News.bg | Money.bg | Topsport.bg | Vsi4ko.bg | Finance.news.bg | Gladen.bg | Lifestyle.bg | Ibox.bg

Регистрация | Забравена парола?

Вход

News.bg

Фиксинг

09.02.2010
  • 1.42139
  • 1.33304
  • 1.95583
  • 2.22152

» finance.news.bg

У нас

Скандална промяна в закона за електронните съобщения върви към приемане

01.04.2009, 17:03 (обновена 01.04.2009, 21:01)
Диляна Панайотова
Коментари (44)
С гласовете на БСП и ДПС промените в Закона за електронните съобщения са снети от дневния ред на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред, обяви Йордан Мирчев, който е председател на Комисията по транспорт и се включи в заседанието на вътрешната комисия.

Това по думите му е в разрез с правилника на Народното събрание.

Въпросът може да бъде гледан в зала само след становището на комисиите, в които той е бил разпределен и обсъден.

По-късно обаче - след края на заседанието на вътрешната комисия, председателят й Минчо Спасов обяви, че комисията е разгледала законопроекта и го е отхвърлила като противоконституционен.

По думите му от ДПС и БСП „назнайно защо" са напуснали залата.

Припомняме, 48 депутати ще сезират Конституционния съд във връзка с текстове в Закона за електронните съобщения, свързани с цифровизацията на ефира.

Не особено ласкаво е становището и на фондация „Програма достъп до информация" относно законопроекта и проблематичния член 251, който касае неконтролирания достъп на институции на изпълнителната власт до данни от личния живот на гражданите.

Стана ясно обаче, че по всяка вероятност законопроектът на Христо Величков и група народни представители ще бъде гласуван в пленарна зала без одобрението на комисиите, в които е гледан.

Припомняме, новият текст бе внесен на 13 март 2009 г. - седмица след обнародването на вече приетия Закон за електронните съобщения от Народното събрание.

Внесен е нов законопроект, който съдържа веднъж отхвърления член 251.

Този законопроект, според становището на фондацията драстично нарушава чл. 69 от правилника за организация и дейността на Народното събрание, според който вече отхвърления законопроект не може да бъде внесен повторно в същата парламентарна сесия.

Освен това въпросният текст противоречи на чл. 31 ал. 2 от Конституцията, според който никой не може да бъде подслушван и заснеман без неговото знание и изрично съгласие.

Въпросният чл. 251 дава право за подслушване и следене не само за разкриването на тежки престъпления, а и за оперативно - издирвателна дейност, като това понятие не е дефинирано в нито един нормативен акт.

Друг ключов момент в проблема според депутата Борислав Ралчев, е дали в разпечатките от подслушването става въпрос за лични данни или не. Според него е важно какъв е режимът за снемане на данните.

Той посочи, че министърът трябва да отговори „какво означават цифрите 330 хил. и 40 хил."
Според Ралчев 330 хил. са разпечатките, които са за една година, а 40 хил., са подслушваните лица.

„Ако някой сериозно ми твърди, че тези 40 хил. са антуража на организираната престъпност, на големите бандити в България, веднага ще кажа да на законопроекта", каза Ралчев.
„Но не дай си боже да има такава армия от баш бандити", каза депутатът.

Той е категоричен, че с гласовете на мнозинството поправките ще бъдат приети, въпреки, че веднъж вече са отхвърлени.

Сподели: В Ibox.bg В Svejo


Регистриран на: 30.08.2006, 11:03

44. StarChild | 05.04.2009 06:50

Хубаво, хубаво, няколко липсващи пункта, отвъд самия закон :
- инфраструктура : някой може ли да си дори представи що са продажби паднали, още ще паднат, мила моя майньо льо на оборудване, включително network intercepting/storage и т.н. Усмивка
- обучение : че чат пат има някой по-така "висш" състав, дето поназнайва, това ок, ама със сигурност в момента ще има мега глад за "кадри", които да се _поне_ _достатъчно_ адекватни технологично, за да могат да изследват, разследват, анализират и извличат информация от огромен масив, преобладаващо junk. За това се изискват както добри познания, умения за боравене със съответните средства ( вероятно подходящи report/alert tools ), интуиция и практика, много практика, мултиплицирана в много голям брой хора, личен състав, персонал - trained.
- имплементация - ще е нужна както достатъчно гъвкава система ( неунифицирана хетерогенна среда от мрежи, операционни системи и приложен софтуер по трасето от доставчици до end user крими чатъри и напосоки Усмивка ), така и много работа по настройки, debug & troubleshooting.

