Новите граници на синята зона (кликни в/у изображението за визуализиране на цялата зелена зона)

След дълги дебати Столичният общински съвет прие промените в почасовото платено паркиране в Синя зона в София и новите карти за градския транспорт.

От септември се въвежда синя в зона в идеалния център, като там паркирането ще струва 2 лв./час. Зелената ще е в по-широкия център с 1 лв./час, съобщи Дарик.

Прието беше още и предложението за продължителността на двете зони от 8.00 до 19.00 ч. Освен това синята зона ще действа и в събота между 8.00 и 14.00 ч.
150 лв. годишно ще плащат живеещите в синя зона и 100 лв. - в зелена. За втори автомобил цената ще е три пъти по-висока, тоест съответно 450 или 300 лв.

Това е едно от предложенията, което срещна силна съпротива на заседанието на съвета, защото не е ясно как ще се реши кой автомобил е първи и кой втори за домакинството. Съветникът от Синята коалиция Вили Лилков предложи тази идея да отпадне, както и да няма „служебен абонамент" в София. Предложенията му обаче не се приеха.

Според съветникът от БСП Георги Свиленски в крайна сметка това, което се предлага днес е повишение на всички цени - и в синя зона и в картите за градския транспорт. Той заяви, че липсва анализ за по-високите цени и за дейността на частните превозвачи. Съветникът от Синята коалиция Атанас Атанасов пък даде за сравнение, че годишният винетен стикер за републиканската пътна мрежа струва 68 лв., а за центъра на София - 150 лв.

Голяма част от съветниците се обявиха и против служебния абонамент като цяло, защото според тях е незаконен.

Председателят на групата на ГЕРБ в СОС Малина Едрева заяви, че е проведено представително проучване сред столичани, като резултатите показват, че гражданите подкрепят предвижданите промени.

Според съветника от БСП Георги Кадев всички промени се правят с цел Центъра за градска мобилност да събира повече пари. Той се противопостави и на това, че все още няма построен нито един общински паркинг със събраните пари от синя зона.
Картата за пътуване по една линия на столичния градски транспорт се запазва.

Предложението и настояването е направено лично от кмета на общината - Йорданка Фандъкова. Картата за пътуване по две линии обаче отпада, тъй като я използват 2 процента от пътниците, съобщи зам. кметът по транспорт - Любомир Христов, цитиран от радио София.