Стачката в железниците не е довела до увеличение в броя на пътниците, ползващи автобусен транспорт.
От 24 до 29 ноември, или в първите шест дни от стачката в БДЖ, увеличението на пътниците в автобусния транспорт е само с 1.4%, съобщи Ивайло Константинов, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България и президент на Юнион Ивкони.
По думите му това показва само едно - че пътникопоток в БДЖ практически няма.
Според Константинов твърденията на синдикатите, че автобусните превозвачи са търсели фалит на БДЖ, не отговарят на истината. По думите му, цитирани от money.bg, автомобилните превозвачи са натикани в ъгъла от държавата и в този смисъл няма как да говорим за автобусно лоби.
До този момент държавата не е направила почти нищо за подобряването на този вид транспорт у нас. Частни превозвачи не са допуснати и до участие в Оперативна програма "Транспорт", каквато е практиката в Гърция, Испания и Португалия, мотивира се Константинов.
Той изтъкна още, че намаленията от цените на билетите, които превозвачите дават на определени групи от граждани, не са компенсирани по никакъв начин от държавата, въпреки че тя е задължена да го прави по регламентите на ЕС, както и на базата на Постановление на Министерския съвет още от 1991 г. Около 300 млн. лв. са некомпенсираните намаления, които правят превозвачите, отбеляза Константинов.
Запитан как вижда участието на автобусните превозвачи в ОП "Транспорт", той отговори, че това може да стане като се осигури свеж ресурс за закупуване на нови автобуси, които да работят по направления от Републиканската транспортна схема. Като илюстрация на кризата в автобусния бранш, Константинов посочи, че от 2500 компании в момента на пазара са останали 1500, а с прелицензирането, което тече в момента, може да останат и 500.
Относно стачката в БДЖ Константинов коментира:
Всяко българско домакинство трябва да разбере, че 100 лв. годишно от парите, които плаща за данъци, отиват за субсидия на жп превозвача, а нови 400 лв. годишно ще трябва да плаща чрез данъците си всеки работещ, ако БДЖ получи заем от Световната банка.
Трябва ясно да се разбере, че няма как да има война между железопътния и автобусния превоз. Това е немислимо, като се имат предвид и европейските практики, подчерта Георги Милошев, главен редактор на сп. "Автобуси и микробуси", който е и управител на фирма в бранша. На всяка една гара в Европа наред с билети за жп транспорт се продават и такива за автобуси, допълни той.
Галя Топалова, която е управител на автобусните компании "Груп" и "Етап", заяви, че от 23 000 души, ангажирани в железниците у нас, трябва да си тръгнат не 2000 а 12 000, за да може отрасълът да бъде конкурентоспособен на пазара.
Тя изрази възмущението си, че акцизът върху горивото за автобусните превозвачи от догодина ще се увеличи, а в същото време земеделците ще получат 70 млн. лв., за да намалят разходите си за това перо.
Според превозвачите е несправедливо една счетоводителка в МВР или МО да се пенсионира на 47 години и да получи 20 заплати, а тези от частните фирми да завършат трудовия си стаж както всички останали без никакви бонуси.
poker
на 01.12.2011 в 10:37:17 #5Магарета нали има--има --няма-200 лв едното
halo
на 30.11.2011 в 16:53:12 #4Минувач , +1
Минувач
на 30.11.2011 в 15:02:14 #3"...пътникопоток в БДЖ практически няма" !!! Социалните функции на БДЖ са на първо място за работещите в него, за циганите, които пътуват безплатно, за 2 пътувания за 600,000 инвалиди (от които 500,000 фалшиви). Право на безплатни пътувания имат и депутатите, но такова животно във вагоните не е забелязвано.
x-man
на 30.11.2011 в 13:58:05 #2@psp_11 Точно така. Ако им спрат влаковете, тези хора ще останат закрепостени............ като крепостни селяни.......
psp_11
на 30.11.2011 в 13:41:28 #1Какво означава това? Хората нямат пари за автобусен транспорт.