Твърдо против построяването на 15-километров тунел при Кресненското дефиле се обявиха на пресконференция браншови организации, сред които Камара на строителите в България и Българска браншова камара „Пътища”.
От бранша са на мнение, че изграждането на Лот 3,2 на автомагистрала „Струма” в участъка Крупник - Кресна няма икономическа полза за страната ни, не е обмислено добре и дори не е изпълнимо.
За да обяснят добре позицията си и да мотивират искането си за преразглеждане на идейния проект, организациите изброиха редица причини в няколко категории.
На първо място от браншна сигнализират, че районът на Кресненското дефиле е място с висок сеизмичен риск и изграждането на тунел с такава дължина крие огромна опасност от разрушителни последици.
От друга страна този участък попада в чувствителна екологична територия и шумът, движението и самото строителство на тунел ще нарушат природата в района.
Като друг мотив обединените организации посочват, че за да се изгради такъв тунел, трябва да има натоварване от около 40 000 автомобила за денонощие, а техните анализи показват, че по направлението Благоевград - Кулата няма такова движение.
„Поддържането на такъв тунел ще струва на държавата толкова, колкото на цялата републиканска пътна мрежа”, заявиха още от бранша и обясниха, че 21 млн. лева ще се дават за година само за осветление, а цялостната поддръжка ще струва над 50 млн. лева.
Основното искане на браншовите организации е проектът за изграждане на тунел от 15 км при Кресненското дефиле на АМ „Струма” да бъде преразгледан, като бъде направен нов подробен анализ.
imid
на 24.04.2014 в 21:57:26 #9Тунелът под Кресненското дефиле – излишен, скъп и опасен: Преди години едни "еколози" казваха че там в дефилето де живели някакви си пеперудки и червейчета които са по важни от хората и измислиха тунел !? Сега пък бил района опасен и сеизмичен , ще излезел скъпо и поддръжката му скъпа !? Може би наистина трябва да отглеждаме камили и да се преминава през дефилето само с кервани ! Еей "Браншнари" ЩО НЕ СИ Е***Е МАЙКИТЕ???? Магистралата е нужна и тунела е решение .А за натовареност при сегашното положение много шофьори избират други пътища защото преминаването през дефилето е МЪКА !!!
psp_11
на 24.04.2014 в 21:30:02 #818.10.2012 В ход са процедури за строеж на тунел на АМ "Струма" през Креснеското дефиле http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/v-hod-sa-proceduri-za-stroej-na-tunel-na-am-struma-prez-kresneskoto-defile,141607/ 01.02.2013 год "Струма" се засили към Креснеското дефиле http://special.bg/?Channel=2&Issue=1023&Category=4&Article=473368 ---- Та тези си отидоха, но искат пак да ги върнат на власт..
teanna
на 24.04.2014 в 20:25:48 #7НЕКАДЪРНИЦИ , ВЪРВЕТЕ СИ!!! ИЗЛИШНИ СТЕ,СКЪПИ СТЕ , ОПАСНИ СТЕ!!!
Pierre
на 24.04.2014 в 20:20:46 #6Тези експерти нямат ли си имена?
dddddd
на 24.04.2014 в 20:04:21 #5Честито блокирането на строежа на поредната магистрала. Разбира се, Олигарски няма да каже, че няма нито ресурс, нито капаците, нито пари и затова са пуснали тези корумпирани "експерти" да ни обясняват защо няма нужда от тунел, съответно и от магистрала. Добре, че Борисов построи нещо и то с европейски пари. Всъщност какво изобщо свърши новото правителство за близо година? Освен нови 6 милиарда дълг?
Мечо Грух
на 24.04.2014 в 16:24:33 #4Като знаем какви стройтели сме, наистина трябва да се замислим! Тунелът няма да е завършен, а вече ще има нужда от ремонт! Когато се копае за тунел се започва от двете страни. В последствие ще се окаже, че тунелите ще са два, поради грешки в изчисленията /не са се срешнали и са се разминали! /. Безумно скъпо стройтелство, безумно скъпа подръжка! На гол г*з, чифте пищови май беше лафа! Сумата за построяването на този тунел може да бъде разпределена за завършване на всички други магистрали и първокласни пътища в България, особено важни за северозападната част/доказано най-закъсалата част не само в БГ ,а в цяла Европа/. Да не бъдем егоисти, а реалисти! Магистралата за Кулата може да се построи с доста по-малко пари,...пари, които да бъдат пренасочени за далеч по-важни пътища!
JedyMaster
на 24.04.2014 в 14:55:19 #3Това са тия браншовици, които явно нямат ресурса да участват в такъв проект, помияри!
Почти маймун
на 24.04.2014 в 14:30:49 #2Тунелът под Шипка е много по-къс и много по-нужен.
stormchaser
на 24.04.2014 в 13:34:50 #1Хенри, много си тъп, откровенно тъп.