Планираната стачка в БДЖ заплашва повече железниците отколкото, ако бъдат осъществени готвените съкращения. Това заяви Георги Ангелов, старши икономист в институт „Отворено общество" по време на кръгла маса за състоянието на железниците. Участие в нея взеха ръководството на БДЖ и представители на икономически независими институти.
По думите на Ангелов това, което искат да направят синдикатите чрез стачката, е да блокират реформите в БДЖ, което ще доведе дружеството до практически фалит в рамките на няколко седмици.
Ангелов припомни, че преди време когато най-голямата желязопреработваща компания е искала да купи „Кремиковци", синдикатите са се обявили срещу сделката. Всички знаем какво се случи с металургичния комбинат, отбеляза той.
Според икономиста между исканите от синдикатите 10 брутни работни заплати при доброволно напускане и предлаганите от ръководството на БДЖ шест трябва да бъде намерен компромис.
Председателят на Съвета на директорите на компанията Владимир Владимиров посочи, че при предлаганите шест заплати от касата на железниците ще излязат девет милиона лева. Ако заплатите бъдат десет, това най-вероятно ще струва 15 милиона лева.
Владимиров допълни, че очаква през следващата година, ако реформите бъдат осъществени и 2 000 служители бъдат съкратени, да се спестят 25 милиона лева. Той съобщи още, че до края на годината се очакват около седем милиона лева приходи от продажби на неоперативни активи.
Догодина, освен вагони, дружеството ще се опита да продаде сградни теренни за близо 30 милиона лева.
В пресконференцията участва и финансистът Емил Хърсев, който обяви, че е собственик на железопътна гара в Германия. Там политиката е подобни съоръжения да бъдат продавани, концесионирани или отдавани под наем. Той разказа, че наемателите му са самите германски железници, администрация на военното окръжие, както и частни фирми.
Хърсев бе категоричен, че тази практика трябва да бъде приложена в България, защото това е показало своя успех на запад.
Стачката – по-страшна за БДЖ от съкращенията
Източник: emaxpress
thedreamer
на 09.11.2011 в 02:16:10 #34Новият министър Московски е синът на видния плевенски БКП функционер др. Ангел Московски. Да ви е честито новото БКП попълнение, другари Герберасти ! Боко бори комунягите, впрочем, БОРКОР как е ? Редактирано от - Centur на 18/5/2011 г/ 15:16:25 --------------------------------------------------------------------------------------- - Това е коментар от друг сайт. Има google за всеки който иска да види откъде е коментара.
thedreamer
на 09.11.2011 в 02:10:37 #33"По онова време Ангел Московски, бащата на сегашния министър на транспорта, е заемал ръководни длъжности - зам.-кмет по строителството, шеф на "Инжстрой", кмет в район "Мизия" и др." - Другарите пак са наредени, ако се разрови още човек кой знае какво ще излезе....
psp_11
на 09.11.2011 в 01:43:45 #32Ратка Пиратка | 09.11.2011 01:31 Въобще не се интересувам, какво си казала. Тук във форума има 7-8 човека, дето пишат смислени коментари. От моя гледна точка. Просто съм си пийнал малко и затова ти обръщам някакво внимание. По това време няма много хора във форума и затова си позволих лични коментари. Не искам да те коментирам или обидя.. Утре съм на работа. Лека нощ..
