По неофициална статистика, около 15-20 хиляди шофьорски книжки годишно се продават "на черно" в България.
Всяка една от тях се купува на цена не по-малко от 300 лева и тези данни показват мащабите на това явление в цялата страна.
Това съощи транспортният министър Александър Цветков, цитиран от БиТиВи.
Той дори добви, че ако трябва да цитира точни цифри, се опасява те да се окажат наистина плашещи.
За да се разреши този проблем транспортният министър обясни, че още от миналата година са започнали много радикални промени в методиката на провеждането на шофьорските курсове.
Той настоя, че въведените промени са вече факт и с тях практически ще се спре "черния пазар" на книжки".
Според министър Александър Цветков безобразията в БДЖ са много големи. По думите му, това е и една от причините компанията да бъде в толкова тежка финансова ситуация в момента.
Той посочи, че там също се взимат необходимите мерки, източването и нецелесъобразните разходи вече не се правят и има много сериозен контрол и желязна финансова дисциплина за всяка една стотинка, която излиза от БДЖ".
Abadbobata
на 16.03.2010 в 13:46:15 #11XML Мое и уайарлесс Говорех фигуративно. Може да не е на 5 км, а на бензиностанциите, където има инфраструктура.
rumen221s
на 16.03.2010 в 13:28:03 #10Ало, Правителството..., - Върнете изпитите за правоспособност на КАТ...!!!
XML
на 16.03.2010 в 13:18:35 #9Abadbobata | 16.03.2010 11:29 на всеки 5 км от магистралата по 1 камера, а може и на основните междуградски артерии. ======================= Ухаааа... А ти ли ще ги окабеляваш?
VioletRay
на 16.03.2010 в 12:46:09 #8iavorski | 16.03.2010 12:10 Законна книжка - 500 лева минимална цена, часове треперене зад волана, предизпитна треска, провал, повторно явяване. Незаконна книжка - 300 лева Да живееш в Абсурдистан - безценно! --------------------- Само това да беше. На мой приятел му правеха номера, защото искаше честно да си изкара книжката! Късаха го 4 пъти. 2 пъти си сменя инструктора! Чак последния се оказал свестен и му беше казал - "Как така са те късали досега, това не може да бъде!". До къде е стигнала държавата!
sofeto
на 16.03.2010 в 12:21:24 #7според мен проблемът не е в купените книжки. Тези шофьори по един или друг начин се научават да карат, например от опитни приятели, а други вече знаят да карат добре. Проблемът не е и във високите глоби, а в това , че КАТ от години глобява избирателно и много рядко нарушители. В повечето случай при проверка се посочват като мотив за глоба някакви формалности, които не застрашават безопастността на движението, като целта е да се подсети жертвата да извади пари. Истински нарушители и джигити на пътя почти никога не се глобяват защото те не плащат а могат да създават големи проблеми на Кат аджиите. Техниката вече е евтина и могат да се поставят на много места камери. Но зад тях трябва да има и нови некорумпирани хора.
iavorski
на 16.03.2010 в 12:10:53 #6Законна книжка - 500 лева минимална цена, часове треперене зад волана, предизпитна треска, провал, повторно явяване. Незаконна книжка - 300 лева Да живееш в Абсурдистан - безценно!
Abadbobata
на 16.03.2010 в 11:29:59 #5Друго решение е например две камери на разстояние и снимат всички автомобили. После делим пъря между двете камери на времето за което е изминато растоянието и получаваме средна скорост. АКО средната скорост е по-голяма от разрешената - прас - глоба. Пък ти после върви си карай колкото искааш. Така правим: - на всеки 5 км от магистралата по 1 камера, а може и на основните междуградски артерии. - На входа и на изхода от всяко село по едно такова и вътре като е 50 км/ч всички лумпени ще бъдат изловени. И така. Решения КОЛКОТО ИСКАШ и то елементарни решения. Не е проблема в даването, а във контрола на ЗДП. Хората нямат никакъв респект към КАТ и ЗДП. От там идват проблемите, а не че тоя или ония е взел книжка с подкуп.
Abadbobata
на 16.03.2010 в 11:16:06 #4Lenin Ами аз съм ЗА да ги дават и в книжарниците. Какъв е проблема? Ако контролът е на място, ако се глобяват повечето нарушения и се отнемат книжки на кило и се влиза в затвора при шофиране с отнета книжка. Тогава няма проблеми. Сменяме катаджиите с роботи и ловим всички. Технологични решения бол. Само желание да има. Според мен трябва да има яко видеонаблюдение, а КАТаджиите да служат за придатък към системата, например ако системата засече автомобил, чиито единствен собственик е с отнета книжка, системата праща смс на катаджиите и те го спират и бам - в дранголника. Всички пари трябва да се прибират по електронен път. Тогава ако щеш с пари давай книжките хората ще имат респект и няма да правят глупости.
markov
на 16.03.2010 в 10:59:43 #3Няма да споменавам кой се възползва от тия "услуги" да не ме обвинят че съм антиевропеец-ретроград, но от кой стои от другата страна - в това е коренът на проблема. А министерството прави статистика!
muad
на 16.03.2010 в 10:57:59 #2Е да де, ама ако тези книжки са се издавали според стандартния процес на МВР, то е ясно, че цялата система издиша и при това положение на какво основание и с какви средства ще различиш "истинските" книжки от купените?
Abadbobata
на 16.03.2010 в 10:39:16 #1Всеки път едни и същи глупости. Не е проблемът, че се дават книжки, проблемът е, че не се взимат, че не се вкарват хора в затвора и че не се конфискуват автомобили. Кучето не скача според дали го има или не, а според тоягата.