Opel Eye е поредната авангардна технология на концерна, която ще бъде приложена в новите модели на GM/Opel, начело с новата Insignia.
Технологията буквално ще „вижда" пътя пред автомобила с помощта на камера и чрез две допълнителни системи ще сигнализира на водача звуково и визуално при различни ситуации.
Философията на Opel е ясна - Opel Eye е създадена за да улесни шофирането и да увеличи сигурността на автомобила, без обаче да се намесва пряко в дейността на водача.
Тя просто го уведомява, но не му отнема контрола над автомобила.
Opel Eye е съвместна разработка на GM/Opel и Hella.
В основата и е залегнала камера с висока резолюция и широк зрителен ъгъл, която заснема пътното платно пред автомобила със скорост 30 кадъра в секунда.
Образът се предава към двупроцесорен модул, който „разчита" изображението в реално време и сигнализира при необходимост.
Компактната камера е разположена между предния прозорец и огледалото за обратно виждане, а дисплеят, на който се изобразява крайната информация за водача се намира в средата на таблото с уредите.
Две са системите, които обработват пряко информацията от камерата и я предават на водача.
Първата е Traffic Sign Detection и както подсказва наименованието й, служи за разпознаване на пътните знаци и извеждане на информация за тях на дисплея. Системата е особено полезна за следене на ограниченията на скоростта, като освен че повишава сигурността, намалява значително шансовете за водача да се сдобие с глоба за превишена скорост поради невиждане на ограничителния знак.
При засичане на няколко знака в непосредствена близост системата филтрира информацията и извежда на дисплея знака с по-голяма важност за движението.
Opel Eye е с гарантирана ефективност в голям брой държави по света.
Благодарение на Виенската конвенция за пътните знаци от 1968 година, в над 80 държави знаците са стандартизирани по форма, размер, изображение и значение.
Втората система е може би дори по-важна от първата и се нарича Lane Departure Warning.
Когато се активира, камерата започва да следи автомобилът да не напуска лентата за движение, в която понастоящем се движи.
Това се осъществява благодарение на пътната маркировка, която лесно се разпознава от софтуера.
Lane Departure Warning е в състояние да различи неволно напускане на лентата (при заспиване на водача например) от умишлено такова и съответно реагира само при първото.
Ако системата засече неволно критично приближаване до маркировката или пресичането й сигнализира и визуално, чрез мигащ сигнал на дисплея на таблото, и звуково, чрез аларма.
Източник: HiComm.bg
Meteora
на 08.09.2008 в 18:15:54 #3Виенската конвенция явно не е приета в Македония. Там знаците им са като през Първата световна нашите!
SLRasta
на 08.09.2008 в 13:27:24 #2Чакаме с нетърпение новата система "Advanced Crater Avoidance", както подсказва името и, с помощта на камера и ултразвуков сензор тя следи за рязка вертикална промяна на пътното платно, резултат на наличие на кратери или отворени шахти или по него и сигнализира на водача.
A320
на 08.09.2008 в 13:17:17 #1Какво става по нашите соц. пътища без маркировка, с откраднати, простреляни или скрити в дървета и храсти знаци?