Жителите на Бургас са звънели на телефон 112 общо 789 пъти за първите шест месеца на годината. Това е с 206 пъти повече в сравнение със същия период за 2010, показва статистиката на обществения посредник на Бургас - Таню Атанасов, цитиран от burgasinfo.
Най-честите оплаквания са свързани с неправилно паркирани автомобили - общо 107 сигнала в сравнение с 49 за миналата година.
Гражданите позвъняват и срещу шумовия терор от различни заведения - 70 за 2011 г. срещу 37 за 2010 г.
„Потърпевшите граждани все повече търсят съдействие по тези въпроси или директно от органите на МВР или от тел. 112 , служителите на който ги препращат до т. н. общинска полиция и районните управления на МВР", пише омбудсманът.
Положителен показател е, че за първите 6 месеца 117 граждани са подали сигнали и изразили позиция по проблеми, свързани с опасност за живота и здравето на други граждани. За 2010 г. те са били само 24.
Кметът на Бургас по свое желание получава информация всяка седмица за сигналите на гражданите засягащи различни проблеми.
„Всеки понеделник, в началото на оперативката в общината, кметът съобщава конкретните въпроси, които са поставили хората и възлага на съответните служители да предприемат мерки за тяхното отстраняване", пише в писмото си Таню Атанасов.
Неговата препоръка е тази практика да се разшири.
Nigel
на 04.08.2011 в 15:19:44 #1Ама в Бургас реагират ли изобщо на тел. 112 по такива въпроси?! Защото в София преди време се обадих за да предупредя, че на ул. еди-коя-си в момента работи заглушител на аларми, т.е. вероятно някой в района се опитва да направи обир, а те само дето не ме наругаха. На тях трябвало да се обаждаме само ако има опасност за живота, иначе да си търсим полиция, спешна помощ или пожарна на старите телефони. И им трябваха поне 3-4 минути за да намерят номера на районното, който обаче ми издиктуваха по телефона, защото не им било работа да ме прехвърлят към него. Познайте оттогава колко доверие имам на този "спешен" телефон!