Електроразпределителното дружество "ЧЕЗ България" ще предложи леко увеличение на цените на тока.

Това съобщи Зорница Генова - мениджър "Регулаторни дейности" в компанията.
Тя посочи, че предложението ще бъде оповестено в края на февруари и внесено в ДКЕВР до края на март.

Генова обясни, че ще се организира обществено обсъждане, открито заседание на ДКЕВР, както в по закон. Тя отказа да ангажира с конкретен процент на увеличение, като обясни, че се изчаква окончателното приключване на финансовата 2012 година, за да има данни за нея.

„Извършваме планиране на разходите си за следващия период, инвестиционните разходи, като ние ще искаме завишаване на обема им. Опитваме се да предвидим какво би било признато като разход за енергийна ефективност, които дружествата са задължени да правят. Ще отразим и инфлацията, която е настъпила. Така че след средата на февруари ние ще имаме яснота какво ще бъде нашето конкретно предложение, но така или иначе не очакваме някакво драстично увеличение на исканите от нас цени", изтъкна Зорница Генова.

ЧЕЗ подмени близо 20 хиляди километра кабели в Западна България от стъпването си на българския пазар през ноември 2004 г., стана ясно по време на среща на компанията с журналисти.

"Амбицията ни е да постигнем във възможно най-кратки срокове европейско качество на услугата. През изминалите осем години компаниите от групата на ЧЕЗ в България инвестираха активно в мрежите, нова техника и технологии, обучение на служителите и системи за управление на обслужване на клиентите. Планираме да увеличим инвестициите си и в обществото", каза Петър Докладал - регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

От идването си в България компанията вложи над 640 млн. лева в ремонт и модернизиране на мрежите и подобряване на услугите. Благодарение на инвестициите и по-доброто управление намаляха технологичните загуби от 22% до 14,31% и бяха разработени близо 100 вида услуги.

Приоритети в дейностите и през настоящата година ще останат инвестициите в критичната инфраструктура, борбата с кражбите на електроенергия и посегателствата над съоръжения и обновяването на центровете за обслужване на клиенти.