В неофициалния блог на компанията Google се появи съобщение, че бутонът "Чувствам се късметлия" ще бъде премахнат от търсачката. Причината за това е, че след въвеждането на функцията Google Instant той на практика се е оказал безполезен. Поради това заглавната страница на търсачката ще бъде подложена на радикална промяна, съобщава българският технологичен портал kaldata.com.


Ако преди бутонът "Чувствам се късметлия" пренасочваше към първия сайт от списъка с резултати от търсенето по избраната ключова дума, то сега при поставяне на курсора на мишката върху него името и съответно функциите на бутона ще се променя на "I'm feeling playful", "I'm feeling puzzled", "I'm feeling artistic", "I'm feeling hungry", "I'm feeling wonderful", "I'm feeling stellar", "I'm feeling trendy" и "I'm feeling doodly". Новите названия ще представляват своеобразен указател. Така например, ако потребителят желае да закуси, обядва или вечеря, бутонът "I'm feeling hungry" ще му предостави възможност за избор от списък с ресторанти.

Бутонът "Чувствам се късметлия" се появи в популярната търсачка през 1998 година. Преди пет години Мариса Майер, която в момента оглавява конкурентната компания Yahoo!, съобщи, че наличието на бутона ежегодно струва на корпорацията $ 110 милиона. Един процент от потребителите, търсещи с Google, използват опцията "Чувствам се късметлия". След натискането на бутона те биват пренасочвани към съответния сайт без преглед на резултатите от търсенето и свързаните с тях реклами. За сравнение, бутонът "Чувствам се късметлия" коства на Google по-скъпо от безплатната храна за всички служители на компанията, за която ежегодно в корпорацията се харчат 72 милиона долара.