И това не е всичко.

Въпросите, отвъд погазените права на човека, отвъд нарушената Конституция, са много по-прагматични. На какъв принцип и с каква прозрачност ще се правят проектите по имплементирането на interception-а?

Кой и на какъв принцип ще прави оборудването ?

А иначе че това ще гони престъпност, е това е голям Bullshit!
Много ясно, че милиционерите ще продават инфо, и ще притискат конкуренти и ще се месят неправомерно в живота на хората. Това могат, това правят.
C'est la vie, уви Усмивка

Регистриран на: 04.04.2009, 00:10

43. pogostixlogo | 04.04.2009 00:29

абе до де вие умувате сте ви спрат и нета и кабелната и сте дават само пропагандни материали за цк на бкп в капиталистически вариант Много щастлив Много щастлив Много щастлив Много щастлив

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

42. rtl | 03.04.2009 23:49

работното време за гнидата свърши, но моето сега почва.
Ще се видим един ден, макар че няма да сме живи всички тогава.

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

41. rtl | 03.04.2009 23:07

Не мога да избегна умело мъдрите ти слова, но виждам, че бягаш, и то умело.

Въпрос: Как бяга 'с две на ум' от Бухенвалд?
Отговор: През комина.

Само че разликата между подлога-фес и евреин е огромна.
Вторите поне знаят кога да избягат.

Регистриран на: 27.03.2009, 12:11

40. дvе на ум | 03.04.2009 16:47

rtl
и по тази тъпа забележка си приличате червеите, всички давате акъл как се пише ,правилно. Уважавам ви за това между другото.
Но червей накъдрен, по-важно е какво казваш, а не с колко запетайки си го казал Намига
Само че недостатъка при вас е че вие сте зубъри, само приписвате ПРАВИЛНО и нулево въображение, като изключим терористичните ви актове,там фантазията ви играе много.

ай поправи ме сега китарист пуша

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

39. rtl | 03.04.2009 15:16

дvе на ум, пише се "майка си", първо лице, но за тая цел се учи български език. Няма как да знаеш, учили са те на други неща.

Регистриран на: 27.03.2009, 12:11

38. дvе на ум | 03.04.2009 15:07

rtl
Точно си викам ето един възпитан, червей, но уви пак сгреших.
Я ми обясни как се стига до там? ти изглежда често висиш в на майка ти мищурията добре де, добре

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

37. rtl | 03.04.2009 14:46

дvе на ум, ходи при грохналата минджа, дето ти се пише майка, да се оплакваш колко си неразбран. Тук не е изповедалня.

Регистриран на: 27.03.2009, 12:11

36. дvе на ум | 03.04.2009 14:14

rtl
Извади си пръста от контакта, че се размечта и плитките ти се надървиха нагоре.
На вас ще ви имплантираме по един чеп, за да сте по-трудно подвижни-разбираш ли ме на къде бия Намига

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

35. rtl | 03.04.2009 14:08

дvе на ум, не разбираш темата на разговор или просто търсиш в проблема проблем?

Така е, в глобален мащаб плановете са за чипове, всяко говедо със звънче на шията, прекалено неудобни (разходи, трудна надстройка, неудобни въпроси) стават системи като ECHELON.

Така ще е, аз като като ви казвах да не махате DOS 2.6 Много щастлив

Регистриран на: 27.03.2009, 12:11

34. дvе на ум | 03.04.2009 13:34

Скандално, беше неприемането на тази част от закона.
А защо не пуснете какво каза Михали Миков вчера а?
Че изглежда някои депутати от опозицията не искат МВР да работи ефективно.

Част от тези депутати са:
Атанас Атанасов, Минчо Спасов, Яне Янев, Соломон Паси,Иван Костов и останалите му слуги от ДСБ

И как точно ти се нарушават правата, ти сега знаеш ли доставчика ти кво ти гледа и какво не гледа, и кой го кара да гледа?

Регистриран на: 04.10.2006, 14:36

33. Varvarin | 03.04.2009 13:30

Ртл, то зависи от начина на мислене, но когато системата мачка и налага ограничения или трябва да се бориш срещу нея (ако си сам си обречен) или си променяш начина на мислене. Това е лошото, да не говорим, че повечето хора (не само нашия народ, а в световен мащаб), както и ти казваш, са си овце и не мислят.
Страха е един от начините да се държи стадото в подчинение и да си мисли, че отнемането на свободите му, е в негов интерес.

