The Hurt Locker взе "Оскар" за най-добър филм. Лентата е с общо шест награди на Американската академия за кинематографично изкуство и наука от 9 номинации.
Мега-продукцията "Avatar" остана само с 3 статуетки.
Освен за най-добър филм The Hurt Locker на бившата съпруга на Джеймс Камерън спечели още в категориите за сценарий, монтаж, звук и звуково оформление.
С филма за войната в Ирак Катрин Бигълоу стана и първата жена, печелила наградата „Оскар" за най-добър режисьор.
Конкурентният Avatar взе три статуетки в категориите арт директор, операторско майсторство и визуални ефекти.
Precious, Crazy Heart и Up отнесоха 2 статуетки.
Джеф Бриджес взе "Оскар" за главна мъжка роля в Crazy Heart.
Сандра Бълок пък бе обявена за най-добра актриса за главната си роля в The Blind Slide. Така тя стана първата актриса взела последнователно "Златна малинка" за филма "Всичко за Стив" и "Оскар".
Кристоф Валц спечели "Оскар" за най-добра поддържаща мъжка роля за изпълнението си в Inglorious Bastеrds.
За най-добър чуждоезичен филм бе обявен "Тайната в нейните очи" - Аржентина.
Най-добър оригинален сценарий е сценарият на The Hurt Locker на сценариста Марк Бол.
Prescious на Джефри Флечър по произведението на Сапфир спечели надпреварата в категовия най-добър адаптиран сценарий.
Music by Prudence на Roger Ross Williams and Elinor Burkett грабна статуетка за късометражен документален филм.
"The New Tenants" бе отличен за най-добър късометражен игрален филм.
За най-добър анимационен филм бе обявен Up. Той победи конкуренцията на The Princess and the Frog и други.
Моник спечели награда "Оскар" за най-добра поддържаща женска роля във филма "Precious".
Logorama на Nicolas Schmerkin спечели в категория "Късометражен анимационен филм".
Наградата за звук и звуково оформление отиде при The Hurt Locker, за грим - при Star Trek, а за костюми - при The Young Victoria.
"Оскар" за оригинална песен към филм получиха Ryan Bingham and T Bone Burnett за Crazy Heart (The Weary Kind).
Faubourg 36(Loin de Paname), Nine(Take It All) и The Princess and the Frog(Down in New Orleans; Almost There) бяха сред конкурентите им.
Up пък бе отличен за най-добра филмова музика.
В 3 часа тази сутрин (българско време) започна 82-та церемония по връчването на наградите Oскар, която бе най-скъпата за всички времена.
Музикалните теми от филмите този път се представяха с видеоклип, а не наживо.
Сред промените този път бяха и по-кратките речи на победителите - не по-дълги от 45 секунди.
Церемонията се проведе по традиция в "Кодак Тиътър" в Лос Анджелис.
Водещи бяха Стийв Мартин и Алек Болдуин. Мартин вече го е правил два пъти, а на Болдуин ще му е за първи път, припомня lifestyle.bg.
Припомняме, „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде" на режисьора Стефан Командарев беше сред деветте ленти, избрани за полуфинала.
Българският филм обаче не успя да се пребори за номинация за Оскар за чуждоезичен филм.
power
на 09.03.2010 в 09:52:09 #41попитали радио ЕРЕВАН:защо посредствения ХЪРТ ЛОКЪР обра оскарите , вместо АВАТАР :? радиото отговорило " защото забравили да сложат еврейско кепенце на главния герой .
rusnache
на 09.03.2010 в 06:17:14 #40FTA, най-вероятно си всеки ден в Русия та знаеш какво е тук. А 2-3 на 500, са 0.5%, а и филмите просто са по-смисленни, но това не ги прави хубави. А за съвременното руско кино, май освен Черна Мълния, Особенностите ( което е пародия ), Дозорите и някоя друга боза не си гледал нищо. Холивуд направи Евгени Онегин, но общото с книгата беше само заглавието. Забрави, не ми се спори, не познаваш нито съвременното руско творчество, нито изкуството. И да прав си, може би съвременния руснак е малко по-бездуховен, но децата на по 22-3 все още могат да цитират Пушкин, Есенин и тн, за разлика от американците, които четът Гьоте и Шекспир в адаптирани версии.
