Водещите американски медии отказаха да публикуват карикатури на пророка Мохамед, създадени от екипа на френското сатирично списание „Шарли Ердо” след терористичния акт, извършен от ислямисти срещу списанието, при който загинаха 12 души.

Сред тях са "Ню Йорк таймс", "Уолстрийт джърнал", "Ройтерс", "Асошиейтед прес". Някои от тях призоваха останалите медии да избягват публикуването на снимки или други материали, които засягат чувствителни религиозни теми.

Карикатурите бяха публикувани от сайтове като "Дейли бийст" и "Слейт".

„След внимателно обмисляне, редакторите на "Ню Йорк таймс" решиха, че описанието на въпросните карикатури ще даде достатъчна информация на читателите, за да разберат историята”, каза говорителят на "Ню Йорк таймс".

При никакви обстоятелства няма да пуснем карикатурите. Идеята за това преднамерено да обидим десетки милиони мюсюлмани, вместо да опишем нещо с думи, не беше трудно решение”, каза редакторът на "Филаделфия инкуайър" пред "Ройтерс".

"Уолстрийт джърнал" публикува няколко провокативни карикатури на „Шарли Ебдо”, някои от които осмиващи големите религии, включително исляма, но на никоя от тях не бе изобразен пророкът Мохамед.

„Нашият международен отдел е отдаден на отразяването на новините и обясняването на контекста им и ние ще продължим да правим това, въпреки днешните ужасяващи събития, и с това ние ще защитаваме свободата на словото като фундаментална ценност”, каза главният редактор на "Уолстрийт джърнал".

"Асошиейтед прес" съобщи, че е отрязала част от снимка на главния редактор на „Шарли Ебдо” Стафан Шарбоние, който бе убит при атаката, за да не се вижда карикатура на пророка Мохамед, която той държи в ръцете си (на снимката, б.р.).