Разделение настъпи между протестиращите граждани и представляващите ги граждански организации на извънредното заседание на комисията по транспорта в Столична община.

В хода на обсъждането на внесените предложения за промяна в наредбата за Синята зона се появиха разногласия между представителите на организациите и на протестиращите.
Те напуснаха залата, за да договорят консенсус, но половин час по-късно Мирослав Паскалев излезе с официално изявление от името на всички граждани, че Движение Днес и Фейсбук групата стоят зад различна позиция от тази на гражданите и те се разграничават от тях.

„Единственото ни желание е да се отмени рекета за живущите в центъра на София. Искаме да се свика извънредна комисия, която да изготви нова законосъобразна наредба", заяви той.
След него се изказа представителят на Движение „Днес" Абрахам Бенлиан, който съобщи, че движението продължава да представлява част от протестиращите граждани като не отрече обвинението, че във внесените от тях предложения са включени частни интереси.
Извънредното заседание на общинската комисия беше свикано с цел да се обсъдят внесените граждански предложения като тяхното гласуване беше отложено за 13 септември, когато започва новата сесия на Столичния общински съвет.

Да бъде скъпо и неудобно за тези с частни автомобили е единственият начин за намаляване на трафика
Радослав Тошев

Припомняме, основното искане е да отпадне заплащането на такса за Синята зона за живеещите в центъра на София.

Председателят на транспортната комисия обяви, че процедурата за регистриране на гражданите е максимално улеснена и за нея се изискват само три документа - лична карта, талон за автомобила и нотариален акт.

„Да бъде скъпо и неудобно за тези с частни автомобили е единственият начин за намаляване на трафика", каза Радослав Тошев.

„Ако не въведем тесни рестрикции за паркиране по улиците, то никой няма да ползва подземните гаражи", посочи още шефът на комисията, но не уточни кога и къде ще бъдат построени тези гаражи.

Комисията стигна до решението да поиска от кмета Фандъкова наредба, която законно да регламентира отсрочката от един месец.

Припомняме, частта от новата наредба за паркирането, засягаща живеещите в центъра бе замразена до края на септември.
Както и се очакваше, комисията не успя да реши нищо друго.

Сред членовете на комисията се появи предложението да се премахне услугата „служебен абонамент", като отказването на държавните чиновници от безплатни паркови места пред институциите ще даде още 10% паркови места на разположение на гражданите.
Някои от членовете на комисията изявиха ясно несъгласие с новата наредба за Синята зона и призоваха тя да бъде отменена.

Ангел Джамбазки от ВМРО изяви становището, че предвид икономическата ситуация в държавата, хората трябва да бъдат данъчно облекчавани, а не постоянно да им се поставят нови такси и данъци.

Представителят на БСП в комисията призова тротоарите и улиците да бъдат изцяло ремонтирани и градският транспорт да бъде модернизиран, за да може хората сами да решат да оставят автомобилите.

Протестите срещу Синята зона продължават, стана ясно след днешната Транспортна комисия в общината.

Ирена Пейкова от движение ДНЕС подчерта, че те няма да се спрат, докато исканията им не бъдат уважени като изрази готовността на протестиращите отново да блокират столични кръстовища.

Пейкова изтъкна, че най-важното в случая е да бъде чут гласът на гражданите, както и да се промени начина, по който се взимат решения. „Много е важно управляващите да се научат да дават обяснения и аргументи за решенията си", коментира още тя.
Пейкова недоумява и как след като управляващите многократно се оправдаваха за неизпълнени от тях обещания с кризата, сега в един момент гражданите могат, по време на същата тази криза, да плащат двойни цени.

„Това не е коректно спрямо нас. Не ни е ясно как са определени въпросните такси, които всички ние трябва да плащаме", подчерта още координаторът от движението.

Докато течеше заседанието на комисията пред общината се събраха около 60-70 граждани на мирен протест. Един от тях - Петър Лазаров, разказа пред news.bg и за друга неуредица по отношение на Синята зона.
Той показа нагледно чрез смс съобщенията в телефона му как системата, която отчита смс абонаментите за Синя зона бави отговорите на гражданите.

Когато Лазаров решил да удължи с още един час престоя си, той изпратил смс, но отговор, че неговото съобщение е отчетено той получил чак след 35 минути.
През това време, за да се застрахова от поставяне на скоби, мъжът решил да си плати и талон на паркинга. „Тъй като аз не съм спокоен и за да не се окаже, че когато се върна, колата ми ще бъде закопчана, аз бях принуден да платя два пъти и така престоят ми за един час струва вместо 1 лв. двойно повече”, заяви той.

Затова, че „се е бръкнал” повече Лазаров получил извинението на „човека с жилетката на паркинга”, който му заявил, че в случая е прав, но няма какво да направи. „Ние искаме да си платим като редовни граждани, а те не ни позволяват, тъй като системата им не работи”, възмути се Петър Лазаров.