Microsoft искал да стане лидер в растящата индустрия за онлайн реклама, съобщава Technews.bg.

Стратегията на софтуерния гигант се основавала на плана „10, 20, 30, 40".

Планът, който представя стремежите на Microsoft за следващите 3-5 години, има за цел да увеличи дела на компанията в уеб търсенето, импресиите, процента прекарано време в интернет и процента на приходите от реклама.

Най-големият производител на софтуер в света в момента се намира на трето място след Google и Yahoo на глобалния пазар за онлайн реклама, който се оценява на $40 милиарда през тази година.

Доминиращите дейности в него са продажба на реклама, както и на линкове за уеб търсене.

Microsoft показа своите сериозни намерения чрез закупуването на фирмата за дигитална реклама Aquantive за $6 милиарда през месец август.

Тази сделка бе най-скъпата в историята на софтуерния гигант.

Планът „10, 20, 30, 40" означава, че Microsoft иска нейните уеб сайтове, като MSN.com и Windows Live, да обхванат на първо време 10% от всички посещения на интернет страници. В момента делът на компанията е 6%.

Софтуерният гигант иска също да увеличи времето, прекарано на нейните сайтове, на 20% от общото прекарано време онлайн, като в момента този процент е 17%.

Друг елемент от плана е свързан с увеличаване на дела при онлайн търсенето на 30%, който в момента, по данни на ComScore за септември, е едва 10%.

И последната цел от плана на Microsoft е приходите на компанията от платформите за дигитална реклама да нараснат на 40% от общите приходи за индустрията, докато сега компанията има дял от само 6%.

Освен инвестицията в Aquantive, от софтуерната компания казват, че ще продължават да влагат средства в центрове за данни и сървъри, за да дадат повече мощ на своя бизнес за уеб услуги.

През тази година инвестициите на Microsoft в тази насока ще бъдат между $1.5 и $1.7 милиарда.