В неделя вечерта е установено, че между 500 и 1000 товарни вагони липсват в БДЖ. Това става, след като петък, събота и неделя е правена инвентаризация на част от активите на БДЖ „Товарни превози".
Председателят на съвета на директорите на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров коментира, че процедурите по установяване броя на лисващите вагони текат и в момента и за това не може да даде повече информация.
Свързахме се с Владимиров, след като тази сутрин новината съобщи лидерът на Подкрепа д-р Константин Тренчев.
След среща при премиера Борисов на синдикати и министрите на финансите и транспорта Тренчев - в рамките на коментарите около стачната готовност в БДЖ - заяви, че премиерът е попитал къде са онези 1200 вагона, намерени ли са, кой ги е нарязал или продал.
„Текат следствия за купените вагони, които били за скрап, а после продадени скъпо и прескъпо на БДЖ", добави синдикалният лидер.
Председателят на Съюза на железничарите в Българиа към КНСБ Петър Бунев заяви от своя страна, че последната инвентаризация на вагоните от товарни превози е направена през февруари тази година.
По думите му е възможно огромното количество липсващи вагони, което е установено, да не отговаря на истината и да е направена грешка.
Относно съкращенията в компанията Бунев заяви, че синдикатите не се съгласни работещите в железниците да изкупят вината за тежкото състояние на компанията. По думите му е необходимо намаляване на разходите по други пера.
Бунев потвърди информацията на председателя на съвета на директорите на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров, че утре започват преговорите за КТД, като срещата ще започне в 11 часа.
Иначе след два часа разговори при премиера синдикалистите и финансовия министър не приближиха позициите си и въпросът за стачката на БДЖ остана нерешен.
„На същото разстояние сме, на което бяхме вчера", каза на излизане от МС шефът на КНСБ Пламен Димитров.
Той е категоричен, че ключът към решението е в колективния трудов договор.
„Без колективен трудов договор няма да се съгласим на драстични мерки в компанията", заяви синдикалистът.
Димитров каза, че синдикатите са изложили пред премиера притесненията си и добави, че според КНСБ има нужда от преглед на изпълнението на меморандума за развитие на жп транспорт, който беше подписан при предишното стачно напрежение март месец.
Димитров съобщи, че в петък отново ще има среща при премиера.
Лидерът на КТ „Подкрепа" Константин Тренчев каза от своя страна, че синдикатите настояват кражбите и посегателствата върху жп да бъдат третирани като терористичен акт, за което трябва да се направят съответни законодателни промени.
„Защото може да свиеш една релса, която може да не струва много пари, но може да метнеш един влак и да изтрепеш десетки хора", поясни Тренчев. По думите му БДЖ е крадено с години и с ръце, и с крака.
Министърът на транспорта Ивайло Московски, който също присъства на срещата, съобщи, че трябва да бъде актуализиран планът, който има железницата и да бъдат предложени промени. „За тези 3-4 дни съвместно със синдикатите ще набележим промени", каза Московски и изрази надежда да бъде постигнат взаимно приемлив вариант.
Финансовият министър Симеон Дянков каза, че е изложил мотивите, по които финансовото министерство е забавило подписването на заема от Световната банка за БДЖ. „Заемът е готов. Световната банка е възторжена да се подпише заема. Спира го министерство на финансите. Аз го спирам", заяви Дянков и поясни, че причината са натрупаните задължения на БДЖ.
Към момента БДЖ има около 800 милиона лева дълг, който не се обслужва, изтъкна Дянков и уточни, че само малка част от него, която е държавно гарантирана се обслужва от финансовото министерство по предишния заем на Световната банка. Останалата част на дълга не се обслужва от 2007-2008-ма година.
Според Дянков заемът ще бъде подписан, но трябва да е сигурно, че БДЖ е не само организационно, но и финансово добре и че натрупаните 800 млн. дългове, които били насъбрани в периода 1998-2006-та година, бъдат изплащани.
„Заемът ще се подпише, но когато видим, че има достатъчно приходи в БДЖ, че да могат да покриват поне лихвите по заемите", категоричен е Дянков.
Като възможности за повишаване на приходите на БДЖ финансовият министър посочи товарните превози и скрапа. Само за тази година БДЖ са набелязали 30 млн. лева приходи от скрап и голяма част вече са влезнали, затова приходите тази година са по-големи от миналата, посочи Дянков и добави, че това само намалява загубите.
Той каза още, че държавната субсидия в сегашния бюджет за БДЖ възлиза на 222 млн. лева и че не само в България, а и във всички страни пътническите превози се дотират.
Темата за съкращенията не е обсъждана на днешната среща, каза още Дянков.
Българин
на 03.10.2011 в 23:34:47 #13"Председателят на Съюза на железничарите в Българиа...". Какво по дяволите е това?! Вие как сте завършили журналистика и още по-зле първи клас?
ayyy
на 03.10.2011 в 21:11:03 #12ромите крадат на дребно,българите крадат на едро.....турците виновни,ех тези рязани....javascript:emoticon('')
Юлиан-3
на 03.10.2011 в 21:00:38 #11юес, естествено, че никакъв заем и съкращения преди изборите......шси говорим другия месец....
US
на 03.10.2011 в 20:22:16 #10Браво Дянков - никакъв заем, докато не се разкрият далаверите и кой точно е изпапал тези 800-1200 вагона!
nickbg
на 03.10.2011 в 18:58:14 #9"Председателят на Съюза на железничарите в Българиа"..., вече не знаем даже как се пише България
Мяф
на 03.10.2011 в 18:42:10 #8Хахаха. Хохохо!
SINQtitla
на 03.10.2011 в 15:21:06 #7800 млн. дългове, които били насъбрани в периода 1998-2006-та година ----------------------------------------------------------- Баси краденето е било... 800 млн. е почти милиард
badmin
на 03.10.2011 в 15:14:29 #6е то само стачка остана в БДЖ и ГЕРБ отива на 3-то място на изборите )))
gg_
на 03.10.2011 в 15:10:29 #5голяма далавера с тия вагони - а принципа е много прост - не си ли правиш сам вагоните (визирам държавата) никога няма да имаш нито вагони нито пари... обречен си - всички държавни ЖП дружества си имат заводи за ремонт и сглобяване на вагони - дори и градските транспорти са така.. такива неща не се купуват щото са много скъпи
gg_
на 03.10.2011 в 15:08:16 #4в БДЖ приходите са само от скрап
Горд Марсианец
на 03.10.2011 в 14:17:44 #3Нищо ново под слънцето и всичко ново е добре забравено старо дето се вика. Ама ние българите сме пословично късопаметни та бързичко забравяме и за това никога не се учим от историята си. За незнаещите(забравилите) новата българска история ще обясня. В зората на 20-ти век по времето когато министър председател е Тодор Иванчов в България се вихри една афера наречена "Аферата с гнилите вагони". Та онези хубостници тогава решили да измислят велика далавера като купят вагони за скрап и ги представят като нови. Познато а?
mrasnika
на 03.10.2011 в 13:48:45 #2Е тва е най великата кражба в България !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Смятайте! Единичната цена на вагон е 556 000 евро без ДДС!!! 1200 вагона Х 667 200= 80064000!!! Бах маа му!!!!
mrasnika
на 03.10.2011 в 13:42:48 #1"Купили" са 1200 вагона, като нови БАси далаверата, най изумителното е, че не могат да разберат кой ги е купил и от кой..... Значи вагоните са бракувани - 0 лв., после купени като нови за 100000000....лв и след нарязани за скрап - 100000....лв Баси великата далавера, е нЕма такава държава...