Във Варна вместо метро ще бъде изградена монорелсова система, която да вързва летището с курортните комплекси и да намали трафикът през центъра на града.
Проектът за изграждане на подобна система беше представен от заместник-кметът на община Варна Свилен Крайчев.
Проектът е част концепцията на общината за развитие на градския транспорт.
Стана ясно,че заради свлачищни процеси и подпочвени води е неудачно построяването на метро в морския град, по тази причина подобно на много европейски страни и САЩ във Варна може да се изгради монорелсова железница
Инвестицията е около 100 милиона долара, които ще бъдат осигурени от европейски проекти и чрез публично-частно партньорство.
Octavian
на 24.07.2008 в 15:43:00 #6@маймуна - А, някой да прочете, какво съм писал по-долу? ..., че колкото и да си измислят журналята, във Варна няма да се строи монорелсова железница, а такава, която е пак надземна, но с нормални релси (и давам Сингапур за пример на преналесен град, в който подобна железница е вдигната без да се спира трафика по улиците отдолу). Иначе, за хората от Нюз-а, всяко влакче, качено на колони, вече е "монорелсово"
сан бернар
на 24.07.2008 в 15:21:40 #5Сиромах човек и на една релса се радва.
Octavian
на 24.07.2008 в 15:13:32 #4Ето и как изглежда надземката в Сингапур: http://farm1.static.flickr.com/68/196464736_d62b8ee665.jpg?v=0
Octavian
на 24.07.2008 в 15:10:52 #3...с далаверата по отчуждаването им => ... с далаверата по отчуждаването на терените, където ще се изграждат въпросните станции.
Octavian
на 24.07.2008 в 15:09:42 #2?!? Във Варна никой никога не е смятал да строи метро. Проектът за скоростен трамвай, по руски образец, съществува от началото на 80-ге години на миналия век и даже първата стъпка в това отношение беше направена, като се отчуждиха и разчистиха терени между пароцентралата във Владиславово и газостанцията над Дом Младост... После се оказа, че така положено, трасето минава през свлачищната зона над "Вода и Канал" и работата беше спряна, а след това пък дойде 10.11. От друга страна, новият проект не е за монорелсова железница, а за надземна такава, по технология, прилагана многократно в Сингапур - с издигане на колони по трасето по разделителните "острови" на булевардите, без спиране на движението. Иначе върху колоните се поставят специални бетонни сегменти, а върху тях - нормални релси. Ако всичко тръгне както трябва, надземката може и да потегли до 3-4 години. Остава открит въпроса, къде точно ще са станциите по маршрута и кой ще се нагуши с далаверата по отчуждаването им. Но дори и така - проектът е супер и дано да стане по-скоро!
kerkelen
на 24.07.2008 в 15:00:06 #1абе направете я полирелсова повече ще има за крадене при строежа и в последствие от брадчедите роми.