„Он травел" е във временни затруднения вследствие на целенасочена антиреклама и медийна атака, организирана от „доброжелателни" конкуренти на дружеството ни.

Това се казва в изявление на туроператора, след като по-рано днес зам.-министърът на икономиката обяви, че е започнала процедура по отнемане лиценза му.

Припомняме, редица клиенти на „Он травел" се изправиха пред сериозни проблеми по време на почивките си в Испания и Турция.

Поради оттегляне на множество предплатени предстоящи пътувания в резултат на медийната атака „Он Травел" е в моментна невъзможност да изпълни поетите ангажименти по сключените договори с останалите потребители, се казва още в изявлението на компанията.

Те уверяват в същото време, че въпреки тези трудности дружеството не е оставило нито един турист зад граница без дължимата услуга.

Всички предплатени резервации са застраховани от "Он Травел" и съгласно договора за застраховка, ще бъдат възстановени от застрахователната компания „ДЗИ Общо застраховане" ЕАД по силата на полица "Отговорност на туроператора", която е в полза на нашите потребители и е с лимит на отговорност 1 400 000 лв, заявяват от компанията.

От туроператора заявява, че всеки, който има претенции, следва да изтегли бланката за предявяване на претенции към застрахователя, да комплектова със съответните документи, включително застрахователната полица и анекса към нея, и да ги изпрати с препоръчано писмо или да ги внесе в деловодството на ДЗИ „Общо застраховане" ЕАД на адрес: гр. София 1000, ул."Г. Бенковски" № 3.

Указва се и процедурата:

Потребителят писмено предявява претенциите си към Застрахователя в 7-дневен срок от датата на настъпване на застрахователното събитие, като описва обстоятелствата, свързани със застрахователното събитие, вида и размера на претърпените вреди и декларира с какви недоставени от туроператора услуги свързва претенциите си.

Потребителят представя доказателства за размера на вредите - договор със застрахования туроператор, фактури, приходни касови ордери за заплатени суми по договора с туроператора, както и за разходи, свързани с връщането му до началния пункт на пътуването.
Потребителят предоставя и други поискани от Застрахователя документи, свързани с установяване на застрахователното събитие и размера на вредите.

Застрахователят определя застрахователно обезщетение в рамките на договорения лимит на отговорност за едно събитие по полицата. Застрахователното обезщетение се определя и изплаща от Застрахователя в срок до 15 дни след представяне на всички поискани от него документи, установяващи настъпването на застрахователното събитие и размера на вредите.

Става ясно още, че управителят на дружеството е заминал спешно за Турция, където все още има изпратени от фирмата туристи. Решени са всички проблеми, възникнали поради неплащане от страна на нашия турски контрагент, с хотелите в Мармарис, в които те са настанени.
Връщането на всички почиващи ще бъде реализирано в предвидените срокове.