FTA
на 08.03.2010 в 22:35:43 #39rusnache | 08.03.2010 22:09 FTA, точно така и Русия няма Тургенев, Гогол, Достоевски, Пушкин, Чехов, Салтъков-Шедрин, Толстой, Глинка, Есенин и още десетки имена, сигурно САЩ изпъкват с великолепен дух точно пред Русия. А ти май и руско кино не си гледал и никой не говори за руско, има аглийско, френско, немско, италианско, испанско. Не е лесно да си прост. ----------------------------------------------------- И аз пък не ги сравнявам с американците, нито пък казвам това така ли е, или не в случая. Въпроса е че ти изхождаш от смешни гледни точки. Да руската нация в 2010 година е бедна духовно, прогнило общество. Руснака не може да вземе сам елементарни житейски решения. Интелигентните и независими хора отдавна не са там, или са я в затвора, я в гроба. Тая Русия дето ми я описваш отдавна е умряла с Николай II (и малко след него). И пак да напомня (че някой бавно сгряват), американците правят филми за всички - естествено, че повечет е боза (адски чудно), но от 500 филма годишно, 2-3 си струват.
rusnache
на 08.03.2010 в 22:09:24 #38FTA, точно така и Русия няма Тургенев, Гогол, Достоевски, Пушкин, Чехов, Салтъков-Шедрин, Толстой, Глинка, Есенин и още десетки имена, сигурно САЩ изпъкват с великолепен дух точно пред Русия. А ти май и руско кино не си гледал и никой не говори за руско, има аглийско, френско, немско, италианско, испанско. Не е лесно да си прост.
Svet0slav
на 08.03.2010 в 19:15:17 #37Ненапразно посочих Дистрикт-9 и Аватар като най-добри,защото ми е писнало от фалшива романтика и веене на знамена на фона на реалните човешки проблеми.Човек за човека е звяр. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Ако беше гледал "The hurt locker" нямаше да говориш така. Аз гледах Avatar, District 9 и The hurt locker, определено The hurt locker много ми хареса и даже вече го гледах няколко пъти, а другите два просто не ми харесаха, особено District 9, където извънземните ядат гуми. Но всеки има вкус. И все пак идеята на филма The hurt locker определено е много по-различна и пак казвам, ако го беше гледал нямаше да казваш просто "веене на знамена".
FTA
на 08.03.2010 в 19:15:13 #36rusnache | 08.03.2010 17:04 .....................Сега и в европа има много режисьори, писатели и поети които правят съмнително изкуство за пари. Изкуството е дух, парите са материя, две коренно различни неща. ------------------------------------------------------- Най-обичам хора родом от Московска Рус - една от най-бедните духовно страни в света, да дават акъли, смешно човече
FTA
на 08.03.2010 в 19:11:55 #3534. rusnache | 08.03.2010 11:30 Кавалера, американското кино е масовка, лесно смилаема боза с патриотична нотка, караща американците да еякулират пред екраните. Европейското кино е изкуство, има живот, има тъга, има реалност, има човешки роли, няма супер герои, няма комикси, няма боза, има доста често сатира, пародия, драматизъм. Но пак ти казвам, ако се чувстваш като част от повърхността, то нормално е, американското кино да ти харесва. Но пак ти казвам, не забравяй какво плува на повърхността. ---------------------------------------- Ама друго си е руското кино а, половината филми да ги поръчва Кремъл?... Лумпен, там се правят филми с взевъзможна тематика, който не му харесват едни, има и други. Между другото можиките след десетилетия заливане с помия за ВСВ почнаха да правят масово филми за мафията, какво да се прави реалност....
Uau
на 08.03.2010 в 18:51:33 #34Ненапразно посочих Дистрикт-9 и Аватар като най-добри,защото ми е писнало от фалшива романтика и веене на знамена на фона на реалните човешки проблеми.Човек за човека е звяр.
