тогава ще се види дали се потвърждава декларацията за 200 - 300 000 туристи в засегнатия регион, отбеляза още министърът по повод на оплакванията на хотелиерите и исканията им за компенсации.
Помолен да коментира информацията, че две американски компании проявяват интерес към АЕЦ „Белене", Трайков заяви - „Тази информация не е достигнала до мен."
По въпроса дали RWE ще възобновят интереса си към проекти у нас, за което също се намеква в публикации, Трайков коментира само: „Това би било добра новина."
mnogo gotin
на 27.07.2010 в 04:11:13 #8май пак невинният ще опере пешкира. радостта на хотелиерите от добрите сделки с големите туроператори ще остане спомен. просто няма да им преведат парите по резервацийте, които по правило са капарирали само. на всичкото отгоре могат и да ги съдят. дано да успее правителството да наложи идеята за форсмажорно обстоятелство иначе ще има фалити. колкото до гърците - те са си зле и с и без нашето черноморие. политиката на турското правителство беше много адекватна отново и привлече плащащите пак в турция. колкото и да ме ядосва това не мога да не призная преимуществата на турските хотелиери и ресторантьори пред всички останали в региона. там не ми се подиграват когато не оставя бакшиш например, а ми благодарят, че съм посетил техният обект. гърците при същата ситуация ме освиркват, а българите ме псуват. при тези обстоятелства бих отишъл в турция отново ...
mrKrastev
на 27.07.2010 в 01:45:01 #7Обаче много са сбъркали в случая. Тези хотели са на комунетата и ще има живи погребани гърци/турци (зависи кой е, ако е)
mrKrastev
на 27.07.2010 в 01:41:27 #65. Архангел | 26.07.2010 18:58 тея гърци започват да стават много досадни копелета. Уважавам ги като съседи, ама започват да лазят по нервите с постоянното им пищене и постоянните им кризи. Да си свиват гъза или мвф да им разказва играта
mrKrastev
на 27.07.2010 в 01:39:55 #5Малко ме съмнява собствениците на хотели да изплатят компенцации на гостите, които отдавна ще са си заминали. Компенсации би трябвало да се изплащат само при писмено предявено искане от госта или неговия тур-оператор, придружено от писмено оплакване от госта, подадено в рамките на 2-3 седмици след инцидента, с потвърждение от хотела, че гостът е бил там. -- Хотелите ще изплатят. Няма къде да ходят. Тук става въпрос за обещетение от разпределителните дружества към хотелите
Архангел
на 26.07.2010 в 19:58:33 #4Точно така! Стига са се занимавали с глуппости а да проверят тази работа, защото намирисва на откровен саботаж.Нищо чудно да е по поръчка на гърци от туристическия им бранш. Като знам как спират всички български коли в гърция и се чудят как да си напълнят бюджета от нашите шофьори никка не еза подценяване подобен вариант. Византийците не биха се спрели пред нищо. И минали гоидини имаше такива спирания на тока, разлив на нафта и не знам си какво още.Как всяка година стават такива "инциденти'?
Минувач
на 26.07.2010 в 15:44:43 #3На гостите ще им остане романтиката: топла бира на свещи.
