Основен приоритет като формула за качество е децата да учат, не да зубрят. Това е топ целта на образователния министър Тодор Танев. На пресконференция в просветното ведомство той обяви, че така смята да се бори с функционалната неграмотност.

Да се тушират разликите в образованието между градове и села, етнически групи, столица и малки градове, поставя си за цел Танев.

Той смята да направи професионално и колежанско образование като "надставка" на средното образование. Министърът ще се стреми и към структуриран подход към информационните технологии, които "влизат през задната врата в образованието ни".

В съседна Турция са шампиони по въвеждане на IT в образованието, трябва да направим така, че те да станат неделима част от началното до висшето образование, смята Танев и предложи и за децата да се набавят специални таблети, с които да могат да учат по-лесно - но да са така устроени, че с тях да не могат да си играят.

Друг основен приоритет за него е въвеждането на гъвкаво финансиране на училищата и висшето образование. Финансиране от частния сектор, ресурси от европрограми - тези неща за Танев трябва да се използват така, че да стимулират качеството и конкурентоспособността на образованието и науката ни.

Просветният министър се обяви за европейско качество във висшето образование, в което старите правила и морал трябва да отстъпят пред това, което българските студенти и професори заслужават. Във ВУЗ-овете трябва да има връзка с пазара на труда, висшето образование да не произвежда безработни, увери Танев. Край на ръста в броя на университетите, край на лесните професорски титли, категоричен бе министърът.

Този екип в тази година трябва да се справи със задачи, които досега не е имало нито като количество, нито като тежест, оплака се от трудността на работата си Танев. Според него на първо място за постигане на тези цели е приемането на нови законови текстове, както и промени в учебниците, за което обаче първо трябва да е пригодена рамката.