psp_11
на 09.11.2011 в 01:27:16 #31Ратка Пиратка | 09.11.2011 01:01 Изумително. И изумително компетентни въпроси, нека отбележа muhihihihi muhihihihi "Кой е собственик на активите на държавното дружество? Кой го управлява?" - вероятно, след като е държавно дружеството, го управлява някоя държава Чуди се Обаче не си дал жокер коя може да е тя muhihihihi muhihihihi muhihihihi ==== Когато се задава въпрос само на тъпия първото му изречение е повтаряне на въпроса. И след като си казал, че "Когато някои не може да управлява с грижата на добър стопанин, значи трябва да се маха от управлението." аз предлагам да издирим въпросната държава и да я натирим там, където и е мястото Бесен бой бой Не ги е срам Бесен ==== Още по тъпия пита за какво става въпрос след като участва във форум, където темата е зададена. ===== "Да се съкращава персонала в бройка - 2000 или в процент 12%-15% е връх на управленска немощ." поклон поклон поклон УЧИТЕЛЮ поклон поклон поклон Пропуснал си да дефинираш кое, според теб, е признак на управленско могъщество. Чуди се не разбирам поклон И аз, като една буеда ученичка съм твърде далеч от хрумването да омалАважавам вашите думи, премъдрий поклон поклон поклон Позволете смирено да се изсера връз опустошително празната ви глава поклон muhihihihi muhihihihi ангелче добре де, добре === Сренето ти е единството нещо, с което можеш да се похвалиш. Затова го има във всеки твой пост. .... Ти си крайно депресиран и единственото ти съсредоточаване е в тоалетната. Нормално. Защото освен лайната няма с какво да се запомниш. Печатните грешки са твоето амплоа. Защото аргументацията ти е съсредоточена върху думите, а не върху съдържанието. Спама, произведен от теб в този форум, няма с кого да се сравни. Заяждането е твоята стихия. Там отприщваш цялата си енергия. Пожрелавам ти приятно налягане..
thedreamer
на 09.11.2011 в 01:15:41 #30Оказва се че БДЖ е - "„Холдинг Български държавни железници“ – ЕАД
psp_11
на 09.11.2011 в 00:48:03 #29Плашенето на стачкуващите с фалит е безсилие на ръководството.. Кой е собственик на активите на държавното дружество? Кой го управлява? Когато някои не може да управлява с грижата на добър стопанин, значи трябва да се маха от управлението. Да се съкращава персонала в бройка - 2000 или в процент 12%-15% е връх на управленска немощ. Запомнете го добре, защото това не е първия нито последния пример. БДЖ е генериало загуби от 300% за последните 6 месеца. Това не са 2 год. 5 год. или 20 год. Това е сега.. И всеки, които омалаважава тази проста истина е манипулатор, не глупак.
thedreamer
на 09.11.2011 в 00:32:06 #28и речник щях да напиша.
thedreamer
на 09.11.2011 в 00:30:36 #27Да уточня - "Хер Мамут" се е исказал в защита на полицаите, но как да приемем човек който ги защитава с такова изречение и - "Блажна диария по муцуната на изтрещелия от злоба и мизерия Big Papa tm. полиция бой muhihihihi "
thedreamer
на 09.11.2011 в 00:23:05 #26К. Георгиев: Мит е полицейското насилие "Хер Мамут | 08.11.2011 11:41 Блажна диария по муцуната на изтрещелия от злоба и мизерия Big Papa tm. полиция бой muhihihihi " ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- - Защо ли ми звучи познато......
Xa-x@v
на 09.11.2011 в 00:20:33 #25thedreamer | то наистина си е доста глупаво да се обръща внимание на хора,като ратка пиратка на умнико му се говори за подмяна / Реформа / на техниката,а не спиране.явно толкова му отбира горе един човек,който не може на елементарни въпроси да ти отговори не си струва никаква комуникация с него. много им отива да си пишат с Петела thedreamer | да сме живи и здрави след 2 години ще си смени ника
thedreamer
на 09.11.2011 в 00:03:27 #24"Кака Зелчица е артистичен псевдоним Отегчен Затвърждаваш становището ми, че си безнадеждно тъп " ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ - Тъп съм защото съм тръгнал да споря с платени драскачи и агенти на които някой им е казал че ще заглушат мненията на хората като пишат нонстоп всякакви цинизми и глупости.
thedreamer
на 08.11.2011 в 23:55:22 #23"Докато кака Зелчица се опитва да сведе до низшия му мозък....." ------------------------------------------------------------------------------------------------- - Обърка се нещо ма "како Зелчице" - сега си с другия си никнейм - Ратка Пиратка.