White Knight
на 26.07.2010 в 15:24:53 #2Standard & Poor’s Report on Bulgaria 26 July 2010 | 14:15 | Standard & Poor’s Home / Opinion MAJOR RATING FACTORS Strengths: • Strong political consensus favoring macroeconomic stability and supporting the country's currency board arrangement. • Robust budgetary performance, low government debt, and moderate contingent liabilities. Weaknesses: • Low prosperity levels. • The prolonged adjustment process the economy faces after overleveraging and overheating. • Slow progress on structural reforms to health and education system. RATIONALE The ratings on the Republic of Bulgaria reflect Standard & Poor's Ratings Services' view of the government's strong track record of appropriate fiscal policy and low gross debt, despite the severe recession; the country's solid growth prospects in the medium term; and its EU membership. Offsetting these strengths somewhat are large external imbalances and related risks, given the adverse economic backdrop. We think these are bound to continue in 2010 and 2011. In our view, Bulgaria continues to face economic risks due to the recession. These risks are accentuated by what appears to be only a slow recovery in external demand and sharp tightening in the external commercial credit channel, negatively affecting domestic demand. Consequently, the current account deficit has contracted sharply. It stood at around 9.4% of GDP in 2009, and is set to narrow inside 2% of GDP during 2010 following its peak in 2008 at 24% of GDP. Much of this rebalancing is occurring on the back of weak demand; GDP contracted by 5% in 2009 and we expect it to decline again in 2010; positive growth will likely be back only in 2011. The large adjustments in Bulgaria's external balances and its economy have created substantial fiscal challenges for the government. These include a drop in tax revenues, particularly value-added tax (VAT) receipts, and hence a shift of the budget surplus into a deficit during the first half of 2009, exacerbated by rapidly increasing discretionary public expenditure hikes linked to the July 2009 general elections. However, the new government promptly implemented corrective measures to curb the budget deficit. Still, the deficit in 2009 was just below 4% of GDP. In 2010, we anticipate the deficit will be maintained at around 4% of GDP, owing to planned sizable budgetary adjustments that illustrate the authorities' commitment to fiscal discipline to support the country's currency board arrangement (CBA) and the absence of deficit increasing one-off items, which were sizable in 2009. In our view, Bulgaria's proven fiscal prudence, low government debt, and significant fiscal reserves (albeit primarily held domestically in local currency) together form adequate cushions against persistent budgetary hurdles. In May 2010, fiscal reserves stood at 9% of GDP. Given the severe recession, we think the strain on Bulgaria's financial sector will likely continue because of the rapid decline so far in the availability of external financing. Still, we think the banking system is well capitalized to face the ongoing worsening of credit portfolios, to which the growing rate of nonperforming loans (NPLs) as a percentage of total loans attests. The system's capital adequacy ratio stood comfortably above the egulatory minimum of 12% of GDP at end-October 2009. Moreover, we view positively West European banks' expressed resolve to support their Bulgarian subsidiaries through a standstill agreement. West European banks have almost 85% market share in Bulgaria; Greek banks dominate with around one-quarter of total market share. OUTLOOK The stable outlook reflects our opinion that Bulgaria's commitment to fiscal stability and to the monetary framework will remain robust despite prevailing downside risks in its economy. We believe that the authorities will do everything in their power to sustain the CBA, and that foreign parent banks will likely continue to finance their local subsidiaries. Should this not be the case, our sovereign rating would come under immediate ownward pressure. On the upside, a lasting improvement in external financing conditions or the stabilization of the government's debt burden at current levels would support the ratings. (Table 1) COMPARATIVE ANALYSIS Continuously strong budgetary performance makes Bulgaria stand out from its peers In line with the demands of the CBA, Bulgaria has consistently operated a tight budgetary stance during past years of robust economic growth; despite currently intense large pressures on revenues, authorities remain committed to keeping the budget in balance. This is contrary to Hungary (foreign currency BBB-/Stable/A-3; all ratings hereafter refer to foreign currency sovereign credit ratings), Latvia (BB/Stable/B), Lithuania (BBB/Stable/A-3), Romania (BB+/Stable/B), and Croatia (BBB/Negative/A-3), where during the height of the 2003-2007 credit boom, governments failed to appropriately tighten fiscal policy. Given their large stocks of private sector external debt, high imbalances, and absence of fiscal buffers in the run-up to the unprecedented global recession, during late 2008 and early 2009, Latvia and Romania both needed to seek assistance from the EU and the International Monetary Fund (IMF). Despite similarly high external imbalances accumulated between 2004-2008, neither Bulgaria, Lithuania, nor Croatia sought balance-of-payments or budgetary assistance from the IMF; nevertheless, the IMF continues to serve as a safety net funding option for these countries should the external environment worsen. Despite worse than previously foreseen budgetary position, the government has illustrated its willingness to implement prudent income policies through its decision to continue reducing public spending to counter the large decline in the revenues in 2010. Similarly, tough public sector wage cuts have been implemented in all three Baltic countries. The European recession has prompte
Зрител
на 26.07.2010 в 14:47:00 #1"... по повод на оплакванията на хотелиерите и исканията им за компенсации" Малко ме съмнява собствениците на хотели да изплатят компенцации на гостите, които отдавна ще са си заминали. Компенсации би трябвало да се изплащат само при писмено предявено искане от госта или неговия тур-оператор, придружено от писмено оплакване от госта, подадено в рамките на 2-3 седмици след инцидента, с потвърждение от хотела, че гостът е бил там.