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

32. rtl | 03.04.2009 12:42

Varvarin, прав си, това е по-скоро принципен въпрос.
Но от тези лекета, наречени управляващи (а кои са те е трудно да се определи, марионетките са на дълга верига), зависи много малко.
Личната свобода не зависи от техническите ограничения, а от начина на мислене.
Само че от овчи народ такова е неадекватно да се очаква.

Регистриран на: 20.01.2007, 12:02

31. Stilzhein | 03.04.2009 12:42

Да подслушват колкото искат, това няма да ги спаси.

Регистриран на: 04.10.2006, 14:36

30. Varvarin | 03.04.2009 10:09

Има и още нещо, дори и това да не е толкова важно технически, важен е характерът на закона, когато почнат една по една да падат пречките пред погазването на личните свободи и започне погазването на неприкосновеността на личния живот, крачката до чипове под кожата на всеки и пълно следене става все по-малка и примелива за обществото.
Никой не трябва да се отказва дори и от най-малката си и на пръв поглед незначителна свобода, защото това създава предпоставка за погазване на следващата, която вече не е толкова малка и незначителна.

Регистриран на: 04.10.2006, 14:36

29. Varvarin | 03.04.2009 10:06

ртл, може да се прави, но не и официално и законово. Когато нещо такова се узакони вече става съвсем съвсем различно. То е ясно, че куките слухтят и душат и винаги са го правили, но узаконяването на някои от тези методи е много различно нещо вече.

Регистриран на: 04.10.2006, 14:36

28. Varvarin | 03.04.2009 10:05

Две Наум, че малко нарушаване на личните права ли е да следят с кого си говорил? Това, че ЕВЕНТУАЛНО, ще го четат само, ако си заподозарян не е никакво успокоение, защото няма кой да ги контролира.
Всичко това ще се използва с една цел - манипулация, шантаж, изнудване, икономически шпионаж, събиране на информация за неудобни хора. Да не говорим, че има хиляди начини да си криптираш информацията и тъпите кауни в МВР нищо не могат да прочетат, но е достатъчно, ако могат да разберат с кого си комуникирал, могат единствено за шантаж и навлизане в личното ти пространство да го ползват.
Всички тези мерки имат много по-дълбоки корени и цели, само на дебилите не им е ясно, че закоравели престъпници уговарящи престъпления по интернет ще са първите, които ще се криптират, кодират, маскират и каквото там щете, а най-вероятно те си го правят и сега и без това, само обикновените хора, които не са с много познания ще бъдат уязвими и следими дефакто.
Това е с цел да се набие в главите на хората, че са следени, контролирани и ограничавани, да се страхуват и ако може покрай това да се посъбере информацийка за някой неудобен.
Аз не съм съгласен моите пари, като данъкоплатец, да се изразходва за такива неща.

Регистриран на: 15.02.2009, 13:07

27. rtl | 03.04.2009 10:02

Явно плямпалата са повече от нужното...
Следенето се прави от дълги години, без значение каква технология ползва обекта под "лупата", било оптика (да се разбира "Интернет-а", както казват "мъдрите") или GSM мрежа или каквото и да е, проблем с прихващането на данни няма.
Бръмченето на тези тикви в БГ управлението е просто имитация на работа.
Ако имат желание да вършат работа, най-малкото е да уволнят лумпенити.

Регистриран на: 27.03.2009, 12:11

26. дvе на ум | 02.04.2009 19:42

варварин
Министъра на МВР много ясно каза отхвърлянето на тази част от закона на кои престъпления пречи: пречи им да работят по горещи следи за:
детска проституция, отвличания и т.н.

А големите "демократи" лъжат като цигани(без мангала остов той си е такъв), че това било вредно и хората си мислят че ще им подслушват разговорите и ще им четат пощите, а това не е вярно:

ако си заподозрян, ще гледат по разпечатките с кой си говорил и кога, на кой си писал съобщения и кога Намига

Регистриран на: 04.10.2006, 14:36

25. Varvarin | 02.04.2009 19:07

Две наум, ти си много тъпо парче бе, Интернет-а им виновен на нашите тъпи и корумпирани куки, че не могат да си вършат работата добре.
Вкараха всички престъпници в затвора, дето престъпленията им се виждат с "невъоръжено" око, че опряха да супер високотехнологичните...

Реклама

Реклама