Планираната стачка в БДЖ заплашва повече железниците отколкото, ако бъдат осъществени готвените съкращения. Това заяви Георги Ангелов, старши икономист в институт „Отворено общество" по време на кръгла маса за състоянието на железниците. Участие в нея взеха ръководството на БДЖ и представители на икономически независими институти.

По думите на Ангелов това, което искат да направят синдикатите чрез стачката, е да блокират реформите в БДЖ, което ще доведе дружеството до практически фалит в рамките на няколко седмици.
Ангелов припомни, че преди време когато най-голямата желязопреработваща компания е искала да купи „Кремиковци", синдикатите са се обявили срещу сделката. Всички знаем какво се случи с металургичния комбинат, отбеляза той.

Според икономиста между исканите от синдикатите 10 брутни работни заплати при доброволно напускане и предлаганите от ръководството на БДЖ шест трябва да бъде намерен компромис.

Председателят на Съвета на директорите на компанията Владимир Владимиров посочи, че при предлаганите шест заплати от касата на железниците ще излязат девет милиона лева. Ако заплатите бъдат десет, това най-вероятно ще струва 15 милиона лева.

Владимиров допълни, че очаква през следващата година, ако реформите бъдат осъществени и 2 000 служители бъдат съкратени, да се спестят 25 милиона лева. Той съобщи още, че до края на годината се очакват около седем милиона лева приходи от продажби на неоперативни активи.
Догодина, освен вагони, дружеството ще се опита да продаде сградни теренни за близо 30 милиона лева.

В пресконференцията участва и финансистът Емил Хърсев, който обяви, че е собственик на железопътна гара в Германия. Там политиката е подобни съоръжения да бъдат продавани, концесионирани или отдавани под наем. Той разказа, че наемателите му са самите германски железници, администрация на военното окръжие, както и частни фирми.
Хърсев бе категоричен, че тази практика трябва да бъде приложена в България, защото това е показало своя успех на запад.