Xa-x@v
на 08.11.2011 в 23:55:15 #22thedreamer | 08.11.2011 23:44 Трябва цялостна подмяна на ЖП-транспорта,а не със съкращения да се решават проблемите,както го правят вече повече от 20 години.Всичката техника е морално остаряла.Имаше един филм преди година и половина,където се спомена,че умишлено железницата е в това състояние заради лобитата в автобусния сектор.Редно е да се запита кой ще спре това?Видя се че и пожарникарски маркучи,фиСкултурници,не могат и те да се справят,щото с нищо не показват,че се различават от тия преди тях.Говорят за демокрация,а Тиквата се вживява в ролята на Тато
thedreamer
на 08.11.2011 в 23:44:37 #21Първоначално мислехме да пътуваме с автобус до София, но се оказа че автобуса е много вероятно да закъснее и да изпуснем самолета - влака обаче спаси положението (независимо че бяхме правостоящи известно време)! Можехме с кола да тръгнем - но къде щяхме да я оставим докато сме в чужбина?
thedreamer
на 08.11.2011 в 23:38:32 #20Само ще кажа че през лятото ми се наложи да пътувам с влак до София (по линията Бургас-София) и независимо че беше в малките часове на нощта и че отдавна не бях пътувал с влак и си мислех че влака ще е празен - за моя голяма изненада - беше препълнен! Едвам си намерихме място - аз и другите 2-ма души които бяха с мен! Имаше хора и в коридорите! Така че човек не трябва да вярва на всички платени статии че нямало хора за влаковете! Аз самия бях много изненадан от претъпкания влак.
pusi
на 08.11.2011 в 23:37:36 #19Carpe Diem | 08.11.2011 23:13 Ситуацията в БДЖ е като тази в Гърция. 13000 човека работят работа, която може да се свърши от 5000. Обаче ако тръгнеш да ги разкарваш, веднага плашат със стачка. Обаче от ден на ден затъват все повече, и ще дойде момент когато всичките ще останат на улицата.... Иначе еваларката на Дянков, че спря безсмисленото финансиране. Без реформи, няма кинти. Това е положението мили ми жепейци Вие избирате - 2000 сега или 13000 след година... Напълно съм съгласен с теб,но ходи им обяснявай на малоумните
Carpe Diem
на 08.11.2011 в 23:29:09 #18Що да е заплаха? Когато Кремиковци спря да работи, обемите на превози в БДЖ намаля със 60%. Обаче персонала си остана. Какво работят сега тия хора? Другото е абсолютно некадърното управление на компанията. На никой от управлението не му пука за БДЖ. Единственото което ги интересува са заплатите им, които между другото са тайна. Щом може да изчезнат 1000 вагона... Третото е нехайството на държавата. Никой до сега не смее да ги пипне, защото ги е страх от тия стачки. Освен това са избиратели. И за това предишните правителства наливаха пари, без да има резултат. Или виновни за това, че нищо положително не се случва в БДЖ. А ако си забелязал, инцидентите драстично скочиха през последните 2-3 години. Състава е пределна възраст, а пари за нов няма. Както се оказва, и виновни няма. А скоро и пари за заплати няма да има... Още ли мислиш, че БДЖ няма да фалира?
thedreamer
на 08.11.2011 в 23:19:54 #17Вие избирате - 2000 сега или 13000 след година... ----------------------------------------------------------------------------- - Както казах - тези заплахи някак си не вървят - нали уж сме демокрация...? Изглежда някой много се страхува от голяма стачка........
Carpe Diem
на 08.11.2011 в 23:13:43 #16Ситуацията в БДЖ е като тази в Гърция. 13000 човека работят работа, която може да се свърши от 5000. Обаче ако тръгнеш да ги разкарваш, веднага плашат със стачка. Обаче от ден на ден затъват все повече, и ще дойде момент когато всичките ще останат на улицата.... Иначе еваларката на Дянков, че спря безсмисленото финансиране. Без реформи, няма кинти. Това е положението мили ми жепейци Вие избирате - 2000 сега или 13000 след година...
thedreamer
на 08.11.2011 в 23:03:23 #15Ратка Пиратка - Ти и още няколко писача денонощно серат под всички новини - не е трудно да се досети човек какви сте и с каква цел го правите!