Starr
на 08.03.2010 в 17:22:58 #33Не се изхвърляйте за американското кино щото повечето от вас гледат каквото върви по кината в бг, в повечето случаи касови филми. Някой да е гледал Precious или А serious man напр(цитирам номинациите)? Дилетанти...
rusnache
на 08.03.2010 в 17:04:53 #32Аврам, имайки предвид, че на Обама дадоха Нобелова награда, то замисли се малко до колко е реална преценката в момента по света. Миналата година имаше един друг филм, на една жена, филма не беше за войната в Ирак, а беше за живота на хората в Ирак, преди и след войната, филма дори не го пуснаха на голямия екран в Европа и САЩ. Мани тея преценки, тая простотия. Кавалера, стойностен американски филм рядко се среща, не отричам, че понякога се случва да има такъв филм, но е голяма рядкост. А филм който да те трогне, който да те докосне американски не съм гледал, за съжеление американското кино не е изкуство, а машина за печелене на пари, когато нещо се прави за пари, то в него има много компромиси, защото никой не купува гадната реалност, купува се това което го няма. Няма художник който да рисува за пари, поет пишещ стиховете си за пари, писател пишещ романи за пари, тоест има, и те всичките са американски, превръщат изкуството в начин за изкарване на пари. Сега и в европа има много режисьори, писатели и поети които правят съмнително изкуство за пари. Изкуството е дух, парите са материя, две коренно различни неща.
avram_1
на 08.03.2010 в 16:45:38 #31Голями кино-критици се извъдихте тука! The Hurt Locker е взел поне 20-различни награди от цял свят! Това , че ни ви харесва не е особено важно - защото сте мижитурки и от вас нищо не зависи!!! А хората , от които зависи - избраха да му дадат 6 Оскара в това число и най-важните! А вие гении на кино-критиката си пишете!
Deader
на 08.03.2010 в 15:28:57 #30Не че съм голям фен на Аватар (нещо малко ми бяха ефектите) ама "The Hurt Locker" си е чиста бозица. Имаше немалко добри филми, които не знам защо не получиха награди ...
ПРОТОТИП
на 08.03.2010 в 14:55:16 #29Кой го интересува ти кво чувал и кво не си, бе тупан?
mind twist
на 08.03.2010 в 14:38:52 #28Нещасници, тоз филм не съм го чувал, но взел камар оскари!
4oKuTo
на 08.03.2010 в 14:38:45 #27Не е толкова лош филма, но не е за Оскар. Така ли не намериха нещо по-читаво през 2009-та... Аватар също не става за тази награда според мен.
ПРОТОТИП
на 08.03.2010 в 14:33:52 #26Сандра Бълок пък бе обявена за най-добра актриса за главната си роля в The Blind Slide ================= К'во, к'во?? Кой филм??? "Слепият слайдър"? Ама на Самсунг ли е слайдера или на Нокия?
samoray
на 08.03.2010 в 14:08:47 #25Това си е чиста пропаганда за войната в Ирак-Наградките Оскар в полза на националната УС кауза - нещастници
Basil Fawlty
на 08.03.2010 в 13:54:42 #24Жена да ти е режисьор на филм е глупост, а пък да прави и филм за войната е просто абсурд. Hurt Loker е посредствена продукция с изсмукан от пръстите сценарий и недостатъчно задълбочено вникване в образите на американските военни в Ирак. Повърхностен филм, но с добро операторско майсторство. Все пак с оглед конкуренцията нормално е че спечели този "женски" филм. Полуанимационната боза и изключително глупав и несвързан филм на Тарантино са далеч под него.
кофин
на 08.03.2010 в 13:35:04 #23Значи имаше едно мнение тук че няма начин филм като Аватар който има толкова силна антивоенна насоченост да спечели пред тая военна простотия. ТОЧНО ТАКА От времето на Матрицата до сега не се беше появявал филм с толкова добри послания и философски идеи. Да не споменаваме за страхотната визия. Само американците може ли да правят подобни филми - ами да щото искат. За справка - ако до преди десетина години визуалните ефекти бяха специалитет само на Холивуд, при сегашната компютрна техника те са по силите на всеки. До колкото разбрах например програмата за 3Д графика Блендер също е използвана във филма - ами тя е напълно безплатна и всеки може да си я свали. Така че какъв е проблема на тия дето твърдят че не можем да правим филми като тях. Май причината не са визуалните ефекти а чиста проба некадърност
IMPERIOR7
на 08.03.2010 в 13:31:58 #22The Hurt Locker - Общо взето тъп филм, с безсмислен край! Аватар е много по добър филм, съмнявам се тези които са ги номинирали че изобщо са гледали филмите!